Denk je dat je geluk je eindelijk meezit..

Ja dat hoopte ik ook, zelf alles nagelopen, bougies vervangen.. vonk gecheckt en dat was allemaal goed, na 2 weken sleutele kwam ik er niet meer wijs uit ( dacht dat er water in de cillinder gekomen was, dus liet dit liever over aan mensen die mischien dagelijks zoiets meemaken ) bleek dan toch het ergste te zijn, ik hoop met je mee man!

Dit voelt voor mij hetzelfde als bijvoorbeeld dat je vriendin invalide word, die doe je toch ook niet zomaar weg! dat is een motor ook voor mij, vooral de eerste motor.. daar duw je al je spaarcentjes in, je leeft er zo lang naar toe en dan heb je het en dan gaat het dood
 
Ik heb de ballen verstand van die dingen, morgen gaat die dus naar de dealer, daarna koop ik een werkplaatshandboek. Wil toch niet meer compleet hulpeloos blijven staan. Het ernaar toe leven was al helemaal erg bij mij, 4 dagen na aankoop hand gebroken. 6 weken weeeeer wachten, nu na 2e keer rijden stukgaatie. :X
 
Laatst bewerkt:
Een motor is niet zomaar een motor. Ik ben zwaar depressief als mijn motor het niet doet of er iets anders mee is. Ik zal je zeggen dat ik het erger vind dat ik een jaar niet kan rijden doordat de motor het niet doet vanwege omstandigheden, dan dat ik zelf een jaar niet meer mee doe vanwege gezondheidsredenen. En ja, ik heb er zelf een jaar tussenuit gelegen vanwege een ernstige ziekte, dus ik weet wat ik zeg.

Mijn sp is alles. Die gaat voor alles. Die gaat VOOR een vriendin en die gaat ook voor alle andere crap wat er kan zijn.
Een motor is niet zomaar een motor. Mijn sp zit mij diep in mijn hart. Doet de sp het niet, dan doet mijn hart het ook een stuk slechter en zit ik ermee in de rats. ;(

Dus feindflug, ik weet hoe je je voelt. Hopelijk doet hij het dadelijk gewoon weer lang goed.
!!!
Flikker toch op man.
Je sp is het belangrijkste wat er is |( |(
Ook een sp is slechts een hoop metaal en plastic wat aan elkaar zit met bouten en moeren.
Gaat het kapot, laat je het maken.
Is het te erg kapot koop je een andere.
Tuurlijk het kost geld en daar moeten we(bijna) allemaal voor werken.
Maar je kan me echt niet wijsmaken dat je liever hebt dat je familie afsterft dan dat je motor het niet meer doet.
Mocht het wel serieus zo zijn dan spoor je niet.

oh ja, en een motor is wel slechts een motor
 
Beste Roel,

Als eerste wil ik even zeggen dat ik het erg klote vind voor je, en dat ik met je mee voel.
We rijden allemaal motor, en de meesten behandelen hun fiets met veel zorg en liefde.
Jij hebt een zware tijd achter de rug, waar je goddank goed uit bent gekomen.
Nu heb je ook je droom om motor te rijden verwezenlijkt, en je geniet met volle teugen.
Het rijden, het poetsen, 's avonds nog eventjes bij hem gaan gaan kijken... We kennen het allemaal. Het is perfect en het mag nooit meer veranderen. Maar dan gebeurt er onverhoopt toch iets, en de droom wordt ruw verstoord. Ikzelf kreeg een ongeluk met m'n grote trots. Mijn motoke totall loss tegen de vangrail, en ik 8 weken in het gips. Dan baal je. Maar je komt er weer uit Roel, sterker zelfs. Zo gaan de dingen in het leven. Straks staat jouw Bandit weer al vanouds te glimmen, klaar voor die trip naar Frankrijk, en ben je weer een ervaring rijker. Want ook deze ellende maakt je weer "rijker", misschien niet in je portemonee, maar als mens.
Ik heb respect voor mensen die tegenspoed of ziekte overwinnen.

Kop op kearel!
Groeten oet Hael
 
Flikker toch op man.
Je sp is het belangrijkste wat er is |( |(
Ook een sp is slechts een hoop metaal en plastic wat aan elkaar zit met bouten en moeren.
Gaat het kapot, laat je het maken.
Is het te erg kapot koop je een andere.
Tuurlijk het kost geld en daar moeten we(bijna) allemaal voor werken.
Maar je kan me echt niet wijsmaken dat je liever hebt dat je familie afsterft dan dat je motor het niet meer doet.
Mocht het wel serieus zo zijn dan spoor je niet.

oh ja, en een motor is wel slechts een motor

familie is dan de enige uitzondering. Heb ik dat gezegd dan? Ik sprak over mijzelf.
En een motor is niet zomaar een motor :W Dat jij een een of ander kut apparaat hebt dat je niets doet als het kapot is, moet jij weten.
 
Laatst bewerkt:
Flikker toch op man.
Je sp is het belangrijkste wat er is |( |(
Ook een sp is slechts een hoop metaal en plastic wat aan elkaar zit met bouten en moeren.
Gaat het kapot, laat je het maken.
Is het te erg kapot koop je een andere.
Tuurlijk het kost geld en daar moeten we(bijna) allemaal voor werken.
Maar je kan me echt niet wijsmaken dat je liever hebt dat je familie afsterft dan dat je motor het niet meer doet.
Mocht het wel serieus zo zijn dan spoor je niet.

oh ja, en een motor is wel slechts een motor
Kerel, moet dat nou? :/

Toon gewoon een beetje respect naar andere mensen.
 
nou, ik hoop dus echt ff niet hetzelfde te krijgen wat jou is overkomen.. ik heb ook een bandit 600 met 37000 op de teller.... :(

sterkte ermee!!

Ja ik weet verder de oorzaak ook niet.. ben wel veel vertrouwe kwijt in mijn motor, en in het blok.. hoe lekker hij ook reed :P stel ik koop een schadeblok en er staat tusse de 30.000 en de 40,000 op en dan krijg ik hetzelfde probleem weer? mischien dat ik het beste het blok kan laten reviseren, dan is hij weer "als nieuw" en heb ik mischien wel de zekerheid dat er de eerste 20/30.000 km niks mee gebeurt, kost wel wat.. bedankt voor de tips, mijn motorhart brak ook toen ik dat gsxf750 blok zag, damn.. ik laat hem in ieder geval morge hier afzetten en dan zie ik dan wel weer verder,

Hier mag een slotje op als het kan, bedankt dat ik mijn ei eventjes kwijt kon :) en bedankt voor de tips

voor beide reacties....

vorig jaar een bandit 600, '96, gekocht met 30.000 op de teller, en nu, 1 jaar en 30.000 km later, probleemloos.... absoluut niet om jullie een oog uit te steken maar om aan te geven dat het in veel gevallen (ik ken er meer met hoge km-standen) prima blokjes kunnen zijn. maandagochtend-modellen zullen er helaas altijd bij zitten, kut dat jij die ene moet hebben!
 
nou, ik hoop dus echt ff niet hetzelfde te krijgen wat jou is overkomen.. ik heb ook een bandit 600 met 37000 op de teller.... :(

sterkte ermee!!

Ja ik weet verder de oorzaak ook niet.. ben wel veel vertrouwe kwijt in mijn motor, en in het blok.. hoe lekker hij ook reed :P stel ik koop een schadeblok en er staat tusse de 30.000 en de 40,000 op en dan krijg ik hetzelfde probleem weer? mischien dat ik het beste het blok kan laten reviseren, dan is hij weer "als nieuw" en heb ik mischien wel de zekerheid dat er de eerste 20/30.000 km niks mee gebeurt, kost wel wat.. bedankt voor de tips, mijn motorhart brak ook toen ik dat gsxf750 blok zag, damn.. ik laat hem in ieder geval morge hier afzetten en dan zie ik dan wel weer verder,

Hier mag een slotje op als het kan, bedankt dat ik mijn ei eventjes kwijt kon :) en bedankt voor de tips

voor beide reacties....

vorig jaar een bandit 600, '96, gekocht met 30.000 op de teller, en nu, 1 jaar en 30.000 km later, probleemloos.... absoluut niet om jullie een oog uit te steken maar om aan te geven dat het in veel gevallen (ik ken er meer met hoge km-standen) prima blokjes kunnen zijn. maandagochtend-modellen zullen er helaas altijd bij zitten, kut dat jij die ene moet hebben!!!
 
familie is dan de enige uitzondering. Heb ik dat gezegd dan? Ik sprak over mijzelf.
En een motor is niet zomaar een motor :W Dat jij een een of ander kut apparaat hebt dat je niets doet als het kapot is, moet jij weten.

Mijn sp is alles. Die gaat voor alles. Die gaat VOOR een vriendin en die gaat ook voor alle andere crap wat er kan zijn.

Dit staat er, dus ja dat komt er toch wel heel erg in de buurt!
En mijn kutapparaat is een R1, maar mocht die kapot gaan maak ik hem of laat ik hem maken.
Ik vind een motor geweldig om te rijden, maar er zijn tientalle belangrijkere dingen in het leven dan een emotieloos stuk ijzer met plastic.

En voor de mensen die vallen over de woorden flikker toch op:
Het is niks anders dan bijvoorbeeld de woorden hou eens op.
Er word verder niemand uitgescholden, dus stel je niet zo aan.
 
Ja ik weet verder de oorzaak ook niet.. ben wel veel vertrouwe kwijt in mijn motor, en in het blok.. hoe lekker hij ook reed :P stel ik koop een schadeblok en er staat tusse de 30.000 en de 40,000 op en dan krijg ik hetzelfde probleem weer? mischien dat ik het beste het blok kan laten reviseren, dan is hij weer "als nieuw" en heb ik mischien wel de zekerheid dat er de eerste 20/30.000 km niks mee gebeurt, kost wel wat.. bedankt voor de tips, mijn motorhart brak ook toen ik dat gsxf750 blok zag, damn.. ik laat hem in ieder geval morge hier afzetten en dan zie ik dan wel weer verder,

Hier mag een slotje op als het kan, bedankt dat ik mijn ei eventjes kwijt kon :) en bedankt voor de tips
Echt klote voor je, maar ik zou een proberen hier op het forum om iemand te vinden bij jou in de buurt die je misschien kan helpen. Er zijn er hier genoeg die ook de compressie kunnen meten. Een erg lage compressie hoeft echt niet gelijk het ergste te betekenen. Vertel ook eens iets over de historie van de bandit, misschien dat daar een verkalring is te vinden. Ik kan me ook niet voorstellen, dat je em rijdend weg zet en dat dit dan zomaar gebeurt. Ik heb al veel ergere gevallen gezien en onderhanden gehad, die nog gewoon reden en NOG rijden. Niet gelijk alle hoop opgeven. suc6
 
@CBRenee: ik heb een tijd geleden een GSX 750-ES gesloopt, omdat deze praktisch geen compressie meer had, en niet meer de moeite was om te repareren. Deze was de ene dag rijdend weg gezet, en de volgende dag wilde deze niet meer starten.

Geen compressie betekend dat er iets mis is in het blok, en dat het open zal moeten om er iets aan te kunnen doen. Een blok uitbouwen, open maken en weer dicht kost nu eenmaal een hoop geld, aan arbeidsuren, pakkingen en zo, en dan heb je nog niets gerepareerd. Een blok wat 40.000 km gelopen heeft, zal dat misschien nog wel waard zijn, maar waarschijnlijk is het goedkoper om een ander blok te kopen. Het lastige daarvan is dat je niet weet hoe die er aan toe is.

@TS: zijn de kleppen wel op tijd gesteld? Als deze te strak staan, doordat er te lang niets aan is gedaan, kun je zulke problemen krijgen, maar er zijn nog veel meer mogelijk oorzaken.
 
@ ronnie: zo, nu weer een valiumpje en 10 x diep ademen en alles komt weer goed.

@ TS: dit zuigt grootmaals. Ik ben het eigenlijk met Zeepok eens. Haal dat ding op en kijk eens hoe erg de schade is, erger kan het toch niet worden ;). Misschien maak je wel kans op het zielig hoopje 209 O-)
 
@CBRenee: ik heb een tijd geleden een GSX 750-ES gesloopt, omdat deze praktisch geen compressie meer had, en niet meer de moeite was om te repareren. Deze was de ene dag rijdend weg gezet, en de volgende dag wilde deze niet meer starten.

Geen compressie betekend dat er iets mis is in het blok, en dat het open zal moeten om er iets aan te kunnen doen. Een blok uitbouwen, open maken en weer dicht kost nu eenmaal een hoop geld, aan arbeidsuren, pakkingen en zo, en dan heb je nog niets gerepareerd. Een blok wat 40.000 km gelopen heeft, zal dat misschien nog wel waard zijn, maar waarschijnlijk is het goedkoper om een ander blok te kopen. Het lastige daarvan is dat je niet weet hoe die er aan toe is.

@TS: zijn de kleppen wel op tijd gesteld? Als deze te strak staan, doordat er te lang niets aan is gedaan, kun je zulke problemen krijgen, maar er zijn nog veel meer mogelijk oorzaken.
Dude ja precies, dit is er aan de hand, ik moet nu keuzes maken en risico's nemen ik laat hem nu naar huis brengen en dan kijk ik verder, ff goed sparen en dan kijken of ik hem zelf probeer te maken, mischien nieuw blok erin hang etc.. komt wel goed, alles komt goed!!

en prof ik herken je liefde voor motoren heel erg goed, het zit gewoon in je bloed, sommige mensen hebben dit niet, ook al had ik een miljoen, dan zou het me nog pijn doen want ik voel me in de steek gelaten, het beestje waar ik zoveel km's op maakte, naar buitenland en reisjes, waar ik zo op kon vertrouwen, die altijd starte.. heeft me in de steek gelaten op een bloedmooie zonnige zaterdag
 
Mijn sp is alles. Die gaat voor alles. Die gaat VOOR een vriendin en die gaat ook voor alle andere crap wat er kan zijn.

Dit staat er, dus ja dat komt er toch wel heel erg in de buurt!
En mijn kutapparaat is een R1, maar mocht die kapot gaan maak ik hem of laat ik hem maken.
Ik vind een motor geweldig om te rijden, maar er zijn tientalle belangrijkere dingen in het leven dan een emotieloos stuk ijzer met plastic.

En voor de mensen die vallen over de woorden flikker toch op:
Het is niks anders dan bijvoorbeeld de woorden hou eens op.
Er word verder niemand uitgescholden, dus stel je niet zo aan.


Die gaat inderdaad voor een vriendin. Als zij zou zeggen: ik weg of de motor weg, dan gaat zij mooi weg. En als er super goed weer is en ik heb bedacht om te rijden en zij wilt dat ik mee ga of dit doe, kan ze de boom in :W
Alles wijkt voor de motor.
Dat jij er gezondheid bij betrekt van ouders e.d. weet ik ook niet waar jij dat vandaan haalt. Ik zie het toch nergens staan hoor.

Ik kan nog wel uren over door gaan wat een motor wel niet is en wat dat bij mij losmaakt, maar dat heeft geen nut en dat boeit jou en de rest toch niet.

Maar zeg niet dat een motor niets is dan ijzer en plastic. Een motor is duizend keer meer dan een ding. Uit de geplaatste tekstjes door jou kan ik opmaken dat dat niet voor jou op gaat dus snap je het ook niet. :W
 
Laatst bewerkt:
Flikker toch op man.
Je sp is het belangrijkste wat er is |( |(
Ook een sp is slechts een hoop metaal en plastic wat aan elkaar zit met bouten en moeren.
Gaat het kapot, laat je het maken.
Is het te erg kapot koop je een andere.
Tuurlijk het kost geld en daar moeten we(bijna) allemaal voor werken.
Maar je kan me echt niet wijsmaken dat je liever hebt dat je familie afsterft dan dat je motor het niet meer doet.
Mocht het wel serieus zo zijn dan spoor je niet.

oh ja, en een motor is wel slechts een motor

Ik spreek nu even uit ervaring, maar een motor en motorrijden kunnen weldegelijk symbool staan voor een grote verandering in je leven, bijvoorbeeld herstel van een ziekte.

Dan betekent rijden meer dan alleen van A naar B gaan, maar het staat voor alles wat je hebt moeten overwinnen om de machine te kopen en te leren rijden en weer te leren genieten.

Het is de waarde die je eraan geeft, maar misschien is dat een beetje te subtiel voor jou.

Kan me goed voorstellen wat een teleurstelling de TS moet verwerken en ik hoop dat hij er gauw overheen komt.
 
Laatst bewerkt:
Aan de ene kant balen natuurlijk, aan de andere kant ben je wel erg materialistisch.
Het is een motor, een MOTOR. Een stuk staal met twee wielen eronder en een blok in het midden. Motoren hebben de neiging kapot te gaan na veel km's, goed de één kan wat meer hebben dan de ander.

Dus, gewoon die Bandit inruilen voor een andere motor, voor mij part weer een Bandit en dan weer lekker :]

ff supercliché dan maar:

Er zijn altijd nog genoeg mensen die zouden willen dat ze motor konden rijden en het nooit zullen kunnen dus ff stoppen nu met dat overdreven medelijden met jezelf hebben. Wees blij dat je gezond bent das veel belangrijker, beter die motor ziek dan jij :)

Maar.....indien het helpt wil ik toch nog wel even meehuilen: ;( ;( ;( ;( ;( ;(

:+

Dan ben jij een heel ander soort motorrijder dan ik en waarschijnlijk de TS. Hij is waarschijnlijk superblij met zn motor en heeft helemaal geen behoefte aan een andere machine. Dat stuk staal met 2 wielen zie ik meer als een machine met een persoonlijkheid met zn eigenaardigheden en karaktereigenschappen.

Gewoon inruilen tegen een andere motor is makkelijker gezegd dan gedaan... :)
 
Laatst bewerkt:
Allereerst veel respect aan TS voor het overwinnen van je ziekte!

Daarnaast wil ik toch wel vermelden dat het mijns inziens echt niet gezond is om zo aan een motor te hechten. Het is en blijft een ding, het is geen mens met emoties, het maakt geen morele of ethische keuzes het steunt je niet in zware tijden en het allerbelangrijkste het heeft geen eigen wil.

Natuurlijk kan die je wel dat gevoel geven, maar dat zijn toch echt je eigen gevoelens van hoop/angst/etc. die je er op projecteert. Misschien dat het overwinnen van een dergelijke ziekte wel een dergelijke hechting of verankering van hoop in de hand werkt, maar het is wel een gevaarlijke situatie. Hiermee wordt je erg kwetsbaar voor alles wat er met je motor gebeurt en ik denk dat je daar beter van af kan stappen. Ik merk zelf ook dat ik chagrijnig word als er iets mis is met mijn motor, maar ik kan niet zeggen dat ik dat een goeie situatie vind.

Mijn advies aan TS is dat je gewoon een weloverwogen keuze moet maken gebaseerd of feiten. Vergelijk wat een nieuw blok kost, of misschien kan je wel je motor verkopen en voor weinig een andere kopen, misschien niet precies dezelfde, maar daar hecht je ook wel weer aan na een tijdje. En hoewel het af en toe even moet en erg verleidelijk is, met een beetje depressief doen en klagen los je gewoon niks op.
 
Laatst bewerkt:
De bandit staat nu bij mij thuis, en zo heel slecht ziet hij er niet uit.. in ieder geval te mooi om voor een prikkie weg te doen







Ik heb besloten hem goed op te bergen in de winter en de winter doorsparen tot ik genoeg geld heb, en hem dan laat reviseren en dan nog vele mooie km's maken op mijn bandit :) Ik ben er altijd heel zuinig opgeweest en als er ook maar 1 vlekje opzat meteen eraf poetsen, hij heeft toch een plekje in mijn hart veroverd, het is niet zomaar een motor, deze motor heeft karakter, mijn karakter :]

Ik had ook net een pekelmotor gekocht zoals je ziet, ook helemaal zelf opgeknapt dus daar kan ik nog wel mee vooruit, het is niet dat ik motorloos ben *D
 
Laatst bewerkt:
Aan de ene kant balen natuurlijk, aan de andere kant ben je wel erg materialistisch.
Het is een motor, een MOTOR. Een stuk staal met twee wielen eronder en een blok in het midden. Motoren hebben de neiging kapot te gaan na veel km's, goed de één kan wat meer hebben dan de ander.

Dus, gewoon die Bandit inruilen voor een andere motor, voor mij part weer een Bandit en dan weer lekker :]

ff supercliché dan maar:

Er zijn altijd nog genoeg mensen die zouden willen dat ze motor konden rijden en het nooit zullen kunnen dus ff stoppen nu met dat overdreven medelijden met jezelf hebben. Wees blij dat je gezond bent das veel belangrijker, beter die motor ziek dan jij :)

Maar.....indien het helpt wil ik toch nog wel even meehuilen: ;( ;( ;( ;( ;( ;(

:+


Helemaal mee eens. Probeer het een beetje in perspectief te zien, er zijn ergere dingen die je kunnen overkomen, toch? Gewoon zoeken naar een oplossing voor deze ' bump in the road' des te eerder zit je weer op het zadel :) Komt goed!

ps: Ik heb dezelfde gereden, zelfde kekke kleurtje ook ;) maar dan geen naked.
 
Laatst bewerkt:
Die gaat inderdaad voor een vriendin. Als zij zou zeggen: ik weg of de motor weg, dan gaat zij mooi weg. En als er super goed weer is en ik heb bedacht om te rijden en zij wilt dat ik mee ga of dit doe, kan ze de boom in :W
Tot hier kan ik je prima volgen...
Dat heb ik ook... ik rij motor wanneer ik wil en in overleg zou ik het een keer kunnen laten... mits ik daar het nut van inzie en anders ben ik gewoon pleite... :]
Maar zeg niet dat een motor niets is dan ijzer en plastic. Een motor is duizend keer meer dan een ding.
Hier ben ik het ff kwijt...

Een motor is toch echt niets meer dan een verzameling alu, ijzer, plastic, glas en koperdraad... echt waar! Een motor heeft geen eigen wil, geen gedachten, geen hart, geen emotie... het is echt slechts een ding, meer niet. Nu kan het zijn dat jij zo'n band hebt met je motor, dat het ding een bepaalde waarde voor je heeft... maar het blijft een ding! ;)

Zelf mag ik graag rijden, ik ben heel blij met m'n bike, wil d'r ook niet kwijt. Zou ik m'n motor om wat voor reden dan ook kwijt raken, dan is ze gelukkig vervangbaar. Dat is het voordeel van voorwerpen/dingen... je kan gewoon een andere kopen... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan