Denk je dat je geluk je eindelijk meezit..

De bandit staat nu bij mij thuis, en zo heel slecht ziet hij er niet uit.. in ieder geval te mooi om voor een prikkie weg te doen

[~[url="http://img136.imageshack.us/img136/9694/3et34y43ryehfcji7yo769iej7.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://img136.imageshack.us/img136/3et34y43ryehfcji7yo769iej7.jpg/1/w820.png"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://img369.imageshack.us/img369/6500/5u585858578563643ym4.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://img369.imageshack.us/img369/5u585858578563643ym4.jpg/1/w820.png"]afbeelding~][/URL]

Ik heb besloten hem goed op te bergen in de winter en de winter doorsparen tot ik genoeg geld heb, en hem dan laat reviseren en dan nog vele mooie km's maken op mijn bandit :) Ik ben er altijd heel zuinig opgeweest en als er ook maar 1 vlekje opzat meteen eraf poetsen, hij heeft toch een plekje in mijn hart veroverd, het is niet zomaar een motor, deze motor heeft karakter, mijn karakter :]

Ik had ook net een pekelmotor gekocht zoals je ziet, ook helemaal zelf opgeknapt dus daar kan ik nog wel mee vooruit, het is niet dat ik motorloos ben *D

Lekker opknappen, als dat is wat je wil :Y
Hij ziet er iid nog mooi uit verder 8-)
Gelukkig maar dan dat je nog een motor achter de hand hebt, die Honda's lopen altijd :P
 
Tot hier kan ik je prima volgen...
Dat heb ik ook... ik rij motor wanneer ik wil en in overleg zou ik het een keer kunnen laten... mits ik daar het nut van inzie en anders ben ik gewoon pleite... :]Hier ben ik het ff kwijt...

Een motor is toch echt niets meer dan een verzameling alu, ijzer, plastic, glas en koperdraad... echt waar! Een motor heeft geen eigen wil, geen gedachten, geen hart, geen emotie... het is echt slechts een ding, meer niet. Nu kan het zijn dat jij zo'n band hebt met je motor, dat het ding een bepaalde waarde voor je heeft... maar het blijft een ding! ;)

Zelf mag ik graag rijden, ik ben heel blij met m'n bike, wil d'r ook niet kwijt. Zou ik m'n motor om wat voor reden dan ook kwijt raken, dan is ze gelukkig vervangbaar. Dat is het voordeel van voorwerpen/dingen... je kan gewoon een andere kopen... :)

Toch vind ik dit niet helemaal opgaan. Natuurlijk kan je een motor vervangen of laten repareren, maar dat kan toch ook met je eventuele vriend/vriendin wanneer het uitgaat of dergelijk(beetje kort door de bocht oke :P)?

Het is maar net hoeveel waarde je ergens aan hecht. Zo te zien is motorrijden een echte passie van de TS en heeft hij door hard werken een mooie motor kunnen kopen en ik kan mij best voorstellen dat het hem veel verdriet doet dat deze nu stuk is (plus dat het nog is een boel euro kost om hem te laten repareren).

Kortom, succes met alles TS! Laat je niet uit het (motor)veld slaan :]
 
@eelcokoppert

Ik kan niet voor een ander spreken, maar voor mezelf geldt: ik hang m'n hele levensgeluk niet op aan die motor, maar voor mij is die motor wel belangrijk als symbool van genezing, onafhankelijkheid, enzovoort.

Daar zit nog wel wat verschil tussen hoor. Niet dat je nooit weer over een teleurstelling op motorgebied heen komt, maar het duurt misschien iets langer dan bij een ander. Da's toch niet erg? Of gevaarlijk?

@ feindflug: gelukkig heb je ook een andere motor; hoef je het rijden tenminste niet te laten. Succes met sparen!
 
ik heb een innig diepe relatie met mn motor, maar dat neemt toch niet weg dat, alstie mij te vaak in de steek laat, ik hem ook nog wel eens in de steek wil laten hoor :P
 
Laatst bewerkt:
er is maar 1 ding erger dan door je motor in de steek gelaten worden op een zonnige zaterdag en dat is door je motor in de steek gelaten worden op zondag avond en het regent.....heel hard.

Sparen deze winter en een ander blok er onder. Hij is te mooi om weg te doen,en je hebt iets om naar uit te kijken en je gaat een hoop leren van je eigen brommert als je er een ander blok onder gaat hangen. ik ben alleen bang dat het daar niet bij blijft. (niet omdat er weer iets stuk gaat, maar omdat het leuk is om er dingetjes op te schroeven enzo) Dus flink sparen.
 
De bandit staat nu bij mij thuis, en zo heel slecht ziet hij er niet uit.. in ieder geval te mooi om voor een prikkie weg te doen

[~[url="http://img136.imageshack.us/img136/9694/3et34y43ryehfcji7yo769iej7.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://img136.imageshack.us/img136/3et34y43ryehfcji7yo769iej7.jpg/1/w820.png"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://img369.imageshack.us/img369/6500/5u585858578563643ym4.jpg"]afbeelding~][/URL]
[~[url="http://img369.imageshack.us/img369/5u585858578563643ym4.jpg/1/w820.png"]afbeelding~][/URL]

Ik heb besloten hem goed op te bergen in de winter en de winter doorsparen tot ik genoeg geld heb, en hem dan laat reviseren en dan nog vele mooie km's maken op mijn bandit :) Ik ben er altijd heel zuinig opgeweest en als er ook maar 1 vlekje opzat meteen eraf poetsen, hij heeft toch een plekje in mijn hart veroverd, het is niet zomaar een motor, deze motor heeft karakter, mijn karakter :]

Ik had ook net een pekelmotor gekocht zoals je ziet, ook helemaal zelf opgeknapt dus daar kan ik nog wel mee vooruit, het is niet dat ik motorloos ben *D

waarom reviseer je hem zelf niet? dr is vast wel een m-f'' er die je dr bij kan helpen, en met een handboek en logisch denken kom je een heel eind.

En je blok is al gaar, hij kan alleen beter worden ;) EN je hebt komende winter iets om je van de straat te houden :P
 
Ik heb ook een beetje blokfobie na een slechte ervaring.

Het is mooi kut als je een motor koopt en je hebt er plots een maandloon kosten aan. Kan er iemand met verstand van zaken uitleggen waarom motoren minder lang meegaan? Waarom is 40.000 km op een motor zo veel? Terwijl je met een wagen 5 keer zo lang kunt rijdent (uitzonderingen buiten beschouwing gelaten)
 
40000 is niet veel voor een motor, mits goed onderhouden. Als zo''n ding afgreagd is, dan gaat t snel stuk ja. Goed onderhouden? dan gaat ie jaaaaren mee. zo simpel is t ongeveer(maandagochtend motoren uitgezonderd)

En dan heb je nog van die mafkezen die vinden dat een motor na 15k totaal versleten is....
 
Ik heb ook een beetje blokfobie na een slechte ervaring.

Het is mooi kut als je een motor koopt en je hebt er plots een maandloon kosten aan. Kan er iemand met verstand van zaken uitleggen waarom motoren minder lang meegaan? Waarom is 40.000 km op een motor zo veel? Terwijl je met een wagen 5 keer zo lang kunt rijdent (uitzonderingen buiten beschouwing gelaten)
Een belangrijk verschil tussen auto's en motoren is dat auto's al deccenias over een automatische choke beschikken. ( dit ter compensatie van de vergeetachtige mens )
Verkeerd choke gebruik kan een oorzaak zijn van snellere slijtage aan de cylinderwanden en zuigerveren/olieschraapveer.( dus minder compressie )
Een rijk benzinemengsel tast namelijk de oliefilm aan die daar aanwezig is.
Beste is ook om na het starten de choke zo snel mogelijk open te zetten.
 
Laatst bewerkt:
GVD erg sneu voor je, maar dit lijkt gewoon mishandeling en/of achterstallig onderhoud door de vorige eigenaar, en miss een beetje onwetendheid bij jou. Ik heb meer dan 60K gedaan met mijn Bandit en de nieuwe eigenaar heeft er nog steeds plezier van. Wel altijd de beurten uitgevoerd volgens voorschrift en netjes warmrijden alvorens te gaan gassen (wat ik er echt wel mee gedaan heb *D )

Dus als je weer een Bandit wil gewoon doen en evt een aankoopkeuring laten doen.

Succes!!
 
Jongens, ik kan je uit ervaring vertellen dat deze motor niet mishandeld is geweest.
Hoe ik dat weet? Hij is van mij geweest. Ik heb hem in 2000 gekocht, en in 2005 heb ik hem doorverkocht aan mijn broer. Hij heeft er heel weinig mee gereden, de meeste van de 30.000+ km komen van mij af.
En ik heb hem altijd goed warmgereden, en niet mee gejakkerd!
Hij heeft ook altijd op tijd zijn beurten gehad.
Ik begrijp dan ook niet hoe het blok zo snel, zo stuk kan zijn.

Ik vind het heel jammer, zeker voor de eigenaar, maar ook voor de motor. Hij heeft mij jaren van plezier gegeven, en nu is hij niet meer. RIP.

Hopelijk kun je hem weer in orde maken, en extra kilometers gunnen volgend jaar.

:) TNT :)
 
Jongens, ik kan je uit ervaring vertellen dat deze motor niet mishandeld is geweest.
Hoe ik dat weet? Hij is van mij geweest. Ik heb hem in 2000 gekocht, en in 2005 heb ik hem doorverkocht aan mijn broer. Hij heeft er heel weinig mee gereden, de meeste van de 30.000+ km komen van mij af.
En ik heb hem altijd goed warmgereden, en niet mee gejakkerd!
Hij heeft ook altijd op tijd zijn beurten gehad.
Ik begrijp dan ook niet hoe het blok zo snel, zo stuk kan zijn.

Ik vind het heel jammer, zeker voor de eigenaar, maar ook voor de motor. Hij heeft mij jaren van plezier gegeven, en nu is hij niet meer. RIP.

Hopelijk kun je hem weer in orde maken, en extra kilometers gunnen volgend jaar.

:) TNT :)

Maar wie van jullie 2en heeft er dan een open K&N in laten zetten zonder hem af te laten stellen?

Kwam er toevallig achter toen ik aan het sleutele was.

Ik heb er nu een nieuw blok inliggen, en laat de motor volgende week afstellen

Het bleek dus wel zo te zijn dat hij te arm afgesteld stond en veel en veels te warm geworden is

Wat vern@&kt je afstelling:

Open luchtfilter
Open uitlaat
25 KW setje

oftewel, triple trouble.

Maar goed volgende week is die afgesteld, reparaties + afstellen heeft me nu al meer gekost dan de motor zelf koste.

Verder leg ik de schuld op niemand hoor, kan net zo goed mijn schuld zijn aangezien ik ervan houd om lange afstanden te rijden en hem zo mischien overbelast heb, ik reed hem wel altijd netjes warm
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan