Demper vullen met een bocht/knik..

Spitskool

MF veteraan
4 aug 2007
44.934
163
Ergens !
Even een vraagje aan de kenners...
Ik heb een uitlaat systeem met een knik
Nou was ik 1 demper aan het vullen met wol.
Nu is de vraag...
Is het voldoende om alleen het laatste deel te vullen dus zeg maar bij het uit einde of is het verstandig om de andere ook helemaal te vullen?
Het is nogal een hels karwij om die dingen te vullen
Foto knik.
Bedoel dus alleen het deel waar remus op staat.
Uiteinde kan ik met boutjes losmaken voorkant = Popnagels.


GroteFoto-6P8RYDIT.jpg
 
Laatst bewerkt:
Verklaar nader?


Hij denkt dat de dempers wat overkill zijn, qua demping
dus: dat je met wat minder lange dempers het ook wel af kunt. Dat is wel zo, maar dan zou je je dempers in moeten korten:P

Het probleem met het niet geheel vullen is dat de demping wol veel te heet wordt, en hij dus binnen de kortste keren dubbel zo veel geluid heeft.

Dus ik zou ze wel helemaal vullen als ik jou was, popnagels zijn niet bijzonder lastig te vervangen, enige wat je nodig hebt is een accuboor, een boortje, en een popnageltang (om de nieuwe er weer in te zetten
 
gewwon aan je neef vragen om losse wol/stopwol, dat prop je zo in plukken naar binnen toe
of een stuk gaasdeken en het gaas en naaidraad eraf halen
gasdichte popnagels kan ie ook wel aan komen, die gebruiken ze wel vaker in de isolatie
ik kan vorige topic niet meer vinden, maar begreep dat je via je neef een doos met 50 mtr ???
gekregen hebt, dat is dan zeker al in vorm [dat noemen ze schalen]
 
heb een idee ik prop met een flexibele gootsteen onstopper veer de hele pijp vol.
Alleen ik kan dan niet zien of alles is gevuld.
Als je een stukkie niet vult zou dat dan uitmaken?
 
Laatst bewerkt:
Dit industriele wol kun je niet aansteken het smelt niet en fikt niet zal het dan toch wegbranden?
Na verloop van tijd wel.
Dhr. Bos (van de dempers dus) raadde mij lang geleden aan om eerst staalwol strak om de binnendemper heen te wikkelen en daarna pas steenwol.
Voor betere warmtegeleiding en om de steenwol te beschermen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan