Derbi GPR125

NeoGeniX

MF veteraan
22 feb 2004
5.768
26
Utrecht
Op intermot 2004 is de nieuwe derbi gpr125 gepresenteerd:

DerbiGPR125-f.jpg


ndj_1094973359_derbi_gpr_04_1.jpg

ndj_1094973378_derbi_gpr_04_2.jpg


verder vond ik nog dit italiaanse tekstje:

Dopo aver presentato il 50, Derbi allarga la sua gamma di GPR proponendo anche la versione 125. Resta la medesima aggressività estetica che lo rende uno dei 125 più belli attualmente sul mercato. La base tecnica è la stessa del 50 (stesso telaio) ma cambiano le "gambe" che rendono il GPR 125 più alto del 50 Forcella rovesciata e ammortizzatore sono infatti più lunghi. La tecnologia è estremamente raffinata, sopratutto considerando la cilindrata. Scontati telaio e forcellone di alluminio, ci sono però anche la pinza e la pompa freno entrambe radiali. Il motore è un due tempi (Minarelli) da 125 e in grado di erogare i 15 cavalli legali. Disponibili però anche versioni più performanti con potenza fino a 22 cavalli.

Hieruit maak ik op dat er een minarelli blok opzit wat legaal 15pk en in raceversie 22pk heeft.

Verder kan ik er weinig over vinden...klinkt erg leuk en ziet er goed uit. Maar zal wel weer loeiduur zijn aangezien de 50cc versie al 3500euro ofzo kost.
 
Vrij vertaald:

Na om 50 geïntroduceerd te hebben, verhoogt Derbi zijn gamma van GPR ook voorstellend versie 125. De zelfde esthetische aggressiviteit blijft die het één momenteel van beautifulr 125 op de markt maakt. De technische basis is zelfde één van 50 (zelfde chassis) maar zij veranderen "gambe" dat zij GPR 125 meer teruggeven zijn de hoogte van het 50 gedraaide omgekeerde Nietje en het schok-absorptievat in feite langer. De technologie wordt uiterst geraffineerd, vooral overwegend de zuigerverplaatsing. Het voorziet chassis aan u en forcellone van aluminium, zijn er maar ook de klem en de pomprem beide radiale degenen. De motor verkeert twee keer (Minarelli) van 125 en in een positie aan het verdelen van de 15 paardenadvocaten. Beschikbare maar ook performantiversies met macht tot 22 paarden.

M'n italiaans is wat "roestig"
 
Vrij vertaald:

15 paardenadvocaten.
M'n italiaans is wat "roestig"

Paardenadvocaten? Dus al die advocaten moeten het eerst met elkaar eens zijn voor je het vermogen krijgt...

Ennuh roestig? Ja, die Freetranslation of Babelfish is idd wat roestig. Maargoed, over het algemeen weet je dan wel wat er staat.

Leuk zo'n 125cc voor in Belgie als je alleen een autorijbewijs hebt. In Nederland is het niets.
 
die foto's zijn NEP!

bekijk die blok eens ff, onder mijn derbi 50cc supermotard zat net dezelfde blok.

grp 125 bestaat 'nog' niet ik twijfel sterk of hij het eerste jaar gaat komen, ze zijn namelijk nog een blok aan het uitzoeken enzo
 
die foto's zijn NEP!

bekijk die blok eens ff, onder mijn derbi 50cc supermotard zat net dezelfde blok.

grp 125 bestaat 'nog' niet ik twijfel sterk of hij het eerste jaar gaat komen, ze zijn namelijk nog een blok aan het uitzoeken enzo
Ik betwijffel het.. maar zo was er ook de discussie van de gpr80 ja :) die ook nep bleek te zijn :)
 
die foto's zijn NEP!

bekijk die blok eens ff, onder mijn derbi 50cc supermotard zat net dezelfde blok.

grp 125 bestaat 'nog' niet ik twijfel sterk of hij het eerste jaar gaat komen, ze zijn namelijk nog een blok aan het uitzoeken enzo


knap van jouw dat je op bovenstaande foto's een blok herkent????????
 
die foto's zijn NEP!

bekijk die blok eens ff, onder mijn derbi 50cc supermotard zat net dezelfde blok.

grp 125 bestaat 'nog' niet ik twijfel sterk of hij het eerste jaar gaat komen, ze zijn namelijk nog een blok aan het uitzoeken enzo
Kijk en vergelijk...
001A.jpg

GPR50
DerbiGPR125-f.jpg

GPR125
 
uhm

125 betere kwaliteit van de foto
heeft gewichten op de stuur.
andere motor blok 50cc is van minarelli van yamaha dus. 125cc van derbi zelf.
hij is hoger
andere voorspatboard
andere uitlaat
voorkant van de onderkuip bij de radiator is wel wat anders
andere banden

meeste dingen zijn eigenlijk al voor 125cc , derbi 50cc is in spanje 80cc en je heb daar een gpr80cup en daar is ie eigenlijk voor gemaakt. en kreeg onder ander 125cc remmen/ showa voorvork bij 125cc wat opgehoogt/achterbrug, op zo'n 50cc brommer zitte nooit zulke groote remschijven. die schijven zijn meestal hetzelfde als op een scooter.
 
Laatst bewerkt:
lache toch, mag je rollerbankjes kapot maken reken er dan ook maar op dat je daarvoor de weg afgehaalt gaat worden
 
uhm

125 betere kwaliteit van de foto
heeft gewichten op de stuur.
andere motor blok 50cc is van minarelli van yamaha dus. 125cc van derbi zelf.

Niet dat het ten aanzien van de GPR125 iets uitmaakt hoor, maar het 50cc blok in derbi's is dus helemaal door derbi zelf gemaakt, en heet daarom ook het derbi-blok :P en is van een stuk betere kwaliteit dan het AM6 blokje (miranelli dus), zowel motorisch, als de versnellingsbak...


maargoed, ontopic:

ik vind het een schitterende motorfiets, die 125, alleen die koplampen zijn niet zo geslaagd naar mijn mening. verder is er wel een beetje veel naar de CBR600rr gekeken, of ligt dat aan mij?
Ik ben benieuwd wat voor antwoord er nu uit noale komt, het model van aprilia is namelijk wel een beetje aan het verouderen, en het mag mijns inziens wel wat scherper dan de huidige RS. Alleen zullen we daar nog minstens een jaar op moeten wachten, en misschien nog wel langer, aangezien het niet echt helemaal lekker gaat met aprilia...

Zo hebben ze ook de introductie van de huidige RSV een jaar uitgesteld (meer dan een jaar van tevoren waren er al spy-pics van een bijna productie exemplaat op internet te vinden.)
 
alleen de koplampen en kuipruiutje niet helemaal over te spreken, maar verder een mooi ding, lekker modern afgewerkt :)
daar rij je (vind ik) niet voor lul mee :+
 
denken jullie nu dat ik zit te lullen.

die zwarte gpr is gefoto-shopt ok die gpr125 zal wel bestaan, maar die zwarte op de foto heeft een derbi 50cc blok,zeker weten
 
heb er even op gezeten tijdens de rai. is echt een lachertje! mijn NSR50 was nog gewoon veeeel dikker! en dat was al een klein klote dingetje!
 
je nsr? die dingen zijn pas ielig, maar alle ex-honda rijders noemen ze dik terwijl ze het gewoon niet zijn :+ (niet dat ik een gpr125 wél dik vind...)
 
Ik vind hem nogal hoog op zijn poten staan als ik de foto's zo bekijk.
Ik heb nu een 49cc Derbi senda en die zwarte heeft 100% zeker het 49cc blokkie. Die rode en zilvere niet maare die zwarte zekerswel.
 
wat een skrale, iele dingen. zowiezo vind ik alle 125cctjes er mager en dun uit zien :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan