Deuk in je tank, wat kun je eraan doen??

Titoturbo

Die hard MF'er
7 mrt 2003
364
0
De Meern
Tot mijn zeeeeer grote spijt heb ik vanmorgen moeten ontdekken dat ik een deuk in mijn tank heb opgelopen...Reden...geen idee. Helaas pas vanmorgen ontdekt :(

Mijn vraag is of je een tank ook kunt uitdeuken het is niet zo'n deuk met een knik in het staal. Kan iemand mij vertellen wat ik eraan kan (laten) doen. Misschien weet iemand een goeie schade hersteller in de buurt van Utrecht en wat gemiddeld de kosten van zoiets zijn?

full
 
naast postcode geklikt??? en dan nog steeds vragen hmm vaag maar anders effe via rubriek uitdeuken zonder spuiten zoeken staan in ieder geval een aantal bedrijven die dat doen ken je effe rondbellen
 
er zijn verschillende doe het zelf manieren:
* luchtdruk pistool erin (druk opbouwen drukt de deuk er uit)
* dikke zuignap op de deuk en trekken
* rijst in je tank, water erbij laten uitzetten (wel link als je er te veel in doet... barst tank.,...)
een staafje op de deuk lassen, en trekken....?

succes!!!

theo
 
Je hebt mazzel dat hij zo mooi aan de bovenkant zit...

Luchtdruk enzo klinkt allemaal wel leuk, maar je hebt best wat druk nodig om dat te vervormen hoor!! (dit weekend nog op een oude tank staan springen, die dingen zijn dikker dan ze lijken!)

Je moet een soort hulpstuk maken die je in je tank kunt manouvreren... met een rond/stomp uiteinde.. als je die onder je deuk krijgt kun je met behulp van een rubberen of nijlon hamer heel voorzichtig kloppen, en deuk je hem zo uit...
nadeel is dat hij nooit zo mooi wordt als daarvoor, of je moet het geduld van n rijger hebben ;)
Daarna eerst met polyester plamuur, en dan met normale plamuur het afwerken...
schuren met waterproof schuurpapier, kleine korrel.. maargoed dat komt dan wel :)

edit: btw zat er net nog ff naar te kijken, denk dat je deze wel netjes weggewerkt krijgt zonder plamuur
 
Je hebt mazzel dat hij zo mooi aan de bovenkant zit...

Luchtdruk enzo klinkt allemaal wel leuk, maar je hebt best wat druk nodig om dat te vervormen hoor!! (dit weekend nog op een oude tank staan springen, die dingen zijn dikker dan ze lijken!)

Je moet een soort hulpstuk maken die je in je tank kunt manouvreren... met een rond/stomp uiteinde.. als je die onder je deuk krijgt kun je met behulp van een rubberen of nijlon hamer heel voorzichtig kloppen, en deuk je hem zo uit...
nadeel is dat hij nooit zo mooi wordt als daarvoor, of je moet het geduld van n rijger hebben ;)
Daarna eerst met polyester plamuur, en dan met normale plamuur het afwerken...
schuren met waterproof schuurpapier, kleine korrel.. maargoed dat komt dan wel :)

edit: btw zat er net nog ff naar te kijken, denk dat je deze wel netjes weggewerkt krijgt zonder plamuur

Ik ben op dit moment met een fohn op de plek des onheils bezig..het is helemaal geen diepe deuk.. Ik denk dat ik het inderdaad met een hulpstuk misschien weer naar buiten kan drukken...zonder dat ik hoef te plamuren...etc...

Thanks voor je tip..
 
Je hebt mazzel dat hij zo mooi aan de bovenkant zit...

Luchtdruk enzo klinkt allemaal wel leuk, maar je hebt best wat druk nodig om dat te vervormen hoor!! (dit weekend nog op een oude tank staan springen, die dingen zijn dikker dan ze lijken!)

Je moet een soort hulpstuk maken die je in je tank kunt manouvreren... met een rond/stomp uiteinde.. als je die onder je deuk krijgt kun je met behulp van een rubberen of nijlon hamer heel voorzichtig kloppen, en deuk je hem zo uit...
nadeel is dat hij nooit zo mooi wordt als daarvoor, of je moet het geduld van n rijger hebben ;)
Daarna eerst met polyester plamuur, en dan met normale plamuur het afwerken...
schuren met waterproof schuurpapier, kleine korrel.. maargoed dat komt dan wel :)

edit: btw zat er net nog ff naar te kijken, denk dat je deze wel netjes weggewerkt krijgt zonder plamuur

Weet jij misschien ook waarvandaan je het beste met dit hulpstuk kunt gaan tikken...door de vulopening gaat niet echt.
 
Waarschijnlijk moet je dan je benzinedop eraf schroeven... (das voordelig bij dit type bezinetank, ik had minder mazzel :) )

Je moet zegmaar een U vormig ding maken.. van dik staal, die je in een werkbank oid kunt klemmen..
 
Tot mijn zeeeeer grote spijt heb ik vanmorgen moeten ontdekken dat ik een deuk in mijn tank heb opgelopen...Reden...geen idee. Helaas pas vanmorgen ontdekt :(

Mijn vraag is of je een tank ook kunt uitdeuken het is niet zo'n deuk met een knik in het staal. Kan iemand mij vertellen wat ik eraan kan (laten) doen. Misschien weet iemand een goeie schade hersteller in de buurt van Utrecht en wat gemiddeld de kosten van zoiets zijn?

(Afbeelding)

balen. is hier ook gebeurd, toen bleek dat de tank vaccium trok doordat er een rubbertje niet was verwijderd. fiets bleek later een gestolen fiets te zijn.
succes met uitdeuken
 
heb voordat ik motor ging rijden een honda nsr 50 r gehad, is ook een keer omgelazerd precies met de tank op het voetsteuntje van een andere nsr... deuk op dezelfde plaats als jij. Naar de schadehersteller gebracht en toen hebben ze het gerepareerd voor toen nog 100 Gulden, dus ongeveer 50 pleuro, zou eerst eens informeren, voordat je zelf van alles gaat proberen, was geen kennisje of beunhaasje, gewone focwa erkende spuiter.
 
heb voordat ik motor ging rijden een honda nsr 50 r gehad, is ook een keer omgelazerd precies met de tank op het voetsteuntje van een andere nsr... deuk op dezelfde plaats als jij. Naar de schadehersteller gebracht en toen hebben ze het gerepareerd voor toen nog 100 Gulden, dus ongeveer 50 pleuro, zou eerst eens informeren, voordat je zelf van alles gaat proberen, was geen kennisje of beunhaasje, gewone focwa erkende spuiter.

Ik heb het bij een Selling Motorschade Service in Almere nagevraagd...geintje kost me dan EURO 365,-. Daarna Arie Molenaar Motors in IJsselstein gebeld, die verwees me door naar hun schadebedrijf BVT MotorPaint in Rumpt...daar kost het EURO 260,- scheelt dus alweer EURO 100,-
Ben op zoek naar een hersteller in de omgeving van Utrecht...
 
er zijn verschillende doe het zelf manieren:
* luchtdruk pistool erin (druk opbouwen drukt de deuk er uit)
* dikke zuignap op de deuk en trekken
* rijst in je tank, water erbij laten uitzetten (wel link als je er te veel in doet... barst tank.,...)
een staafje op de deuk lassen, en trekken....?

succes!!!

theo

idd dan heb je het nog niet eens over water in de tank en in de vriezer er mee :9
 
Dat met erwten erin werkt wel, net als luchtdruk, maar dan moet het wel een flauwe deuk zijn.
Bij luchtdruk gewoon een plastic zakje tussen de dop drukken en luchtdruk op de benzine leiding zetten en voorzichtig de druk erop zetten, dan kun je nog op de beruchte plek de temperatuur iets verhogen, waardoor deze makkelijker terug zal gaan.
BIj mijn uitlaat van mijn crosser deden we de uiteinde dichtstoppen met aan eenkant een ventieltje erin de deuk warmstoken met een brander en dan een beetje druk erop en hij flopt zo terug. Niet de veel druk, want dan zit de deuk aan de buitenkant.

groeten en succes Twin Power
 
Dat met erwten erin werkt wel, net als luchtdruk, maar dan moet het wel een flauwe deuk zijn.
Bij luchtdruk gewoon een plastic zakje tussen de dop drukken en luchtdruk op de benzine leiding zetten en voorzichtig de druk erop zetten, dan kun je nog op de beruchte plek de temperatuur iets verhogen, waardoor deze makkelijker terug zal gaan.
BIj mijn uitlaat van mijn crosser deden we de uiteinde dichtstoppen met aan eenkant een ventieltje erin de deuk warmstoken met een brander en dan een beetje druk erop en hij flopt zo terug. Niet de veel druk, want dan zit de deuk aan de buitenkant.

groeten en succes Twin Power
 
Dat met erwten erin werkt wel, net als luchtdruk, maar dan moet het wel een flauwe deuk zijn.
Bij luchtdruk gewoon een plastic zakje tussen de dop drukken en luchtdruk op de benzine leiding zetten en voorzichtig de druk erop zetten, dan kun je nog op de beruchte plek de temperatuur iets verhogen, waardoor deze makkelijker terug zal gaan.
BIj mijn uitlaat van mijn crosser deden we de uiteinde dichtstoppen met aan eenkant een ventieltje erin de deuk warmstoken met een brander en dan een beetje druk erop en hij flopt zo terug. Niet de veel druk, want dan zit de deuk aan de buitenkant.

groeten en succes Twin Power

Naast monteur moet je bijna een Horeca opleiding hebben...rijst in je tank, erwten... Klinkt allemaal erg spannend en logisch..
Maar geen idee hoe ik zoiets moet aanpakken..
 
Ik heb ooit eens met een kromme pijp een deuk uit de tank van m'n oude CB450S gehaald, gewoon een stukje rubber en duc-tape aan het eind en door de vulopening naar binnen. Beetje pielen maar werkte goed. Als er niet te veel barsten in de lak springen heb je mazzel. Als het niet werkt kan je het altijd laten uitdeuken...
 
Terug
Bovenaan Onderaan