Demperwol vervangen/plaatsen 'race' uitlaat

RxPaulRx

MF'er
17 sep 2007
238
20
Almere
Hallo lui,
Ik heb een '95 zx6r, er zit een Laser uitlaat (pro dor? Weet ik niet zeker) op.
Deze maakt echt een behoorlijk sportief geluid en zelfs zo erg dat dit onprettig is.

Ik heb een universele db killer geplaatst maar dit helpt alleen tot zo een 6000 rpm.
Na een beetje googlen kwam ik erachter dat je demperwol kan vervangen en na een poos dit ook wel versleten is. Afin de pijp opgemeten en wol besteld.

Echter na het demonteren van de pijp zit ik op het link stukje in het piepklein geschreven "for race use only". Daarnaast zit er in de demper geen middenbuis (of hoe het ook heet). Het is dus een rechte open pijp naar achteren.

Kan ik hier gewoon los demperwol in plaatsen? De wol heb ik als een matje dus het zit wel aan 1 stuk.

Ik wil eigenlijk gewoon een beschaafder geluid, maar met een andere demper moet ik mogelijk weer afstellen waar ik weinig zin in heb.
 
Er zit dus geen geperforeerde buis is, dan lijkt het me geen pro d'or dus?

Kan je zo een buis gewoon erin plaatsen? Wat ik zie is dat die buis vaak op ze plek gehouden wordt met adapters enzo, maar deze zijn dus niet aanwezig
 
Dus je hebt nu een lege koker met een laser plaatje? Geen wonder dat ie herrie maakt:')

Dat word of een geperforeerde buis erin maken om de beunwerkzaamheden van de vorige eigenaar ongedaan te maken, of werkende demper scoren.

Oh en qua afstelling zou ik me niet al te druk maken, gok dat elke werkende demper alleen maar zorgt dat ie beter loopt.
 
Of er verschil inzit qua wol of matten zou ik niet weten, ik heb hier nog een hele doos staan met een soort steenwolmatten die bosal in Roermond gebruikte. Die rol je makkelijk om de binnenpijp en met wat draad vastwikkelen en dan proberen netjes in de mantel te krijgen.
 
20190328_101506.jpg
20190328_101500.jpg

20190328_101526.jpg
20190328_101500.jpg
20190328_101750.jpg
20190328_101516.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan