Deuk in de tank

Joshua3

Rookie
7 nov 2003
20
0
Hoofddorp
Heb mijn gloednieuwe GSX600F net 2 weken, loop ik tegen de spiegel aan (niet eens hard, wel wel te hard voor hem dus :( , valt de fiets om!
Geluk bij een ongeluk, niet is beschadigd, behalve de tank. Die heeft de naastliggende (trap)fiets geraakt. De deuk zelf is niet 'scherp', geen lak eraf enzo. Maar nu vraag ik mij af: hoe wordt dit uitgedeukt?

zelf even met water vullen en een gat zagen aan de anderekant,heb je hem snel weer terug van een willekeurig waar plaatwerkerij,en dat gat weer wegtoveren met lasrups en slijpschijf is ze dan ook wel toetevertrouwen. :}

dan heb je zeker ook nog nooit een plaatwerker zien slaan met hamers,nee echt je spaart zo veel geld uit,ze kunnen meteen ermee aan de slag zonder een uur te kloten met hoe ze daar nou goed bij kunnen komen.

gootsteenontstopper ja hoor!!
neem dan het stelvoetje van je wasmachien,kit dat in de deuk,er zit schroefdraad aan ,daar draai je een trekogie op.touwtje naar de steel van een moker en sla je slag/deuk eruit :?
nog nooit geprobeerd zelf,wie is de eerste :+

beetje peut er in goed scudden. en dan lucifer er in :) heb jegeen deuk meer denk ik.

Even serieus ik heb weleens gehoort dat je met wat perslucht een deukje er zo uit blaast. Eerst bijna afvullen met water perslucht erop beetje bij beetje dus nie gelijk 10 bar. Blaas je hem er zo uit (zeggen ze)
Is het proberen waard denk ik.

Zoals hierboven reeds geschreven : uitdeuken zonder spuiten is bij een goed autoschadebedrijf ook voor een motorfietstank in de meeste gevallen wel mogelijk.
Daar de fiets zo jong is zou ik zelf niet gaan zitten klooien maar dit aan een vakman overlaten. Kost wat, maar dan heb je ook meteen weer een als nieuwe tank terug.

Zitten weer een paar reacties bij waar je lekker vrolijk van wordt.

Bij de meeste autoschade bedrijven kunnen zi de deuk er met een vacuumpomp uittrekken, mits de deuk niet te scherp is, dan heoft er niets in je tank gegooid te worden, en je hoeft niet langs de spuiter. ik denk dat het niet meer dan 50 euro zal kosten

http://www.magicdeuk.nl/
Ik heb iemand van dit bedrijf al een paar keer een deuk uit een tank zien verwijderen................ging super.
Mogelijkheid 1 : eruit duwen/wrijven als ze er bij kunnen van binnenuit.
Mogelijkheid 2 : Eruit trekken dmv een hulpstuk op je tank te lijmen en daar aan te trekken tot het goed is. daarna hulpstuk weer verwijderen en polijsten van je lak.
Telkens zag je er NIETS meer van! En als er iemand een pietlut is ben ik het wel haha.

Gisteren is mij ook zoiets gebeurd.. Een hockeybal op mijn tank :(
't is een "mooie" deuk (als je het zo al kan noemen natuurlijk). Ik neem aan dat die er ook gewoon uit te trekken is met zo'n pomp ofzo.

Degene die de bal sloeg heeft zich wel netjes gemeld voor de verzekering enzo :Y :}

Ben ook wel benieuwd of er met mijn tank nog iets te regelen is. Grootste nadeel is alleen dat het een matblauwe Hornet tank is.

Lak is nog onbeschadigd, maar je kan die mooie matblauwe kleur niet polijsten.

Rij nu al ruim een jaar met een bagster hoes rond, maar zou toch die deuk wel eens kwijt willen. En 540 euro of zoiets voor een nieuwe tank vindt ik toch wel veul geld.

ik heb een deuk er zelf uit kunnen krijgen door met een stevig stuk ijzer
( rond of vierkant oid van plm 8 mm doorsnee of dikker) door de tankopening tegen de deuk te duwen.
Kop van ijzer mooi rond en glad maken !
vafa de zijkant van de deuk beginnen en er steeds meer uitduwen.
precisiewerk. desnoods ijzer in bocht buigen zodat je bij de deuk kunt komen.
aan de buitenkant desnoods met hamer op hard plastic blokje voorzichtig iets terugslaan.
alleen de spuiter zag de lichte rimpeling zitten.

Wat dacht je van spliterwten??
in je tank gooien warm niet heet water erbij dop erop.
ff wachtten

kloenk

klaar, dop meteen open.
erwten eruit.

Hoe je de meuk die de erwten achter laten eruit krijgt is een ander verhaal maar als je zelf iets wil proberen lijken erwten me een optie.

Tis allemaal niet meer nodig. De motor die in dit topic besproken wordt is reeds 1,5 jaar geleden total-loss gereden. Ongelukje in de file. Ben er goed van afgekomen en de schade is vergoed (zonder erkenning van schuld overigens!).

Laten we dit maar als tips voor de komende deuken beschouwen :)

Terug
Bovenaan Onderaan