Denemarken met de motor, is dat wat?

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Beste Globetrotterts!

Ik wil een keer iets anders. Elk jaar Italië/Oostenrijk/Zwitserland heb ik nu wel eens gezien. Ik wil dus volgend jaar eens naar een ongebruikelijke bestemming, wat toch binnen de kosten blijft qua afstand. Ik dacht dus aan Denemarken.

Zal hoogstens 6/7 dagen worden, dus wie kan mij zeggen welk deel van Denemarken ik echt moet zien, als het al de moeite waard is? Bij Denemarken heb ik namelijk een beetje het idee van een saai, vlak landschap. Net als hier in NL dus, maar dan leger op de weg.

Wie krijgt me om? Dank :}
 
Beste Globetrotterts!

Ik wil een keer iets anders. Elk jaar Italië/Oostenrijk/Zwitserland heb ik nu wel eens gezien. Ik wil dus volgend jaar eens naar een ongebruikelijke bestemming, wat toch binnen de kosten blijft qua afstand. Ik dacht dus aan Denemarken.

Zal hoogstens 6/7 dagen worden, dus wie kan mij zeggen welk deel van Denemarken ik echt moet zien, als het al de moeite waard is? Bij Denemarken heb ik namelijk een beetje het idee van een saai, vlak landschap. Net als hier in NL dus, maar dan leger op de weg.

Wie krijgt me om? Dank :}

Ik vond het allemaal niet erg spannend:P het ligt er natuurlijk ook aan wat het doel is? verwacht niet al te veel lekkere stuurweggetjes, althans niet door mij gevonden. maarr anders dan Italie, Oostenrijk, zwitserland is het wel ;) :Y
 
Ben eigenlijk gewoon benieuwd naar de natuur etc. Stuurweggetjes zijn leuk, maar niet prio 1. Gewoon eens iets anders zien zeg maar :)
 
Ik vond de eilanden wat minder, maar omgeving Billund (lego!) en Jelling hebben wel heel erg mooi asfalt. Verwacht geen haarspelt-bochten of stuurwegen, maar er waren wel mooie stukken weg. En een land met veel minder inwoners dan NL, geeft ook minder mensen die in de weg rijden, dus veel relaxter. Weinig politie gezien trouwens.

Sommige mensen noemen het saai, maar ik persoonlijk vond het domweg relaxt.
 
WAt foto's bekeken en ik denk toch maar dat ik naar Tsjechië ga, de foto's die ik zie lijkt wel op een mix van fucking Flevoland, Zeeland en Noord Limburg...

dk_ram01.jpg


01-denmark.jpg


Vilsund_Bridge,_Denmark.jpg
 
Ben er deze zomer geweest, wenste dat ik op de motor was ipv koekblik.
Ik vond het een heerlijk land, goeie wegen, vriendelijke mensen en zeker geen bumperklever menthaliteit.
Qua heuvels komt Limburg in de buurt, maar dan een stuk relaxter rijden.
Volgens zeggen ben ik op het mooiste stuk geweest, Funen.
Ik wil nog een keer terug, maar dan met de motor en dan verder richting zweden.

Maar goed ieder zijn keuze en smaak natuurlijk.
:]

Probeer wegen te vinden die de kust volgen, daar zitten wel de leuke bochten in.
 
Laatst bewerkt:
In de motor73 van deze week staat een stukje over motorrijden in Denemarken. :Y
Ik zelf ben nooit verder dan Ribe gekomen in zuid Denemarken maar dat was ook mijn bestemming. O-)
Maar idd op de binnenwegen is het vaak rustig en relax rijden. :]
Danny :W :]
 
Nou treintje rijden op de Stelvio is niet alles.... maar ok dat is zelfs vele malen beter dan rondrijden ergens in het veeeeeeeeeeuuulste saaie Denemarken...
pff niet doen zou ik zeggen, vlak, fris en winderig!

grtz T.
 
Je kan natuurlijk ook doorrijden naar Noorwegen :)
Dat was ook de enige reden dat ik er doorheen ben gereden, wel met de auto, en het zag er inderdaad niet heel spannend uit.
 
_O-
Veel plezier op de stelvio :P

:Y Denemarken is duurder
:Y heb inderdaad een Nimbus gespot, gelukkig geen Harry Potter


Ennn... Niet te vergeten je moet weer omrekenen.....

Ik ga zo weer terug..... :W

Maar ja, ik woon dan ook in het fucking flevoland :')
 
Laatst bewerkt:
Als je de juiste routes neemt heb je een prachtige vakantie. Maar als je op de hoofdwegen blijft is,t saai...net als in veel andere landen.

Er is echt genoeg te zien en het is heerlijk autoluw, dus als je rust zoekt, is denemarken prima voor ,n korte vakantie...

Slapen in vele Kro,s en B&B is mogelijk. Iets duurder dan duitsland, maar denen genieten wel van het buitenleven, meer dan wij in nederland.
 
Na 12 uur rijden naar Denemarken (Kopenhagen) waren we aan het eind van dezelfde dag terug naar Duitsland gereden :')
Het kon niet saaier zeg maar |(

Denemarken no go :N
 
En daar heb je wel haarspeldbochten. De Trollstigen en de Lysebotn Road zijn twee aardige stukken die kunnen wedijveren met de Alpenpassen. Wel even rekening houden met het weer.
Lyseboth.jpg

Verder aardig asfalt, soms nog wat vorstschade.
 
ik persoonlijk vond het domweg relaxt.
:^

Afgelopen zomer een dikke week door Denemarken getuft. Verwacht geen spectaculaire wegen maar het is minder vlak dan ik verwacht had en heel veel leuke kleine weggetjes waar je geen hond tegen komt. Verder heel relaxte bevolking en leuke steden.
 
ik ben een paar weken geleden naar denemarken geweest.
het weekend in thisted doorgebracht, echt een aanrader. directe omgeving is ook (licht) heuvelachtig, mooie bochtjes en uitzicht met fjorden. mooi om te rijden.
viel mij allemaal heel erg mee. jammer dat ik niet met de motor was...

als je in de buurt van de snelweg blijft is alles dood en saai... net als frankrijk, italie, duitsland, nederland...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan