Denk je dat je geluk je eindelijk meezit..

Feindflug

Die hard MF'er
24 aug 2008
911
0
Ittervoort
*
Lang zielig verhaal

*



Edit: Motor is gemaakt, na een hoop onkosten maar bleek dus inderdaad helemaal kapot, zuigerveren, zuigers, pakking, kleppen.

Zit nu nieuw blok in en laat hem binnekort afstellen ( bleek een open K&N in te zitte, onafgesteld )
 
Laatst bewerkt:
Kut man, vooral dat het zo snel na je herstel is.. Een echte motorrijder zo te horen.
Sterkte :N
 
Dat is hartstikke rot voor je, maar laat je niet door één tegenslag uit het veld slaan. Al die maanden lekker rijden kan bijvoorbeeld niemand je meer afnemen.
 
wtf? na 40.000 een revisie nodig?
Wat zijn dat voor een italiaanse toestanden?

Ik verdenk "men" er altijd van dat km-tellers massaal worden teruggedraaid.


Sterkte man. :(
 
Laatst bewerkt:
Krijgt wel alles in één keer he? Zuur man.

Advies: koop voor een paar honderd euro gewoon een XJ ofzo. Ik zou in deze Bandit geen geld meer stelen.

Van de andere kant: Ik heb nooit iets gehoord van bandits die na 40K ineens de geest geven. Kon die garage niet vertellen hoe dat heeft kunnen gebeuren? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. 40K is natuurlijk helemaal niets.
 
Peace broeder ik voel precies wat je bedoelt ...... net of t je niet gegunt is ..... en aangezien we
geen milionairs zijn koop je niet zomaar ef een andere ... hoop dat je snel weer je ei kwijt kunt broeder .....

gr kenny
 
Thanks,

Ja ik had dit ook niet verwacht, suzuki staat bekent om bullitproof blokken, maar het gsxf blok schijnbaar niet ( wat dus ook in de bandit hangt )

Wat adviseren jullie mij om te doen? nieuw blok kopen is moeilijk want bij een slopen zal die ook tege de 40,000 km hebben en dan krijg ik weer hetzelfde probleem, zal ik hem laten reviseren? of verkopen in onderdelen of met defect blok.. maarja verkopen is moeilijk voor mij omdat deze bandit een deel is van mijn karakter en hart, hij voelde gewoon ZO goed aan!

En ja bij mij groeit het geld ook niet op mijn rug, aangezien ik al bijna al mijn centjes in de bandit zelf gestoken heb ;(
 
Laatst bewerkt:
Damn, dat zuigt B| En na 4 maanden nog iets zien te verhalen wordt waarschijnlijk ook moeilijk...
Sterkte met alles!
 
hè jakkes... da's gewoon kl0te... ken dat, alsof het gewoon niet mag...

en als je nu eens op zoek gaat naar een ander blokkie, of misschien wel ander fietsje? ik weet.. net alsof je deserteert, het is dan niet jou fiets... maar misschien alleen het blokje overzetten?
 
Aan de ene kant balen natuurlijk, aan de andere kant ben je wel erg materialistisch.
Het is een motor, een MOTOR. Een stuk staal met twee wielen eronder en een blok in het midden. Motoren hebben de neiging kapot te gaan na veel km's, goed de één kan wat meer hebben dan de ander.

Dus, gewoon die Bandit inruilen voor een andere motor, voor mij part weer een Bandit en dan weer lekker :]

ff supercliché dan maar:

Er zijn altijd nog genoeg mensen die zouden willen dat ze motor konden rijden en het nooit zullen kunnen dus ff stoppen nu met dat overdreven medelijden met jezelf hebben. Wees blij dat je gezond bent das veel belangrijker, beter die motor ziek dan jij :)

Maar.....indien het helpt wil ik toch nog wel even meehuilen: ;( ;( ;( ;( ;( ;(

:+
 
Het is een motor, een MOTOR. Een stuk staal met twee wielen eronder en een blok in het midden.

Ik voel toch wel empathie voor motorrijders die JAAAREN met dezelfde motor doen.
TS lijkt er ook zoeentje te worden. ;)

Zelf ben ik nog al een motorloper, wat rust en het er bij eentje houden lijkt me wel wat.
Na het uithonen iig niet snel een ander kopen.
 
Waar heb je die Bandit eigenlijk gekocht (particulier of in een motorzaak). In 4 maanden tijd naar 3 bar compressie gaan....... dan moet er iets aan de hand zijn.
 
Na 40.000 km mag een japans blokje echt nog niet kapot zijn, dus ik zou het ook niet helemaal vertrouwen. Als je een 2de hands blokje koopt met 40.000 km erop, moet je daar voorlopig nog wel mee kunnen rijden hoor.

Een goed 2de hands blok moet je voor minder dan 1400 euro wel kunnen vinden. De Bandit is niet echt een zeldzame motor of zo, dus daar zouden genoeg blokjes van beschikbaar moeten zijn.
 
Aan de ene kant balen natuurlijk, aan de andere kant ben je wel erg materialistisch.
Het is een motor, een MOTOR. Een stuk staal met twee wielen eronder en een blok in het midden. Motoren hebben de neiging kapot te gaan na veel km's, goed de één kan wat meer hebben dan de ander.

Dus, gewoon die Bandit inruilen voor een andere motor, voor mij part weer een Bandit en dan weer lekker :]

ff supercliché dan maar:

Er zijn altijd nog genoeg mensen die zouden willen dat ze motor konden rijden en het nooit zullen kunnen dus ff stoppen nu met dat overdreven medelijden met jezelf hebben. Wees blij dat je gezond bent das veel belangrijker, beter die motor ziek dan jij :)

Maar.....indien het helpt wil ik toch nog wel even meehuilen: ;( ;( ;( ;( ;( ;(

:+

Een motor is niet zomaar een motor. Ik ben zwaar depressief als mijn motor het niet doet of er iets anders mee is. Ik zal je zeggen dat ik het erger vind dat ik een jaar niet kan rijden doordat de motor het niet doet vanwege omstandigheden, dan dat ik zelf een jaar niet meer mee doe vanwege gezondheidsredenen. En ja, ik heb er zelf een jaar tussenuit gelegen vanwege een ernstige ziekte, dus ik weet wat ik zeg.

Mijn sp is alles. Die gaat voor alles. Die gaat VOOR een vriendin en die gaat ook voor alle andere crap wat er kan zijn.
Een motor is niet zomaar een motor. Mijn sp zit mij diep in mijn hart. Doet de sp het niet, dan doet mijn hart het ook een stuk slechter en zit ik ermee in de rats. ;(

Dus feindflug, ik weet hoe je je voelt. Hopelijk doet hij het dadelijk gewoon weer lang goed.
!!!
 
Daar ben je dan mooi klaar mee man -O-

Sterkte!

Persoonlijk zou ik hem -op een eerlijke wijze- proberen te verkopen aan een handige klusser, of eventueel in onderdelen. En dan op zoek naar een nieuwe motor.
 
En dan gebeurt er dit..

Tja, that's life :( Ik heb het blokverhaal zelf ook meegemaakt, maar dan keer drie. Origele blok van mijn 750F kapot door misbruik door de vorige eigenaar en struisvogelpolitiek van de dealer. Op zoek naar een ander blok en vond een 750R-blok, gixxer blok ingebouwd en bleek te lekken. Bleek het een schadeblok te zijn waarbij de linkerkant opnieuw opgelast en gecamoufleerd is met zwarte verf, kon je nooit zien. Dat ding kreeg ik niet lekvrij en op het laatst liep die verre van prettig. Blok er weer uit en op zoek naar een andere gixxer 750, die heb ik een maand of wat geleden ingebouwd. Dan ben je meer aan het sleutelen en vervangen (ketting, tandwielen, CDI-unit, nieuwe uitlaat, carburateurs, koppelingskabel, inlaatrubbers en wat ik allemaal nog vergeten ben) dan je aan rijden toekomt. En dan praten we maar niet over de kosten, dan wil ik nog wel ruilen met je :) Uitjanken en overnieuw proberen zeg ik altijd maar O-)
 
Klote man! Ik ken het gevoel, ik had vroeger een Honda SS50, daarmee ben ik voor me donder gereden (spookrijder, onoverzichtelijke bocht etc) heb toen intotaal 2 maanden in het ziekenhuis gelegen, al die tijd afgevraagd of ik wel een nieuwe moest kopen. Toen ik er eenmaal uit was heb ik het toch gedaan maar dat was echt een gebrekkig ding, veel geklooi mee gehad en vond het al zo moeilijk om er weer op te stappen, toen is mijn droom min of meer in duigen gevallen, heb hem toen weer verkocht en heb eigenlijk niet meer verder gekeken.

I feel you ! (niet letterlijk dan :+)
 
Klote.

Tja, gemiddeld heeft iedereen even veel pech maar ja sommigen meer dan gemiddeld.

Wees blij dat je gezond bent. Echt er zijn mensen die meer pech hebben met de motor, tegen een boom gereden of zo.

Maarre je bent metaal bewerker. Heb je geen collega's die het kunnen fixen.

Ik heb ook pech gehad met een suzuki, loslatende verf, rotte uitlaten. Vastloper in het blok, alles kapot. Nu rijdt ik Honda, nooit van dat soort fratsen.
 
Das kut man, k was ook kinds gelukkig met mijn eerst motor, daar gelukkig niet van zulke fratsen mee gehad. Zou als k jou was op zoek gaan naar een ruilblok en ik weet niet wat je kennis van motoren is, maar zelf inbouwen. Dit zijn nog motoren zonder injectie en veel sensoren, dan kan je niet snel veel in puin helpen. Zit je blok erin ga je naar de dealert (zonder kuipwerk) en zet um op de dyno. Wanneer je een ruilblok koopt is het miss verstandig om te investeren in een compressie meter??? suc6 met de elende
 
Wordt je niet vrolijk van, van zoiets!! :N

Maar je hebt zo te lezen al veel overwonnen :} , heb er alle vertrouwen in dat je dit ook zult overwinnen en je over een tijdje weer lekker aan het rijden bent, zonder ook maar een seconde te denken aan dit verhaal! :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan