denmiel: yamaha rs 125cc

hallo,

ik weet het ik ben zeer lang afwezig geweest. Maar de zin was over om er nog iets aan te doen omdat ik zeer zware kosten aan mijn wagen heb gehad en ook had ik het budget niet meer om in de motor te investeren. Onder tussen ben ik nu al 2 maand aan de slag als mecknieker bij een vrachtwagen garage. En kan ik terug aan de motor beginnen. En er proberen om iets moois van te maken. Onder tussen is de cilinder binnen om te laten uit boren en is de nieuwe zuiger ook besteld.
Ook ben ik op zoek nog naar een paar onder delen zoals:
- voorspatbord
- pinkers
- en nog een paar kleine dingen.
Ook ben ik begonnen met alle builen die in de tank zitten uit te plamuren. maar ik ben niet content met het resultaat. dus heb ik besloten om alles binnen te geven om te zandstralen en terug volledig opnieuw te beginnen. Ik wil het namelijk perfect hebben ;).
Stukken die zullen gezandstraalt worden zijn kader, tank,stuur en nog veel kleine stukken.
en een foto van ik aan het werk.

Zodra er een update is laat ik het hier weten. Want de zin is volledig terug om er aan te beginnen. Omdat het te jammer deze motor nooit meer op te bouwen.

groeten Michiel
 
Laatst bewerkt:
vandaag is mijn sleutelmateriaal toe gekomen dus we kunnen er nu volop invliegen :P
Ik heb mij dus aan materiaalkar aangeschaft van custor. Hier bij enkele fotos er van.






Zo dat was het weer voor vandaag.hopelijk kan ik er veel plezier aan beleven aan dit materiaal :) maar ik denk het wel.

groeten michiel
 
vandaag eindelijk terug tijd gehad om aan de moto te werken.
Plannen zijn ook veranderd met deze moto. Hij zal nie origineel te komen staan maar er wordt een cafe racer van gemaakt.

Hierbij de plannen:
- stuur aan passen
- uitlaat aan passen
- monoseat maken
- nieuw spatbord vooraan
-kleine details aan brengen of wegwerken
- kabelboom volledig herdoen en zo goed mogelijk weg steken
- alles laten stralen
- spuiten
- en nog zoveel meer :)

enkele fotos van vandaag




stuur wordt nog aan gepast was een om te proberen en om een idee te krijgen.

laat de reacties maar komen :)
groeten michiel
 
Fraaie gereedschapskar, wel jammer dat je van de moto een caferacer gaat maken. Ik vind eigenlijk dit soort motoren origineel het mooist.

In elk geval wel succes!
 
Een prachtig assortiment gereedschap met een mooie wagen , keurig !!! Veel succes met het project waar je mee aan de slag bent , maak er wat moois van .
 
bedankt iedereen voor de reacties :)

Het goede gereedschap is al de helft van het werk eh. En de wagen op de achtergrond is nog een hobby van mij. Is altijd tof om iets persoonlijks te maken van wagens en moto's.

over dat het een cafe racer wordt zullen de meningen wel verdeeld zijn. En dat is natuurlijk ok normaal. En maakt het natuurlijk plezant. Het is wel zo dat de originele stukken nog behouden blijven dat ik altijd de moto terug kan ombouwen naar origineel.

grtz michiel
 
vandaag eens het rommelhok ingegaan en heb daar een eind demper gevonden voor op de racer ook had ik nog een pocketbike staan ergens tussen de rommel dus daar van heb ik dan maar het zit je gesloopt. Het zitje is juist voor een basis te hebben deze moet natuurlijk nog volledig worden aangepast.

De demper die ik gevonden heb.

Dan hier ook nog een fototje van het zitje en de einddemper goe deze ongeveer zal komen.


Van het zitje is dus de bedoling om enkel het bovenste te gebruiken. En de zijkanten te hermaken en ook de kont te verlengen. Wordt dus eigenlijk volledig aan gepast maar dus heb ik al een start basis.
grtz michiel
 
zo gisteren terug aan de yamaha gewerkt. Het pocketbike zitje heb ik in de vuilbak gegooit. Na veel kijken en meten washet toch niet echt at het moest zijn. Nu ben ik en zitje uit hout aan het maken. Waar ik dan stretch doek ga over trekken en dan met moly aan de slag gaan. Nu moet de achterkant nog aan gepast worden en afrondingen in gestoken worden. Foto's zullen volgen als het al at een betere en mooiere vorm geeft.

Ik hou jullie op de hoogt.
groeten Michiel
 
Michiel ff een opmerking,die demper is zo te zien een 4takt demper :Y ,dus niet echt geschikt voor een 2taktje :N :)
 
oke bedankt voor je opmerking! mss moet ik eens uitkijken naar een andere demper zodat het mijn moto ten goede komt

grtz
 
Ja dat is beter,ook kan je niet zomaar een pijp nemen,om de motor goed
te laten lopen ,heb je of een orginele pijp nodig of een expansie die berekent
is voor de RS.
 
Tom, op de engelse ebay vind je hier wel onderdelen voor. Er zit daar een aanbieder met een shop yambits. Daar heb ik voor mijn rs125 een zuiger, luchtfilter, membraamkleppen en ander klein spul gekocht.
Ga er maar niet vanuit dat je nog een motorzaak vind waar je spullen voor dit beestje kan halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan