Denk je dat je geluk je eindelijk meezit..

Rijdend weggezet, geen grote blauwe rookwolken van te voren (?) bij rijden en/of starten, 25 kW setje en een week later niet meer starten.

lijkt mij een beetje onwaarschijnlijk dat dan alles aan gort ligt.

Het ook zijn dat door een matige verbranding je veel koolafzetting hebt en je (uitlaat) kleppen niet meer netjes afsluiten. Ik hoop het beste voor je.

Hebben ze al een zgn. lektest gedaan, of alleen compressie gemeten?
Bij een lektest zeten ze via het bougiegat druk op de cilinders, door uit te vissen waar de lucht verdwijnt kan je iets meer achterhalen dan alleen "niet genoeg compressie"
 
Aan de ene kant balen natuurlijk, aan de andere kant ben je wel erg materialistisch.
Het is een motor, een MOTOR. Een stuk staal met twee wielen eronder en een blok in het midden. Motoren hebben de neiging kapot te gaan na veel km's, goed de één kan wat meer hebben dan de ander.

Dus, gewoon die Bandit inruilen voor een andere motor, voor mij part weer een Bandit en dan weer lekker :]

ff supercliché dan maar:

Er zijn altijd nog genoeg mensen die zouden willen dat ze motor konden rijden en het nooit zullen kunnen dus ff stoppen nu met dat overdreven medelijden met jezelf hebben. Wees blij dat je gezond bent das veel belangrijker, beter die motor ziek dan jij :)

Maar.....indien het helpt wil ik toch nog wel even meehuilen: ;( ;( ;( ;( ;( ;(

:+

:^ :Y
 
heb je hem bij een dealer gekocht?

zo ja: terug gaan en verhaal halen. een motor is niet zo maar zo erg naar de kl*te zoals jij beschrijft. ik heb zelf 3 jaar op een bandit 600 gereden, en veel verhalen gelezen, maar dit heb ik nog nooit gehoort. klinkt als zwaar achterstallig onderhoud en verkrachtig door de vorige eigenaar. die blokken worden niet voor niets in meerdere typen motoren gebruikt (zijn ook door lang gebruik aardig betrouwbaar).

wat ik zou doen: op zoek naar een schadeblokje. misschien hebben ze bij boonstra nog een TL gsxf / bandit staan waarvan je heb blok kan kopen.
 
Hoe kunnen 4(!) zuigerveren zo ongeveer tegelijkertijd van redelijk functioneren naar compleet vastzitten gaan :?

Anyway, wat er ook aan is.. mocht het blok toch aan puin liggen, denk je niet dat je band met je kindje alleen maar sterker wordt als je eigenhandig een ander blokje eringehangen hebt? :)
 
Een motor gaat niet in 1 week, zeker niet als ie stilstaat, van 9 naar 3 bar per cilinder. Daar is meer aan de hand dan een paar zuigerveren die niet meewerken. Zou inderdaad gewoon het complete blok vervangen (willekeurige sloperij, geen eBay). Kans dat dit je nog een keer gebeurd is nihil want, al wil je het nu misschien niet meer geloven, Bandit blokken zijn echt moeilijk kapot te krijgen -O-
 
Een motor is niet zomaar een motor. Ik ben zwaar depressief als mijn motor het niet doet of er iets anders mee is. Ik zal je zeggen dat ik het erger vind dat ik een jaar niet kan rijden doordat de motor het niet doet vanwege omstandigheden, dan dat ik zelf een jaar niet meer mee doe vanwege gezondheidsredenen. En ja, ik heb er zelf een jaar tussenuit gelegen vanwege een ernstige ziekte, dus ik weet wat ik zeg.

Mijn sp is alles. Die gaat voor alles. Die gaat VOOR een vriendin en die gaat ook voor alle andere crap wat er kan zijn.
Een motor is niet zomaar een motor. Mijn sp zit mij diep in mijn hart. Doet de sp het niet, dan doet mijn hart het ook een stuk slechter en zit ik ermee in de rats. ;(

Dus feindflug, ik weet hoe je je voelt. Hopelijk doet hij het dadelijk gewoon weer lang goed.
!!!

Stop that!!!

You're scaring me...
 
Ik zit toch met verbazing te lezen!
Een soes Bandit 600 met 44.000km.....nú al...zó...vér...heen?

Heeft de motor 10 jaar met dezelfde olie gedraaid en hoeveel zit/zat er nog in?
Het gaat er bij mij niet in dat een motor, ná zo weinig gelopen te hebben nu al "verrot" is!
Vorige eigenaar( geschiedenis?),...koude starten vol gas wegrijden?
Wat was jouw rijstijl?
Olieverbruik geconstateerd? .....Heeft de motor aan 'kracht' verloren tijdens je laatste rit(ten)?
 
1400 euro is niet niks nee, maar toen ik de titel las, dacht ik dat het helemaal goed ging en dat je een ongeluk had ofzo. laten we blij zijn dat dit technisch is! nou dat het toch weinig meer uitmaakt, stel ik je voor om onderdelen + haynes werkboek te kopen en sleutelen met dat ding!
 
Ik zit toch met verbazing te lezen!
Een soes Bandit 600 met 44.000km.....nú al...zó...vér...heen?

Oja hoor, de mijne bij 36K. Ff wat rampenfoto's:
full

full


Het was tijdens het rijden bijna niet te merken. Pas nadat de kop eraf ging kwamen wij erachter B|
 
Anders tik je een 2de hands blokje op de kop? Kan je er zelf makkelijk inzetten. Scheelt in iedergeval heel wat euro's.
 
... -O- ....[me=] m'n motorhart treurt bij deze aanblik.....[/me=]


En?....oorzaak!.......

Kan maar één ding zijn: hitte, te warm geworden. Ik gok dat de vorige eigenaar regelmatig vergat de olie te checken (olie/luchtgekoeld). In het geval van de TS zou ik idd op zoek gaan naar een ander blokje, daar zijn er tig van.
 
Ah ik snap wel dat een motor veel voor je kan betekennen als daar je passie ligt. Heb het een tijd geleden ook gehad met mijn Bandit (loopt al tegen de 80.000 aan, dus 40.000 is wel heel erg weinig). Ook eens wat flinke schade mee gehad (ketting verhaaltje misschien gelezen) waardoor ik er ook even doorheen zat. Heeft me daardoor toen zelfs ff mn baan gekost. Snap wel wat je bedoeld, maar het is niet het einde van de wereld. Het is inderdaad maar een apparaat een beetje kort door de bocht genomen. Proberen optimistisch te blijven. Je kunt inderdaad al blij zijn dat je zelf weer gezond bent en alles weer kan. Mij groeit het geld ook niet op de rug...maar een motor is vervangbaar.

Misschien is de beste oplossing (zonder al te veel geld kwijt te zijn) inderdaad om een 2ehands blokje te vinden. Zijn er denk ik wel genoeg. Maarja dan moet het er ook nog ingezet worden...
Dus zou al schelen als je dit zelf kan of iemand je hierme kan ondersteunen. Misschien valt de schade dan uiteindelijk nog wel mee joh...heb geloof ik laatst eens ergens een blokje zien staan voor een paar honderd euri...paar daagjes lekker sleutellen met een maat en hij loopt weer.

Kop op!
en sterkte van een andere bandit rijder :P

P.S.
OnderdelenZoeker
 
Laatst bewerkt:
pff wat een verhaal! Maar je hebt een populaire motor, dus onderdelen zat! Dr is vast wel ergens een goed blok op te duikelen voor een beschaafd bedrag!

Desnoods ff op duitse ebay kijken, maar een ander blok voor jouw motor kost echt niet de hoofdprijs!
 
Ah btw...je moet anders even een Motans in Eindhoven proberen...Die had laatst ook nog een Bandit blok liggen staat me bij. Is niet heel ver van jou af zo te zien.
 
Roel VEEL SUCCES met je moto!
En ik weet hoe je je voelt met je verbondenheid met de motor: ben jaartje jonger maar heb er ook echt plezier van!
Nogmaals succes en laat dit niet je lol verpesten ;)
Een medelever
 
Het lijkt me nogal vreemd dat het blok "ineens" zo slecht is. Dan had je al eerder wat problemen met starten gehad moeten hebben. Een blok dat verslijt wordt langzaam aan slechter, niet van 2 weekjes stilstaan.

Heeft er niemand in de tussentijd een rotgeintje mee uitgehaald?

Mijn oude Honda CB750 had ook een probleem met een zuiger, maar daar merkte je echt niks van. Ik ontdekte het pas toen ik een lekkende pakking wilde vervangen.

Er is nog een optie: Motor ophalen, blok er onder uit halen en openmaken. Dan kun je (misschien) zien wat er aan de hand is. Stuk is hij toch al, dus het slechtste wat er kan gebeuren is, dat het blok niet meer te repareren is. Dan moet je een ruilblok, maar dat wist je al.
full
 
Laatst bewerkt:
nou, ik hoop dus echt ff niet hetzelfde te krijgen wat jou is overkomen.. ik heb ook een bandit 600 met 37000 op de teller.... :(

sterkte ermee!!
 
Ja ik weet verder de oorzaak ook niet.. ben wel veel vertrouwe kwijt in mijn motor, en in het blok.. hoe lekker hij ook reed :P stel ik koop een schadeblok en er staat tusse de 30.000 en de 40,000 op en dan krijg ik hetzelfde probleem weer? mischien dat ik het beste het blok kan laten reviseren, dan is hij weer "als nieuw" en heb ik mischien wel de zekerheid dat er de eerste 20/30.000 km niks mee gebeurt, kost wel wat.. bedankt voor de tips, mijn motorhart brak ook toen ik dat gsxf750 blok zag, damn.. ik laat hem in ieder geval morge hier afzetten en dan zie ik dan wel weer verder,

Hier mag een slotje op als het kan, bedankt dat ik mijn ei eventjes kwijt kon :) en bedankt voor de tips
 
Ik snap nu wat je doormaakt, vandaag had ik ook pech met mijn Yammie, ik hoop echt hard dat er niks kapot is gelopen en dat het iets stoms als versleten accu op bougie is...
 
Terug
Bovenaan Onderaan