Demperklem (laten) repareren omgeving Nijmegen

RoelofJH

Die hard MF'er
23 jun 2016
333
31
Nijmegen
Beste mede motorrijders,

Na een heerlijke dag touren kwam ik er met het nalopen van de motor achter dat de uitlaat erg losjes in zijn klem hing, bij nadere inspectie bleek de klem er slecht aan toe te zijn (zie foto).
De klem had al langere tijd een kleiner scheurtje maar dit heb ik eigenwijs genegeerd :t

Nu is het tijd om deze klem te vervangen maar ik weet niet hoe ik dit moet aanpakken. Het makkelijkst (gezien het gebrek aan kunde) is een hele nieuwe uitlaat bestellen maar dit lijkt me niet nodig.

Als ik zelf over het inzicht (en materiaal/gereedschap) zou beschikken om een stukje aluminium te buigen dan zou ik dit uiteraard al gedaan hebben maar hierin zit het probleem.
Ik ben op zoek naar iets/iemand/wie dan ook die mij in de goede richting kan wijzen wat ik hier mee aan moet. Aangezien het metaal is dacht ik er goed aan te doen een metaalbewerker in de omgeving (Nijmegen) te googelen omdat die misschien zoiets zou kunnen fabriceren. Maar dan nu de crux: wat voor 'soort' metaalbewerker kan dit klusje voor mij klaren en hoe vind ik die (er gaat een wereld voor me open wat men allemaal wel/niet kan/doet met metaal en in wat voor aantallen, vaak niet enkele oplage zoals wat ik zou willen, men dit produceert). Kan ik gewoon bij een willekeurige metaalbewerker uit de telefoongids binnenwandelen en verwachten dat ik nog dezelfde dag een demperklem in handen heb of kijk ik er dan te simpel naar?

Wie kan mij helpen of heeft zelf de kunde om zo'n klem te fabriceren en wil mij uit de brand helpen? Het is misschien heel basic, maar het zou mij enorm helpen en een hoop wijzer maken :}

foto:
https://www.dropbox.com/s/bue0ixzd69q92v8/photo_2018-08-05_21-49-06.jpg?dl=0
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op google ingevoerd: demperklem motor universeel

Dan zou je de diameter even moeten nameten en dan bestellen maar, keuze te over en sommige 1 werkdag levertijd.

Je kan er 1 laten maken alleen durf ik niet te zeggen wat dat moge gaan kosten, dat komt onder de noemer speciaal gemaakt dn zal stuk duurder zijn dan die 12 euro hier en 15 euro daar die ik in de google resultaten aantref ;)

succes :t

-Edit- Om er maar 1 aan te klikken:
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Of de oude helemaal vlak maken en natekenen op een plaatje aluminium. Dan uitzagen. Gaatjes boren, in de bankschroef hoekjes omzetten, om een ongeveer passende fles of buis of je demper weer rond buigen, stukje carbonlook folie erop plakken, oude rubbertje er weer omheen en klaar. Even werk, maar als het niet los te koop is moet je soms wat...
 
Dank voor alle tips! Ik dacht natuurlijk dat ik de enige was die met zo'n uitlaat rondrijdt en dat reserveronderdelen daarvoor niet bestaan :+

Mijn moeilijke gedachtekronkel heeft een simpele oplossing: gewoon even langs de dealer dus. Nogmaals dank *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik zou gewoon een stukje aluminium pakken op de zelfde breedte slijpen buig je netjes pas om de demper dana matzwart spuiten rubber der omhen kloar.
 
Ik zou dan van alle opties die je hebt geen aluminium pakken maar iets wat langer heel blijft bij trillingen.

Een thuisklussen pakt een platstaf van de gamma, niet geschikt om even te buigen en voor langere tijd te gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan