Dempers aanpassen of .........open pijpen monteren

Pr3d8tor

Rookie
9 sep 2001
16
0
The Suburbs of Nijmegen
Hi bikers,

Ik rijd een Honda CB650C(\'ratbike\') met 4in4 originele uitlaten.
Ik wil het geluid wat \'pittiger\' maken, maar weet nog niet hoever ik dit straffeloos mag doen zonder schade aan de motor toe te brengen:
- kan ik de huidige 4 dempers straffeloos wat aanpassen tot een lekker resultaat, of:
- Als ik open pijpen wil monteren, moet ik dan ook andere motoronderdelen vervangen of verder afstellen?
Ik zou mijn \'sweety\' niet graag schade op willen laten lopen :9 :9 :9
 
Hmmmm...thats the easy way.
Ik hoop op een beetje \'ratty\' answer, je weet wel: gewoon zelf doen, to get more out of your machine? *D :] *D
gelijk heb je :) al vind\'k een fabrieksmachine toch mooier, maar da\'s persoonlijk.

Je kan je icon trouwens beter niet op geocities hosten.. als je\'t daar host gaat het namelijk niet werken.
 
Gewoon de ijzerzaag erin zetten.
Een paar jaar geleden reed ik op een CB750 met 4-in-1. Ik heb hier de laatste twee kamers afgezaagd en er een nieuwe achterplaat opgelast. Werkt prima en klinkt lekker vet. Mag niet van de RDW en de politie maar wie maakt zich daar druk om.
Voor mijn huidige cb750 chopper ben ik nog op zoek naar dragpipes.

Tom
 
Gewoon de ijzerzaag erin zetten.
Een paar jaar geleden reed ik op een CB750 met 4-in-1. Ik heb hier de laatste twee kamers afgezaagd en er een nieuwe achterplaat opgelast. Werkt prima en klinkt lekker vet. Mag niet van de RDW en de politie maar wie maakt zich daar druk om.
Voor mijn huidige cb750 chopper ben ik nog op zoek naar dragpipes.

Tom
 
Gewoon de ijzerzaag erin zetten.
Een paar jaar geleden reed ik op een CB750 met 4-in-1. Ik heb hier de laatste twee kamers afgezaagd en er een nieuwe achterplaat opgelast. Werkt prima en klinkt lekker vet. Mag niet van de RDW en de politie maar wie maakt zich daar druk om.
Voor mijn huidige cb750 chopper ben ik nog op zoek naar dragpipes.

Tom
DE ZAAG ZETTEN IN EEN ORIGINELE 4 IN 4 ???????
Néé dus he!!!
Die krengen zijn hardstikke duur en heel veel mensen zijn op zoek naar die dingen.
 
Het blijft moeilijk die uitlaten. Je wilt een mooi geluid, ik liefst toch best hard, maar ook weer niet zo dat je zenuwachtig moet omkijken of de politie niet omdraait.

En dat alles moet je vinden tussen een berg dempers die allen het zelfde lijken, maar geen van allen kun je ze ook echt horen op je motor... Moeilijk...
 
Ik wil idd niet teveel aan mijn eigen 4 dempers rotzooien, het moet allemaal herstelbaar zijn. Dus mischien zijn dragpipes wel een goed alternatief. De herrie maakt me niet uit, het is alleen nog een funbike, voor mijn werk rijd ik er niet meer op.
Maar dan moet ik wel zeker weten of ik bijv. het inlaatsysteem niet aan moet passen. Ik heb begrepen dat je mengsel nogal arm gaat worden waardoor je vermogensverlies in een bepaalde regio gaat krijgen, en mogelijk temp.verhoging van de kop. And i dont wanna hurt my baby 8-)
 
Maar dan moet ik wel zeker weten of ik bijv. het inlaatsysteem niet aan moet passen. Ik heb begrepen dat je mengsel nogal arm gaat worden waardoor je vermogensverlies in een bepaalde regio gaat krijgen, en mogelijk temp.verhoging van de kop. And i dont wanna hurt my baby 8-)


Idd het mengsel rijker zetten, met open kelken ( of K&N\'s ) en dragpipes maak je een soort snijbranders van je bougies. Het heeft mij een keer een vakantie en een motorblok van een CB 750 ( the Bitch ) gekost. 1 zuiger volledig doorgebrand, zat geen bovenkant meer in. Bij zo\'n viercilinder merk je dat vastlopen niet zo snel. 1 loopt er vast, maar de andere 3 duwen gewoon door. Komt ook nog bij dat er precies op dat stuk geen vluchtstrook was en ik dus wel door moest sijden.
Er staat ergens anders op het forum nog een link naar een pagina waar te lezen staat hoe je het geluid van dragpipes kunt aanpassen en hoe je voor wat tegendruk kunt zorgen op een heel eenvoudige manier. \'K zal kijken of ik hem nog kan vinden en dan hier posten ( of zoek zelf ff )

[edit]http://www.trikenest.freeserve.co.uk/techstff.html[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan