Dempers Road King

SavagePielk

MF veteraan
5 apr 2005
6.997
319
Apeldoorn
heeft er iemand ervaring met de originele Road King dempers bewerken voor wat beter (=meer) geluid? Gewoon wat gaten boren of is er een subtielere manier?
 
nee ik wil echt de originele verbouwen :Y ik heb een extra setje ori pijpen voor de klus. Kun je de binnendemper makkelijk verwijderen? Of moeten er gewoon twee gaten in elk eindschot komen? En wat doet dat met je afstelling? Ik weet dat deze zal veranderen, maar in hoeverre?
 
Kheb met deze uitlaten geen ervaring maar zou gewoon wat gaan expirimenteren.
Beginnen met kleine gatjes boren, niet goed dan wat grotere, nog niet goed dan een ijzeren stang erdoor rammen(als er schotjes in ziten)

Voorzichtig beginnen net zolang je het gewenste resultaad hebt.
 
en zo doen we dat;

2006%5C08%5C28%5Cbikepics-666468-full.jpg



een setje dempers voor 20 euro incl. verzenden, een boorverlenger en een boortje tien afdraaien tot hij in de verlenger past en voilà, we hebben beter geluid *D het werkte top! Morgen even langs de HD rijden om de afstelling na te laten kijken, maar denk niet dat er veel verschil zal zijn...
 
en zo doen we dat;

http://w1.bikepics.com/pics/2006%5C08%5C28%5Cbikepics-666468-full.jpg ((Afbeelding))


een setje dempers voor 20 euro incl. verzenden, een boorverlenger en een boortje tien afdraaien tot hij in de verlenger past en voilà, we hebben beter geluid *D het werkte top! Morgen even langs de HD rijden om de afstelling na te laten kijken, maar denk niet dat er veel verschil zal zijn...
Wel op kloppe zetten voor het beste geluid.(melig mode) :?
 
en zo doen we dat;

http://w1.bikepics.com/pics/2006%5C08%5C28%5Cbikepics-666468-full.jpg ((Afbeelding))


een setje dempers voor 20 euro incl. verzenden, een boorverlenger en een boortje tien afdraaien tot hij in de verlenger past en voilà, we hebben beter geluid *D het werkte top! Morgen even langs de HD rijden om de afstelling na te laten kijken, maar denk niet dat er veel verschil zal zijn...
en hoe klinkt dat nu ?

"twiet-twiet-twiet-twiet-twiet" ??
 
nee ;) klinkt echt gewoon goed, geen fluittonen of andere gekke dingen. Niet meer de zachte zoem van standaard pijpen, lekker wat meer geluid, zonder dat het asociaal wordt (tenminste, in de ogen van mijn pa :+ van mij mogen er gewoon open pijpen onder O-) )
 
De mouse trap (zonder 's') heeft HD geintroduceerd toen ze van voet- naar handkoppeling gingen. Ze gebruikten dezelfde bak en koppeling, maar die bleek met een directe 'hand handle' niet goed te bedienen - te zwaar en te weinig slag.

Toen hebben ze een soort hefboom bedacht die je met de koppelingshendel bedient. Die hefboom (gemonteerd op de voorste frame buis) had een soort 'servo veer' en bediende op zijn beurt weer de eigenlijke koppeling.

Schijnt een drama te zijn om af te stellen, maar eenmaal in orde had je een erg lichte handbediening van je koppeling.

Ik zal es ff op zoek gaan naar een ploatie...
 
De mouse trap (zonder 's') heeft HD geintroduceerd toen ze van voet- naar handkoppeling gingen. Ze gebruikten dezelfde bak en koppeling, maar die bleek met een directe 'hand handle' niet goed te bedienen - te zwaar en te weinig slag.

Toen hebben ze een soort hefboom bedacht die je met de koppelingshendel bedient. Die hefboom (gemonteerd op de voorste frame buis) had een soort 'servo veer' en bediende op zijn beurt weer de eigenlijke koppeling.

Schijnt een drama te zijn om af te stellen, maar eenmaal in orde had je een erg lichte handbediening van je koppeling.

Ik zal es ff op zoek gaan naar een ploatie...


ok dan! Wat een topuitleg zo *D kwam hem tegen op marktplaats maar kon het gebruik niet bedenken :P op zich best een goed idee van Harley, een beetje omslachtig, maar het spaart je de researchkosten van een nieuwe koppeling/bak ontwikkelen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan