deuk/slag in de velg, en nu?

Je hebt al een adres die kan richten.
Het lijkt me dan logisch, dat je hun vraagt wat het kost en hoe ze het doen.
:? :Z

:Z

Toffe reactie :r !

[on-topic]
Heb het ooit laten doen met alu-velg van wagen. Als ik me ni vergis wordt de velg verhit en dan terug in vorm gebracht. Als het goed gedaan wordt zie je er niks van. Hierdoor ontstaat natuurlijk wel lakschade, kan niet anders.
Als je velg reeds 'naakt' is, dan kan je 'm gewoon ff bijpolieren. :)
 
ik heb gebeld maar enkel via de telefoon kon hij me weinig duidelijkheid verschaffen. hing er vanaf in hoeverre de velg onzet was en zodoende verhit moest worden.

ik combineer het volgende maand met een nieuwe voorband, eerst band eraf dan laten richten, kan dan mooi de randjes nog ff mooi rondom polijsten en dan nieuwe band erop :)

mijn angst is een beetje in hoeverre de structuur van de velg na verhitting veranderd is. het hart is gepoedercoat en heb velgbed en rand gepolijst dus. zou ik na het richten van het wiel de velg weer in dezelfde staat krijgen als ie nu is?? (of nog mooier :) )

Bvd.

Ja, natuurlijk, polijsten gaat altijd. Eventueel achteraf terug laten poederen zal misschien een noodzaak zijn... Dat kan niemand je vertellen op voorhand :) .
 
Ik vraag mij af of een aluminium velg MET spaken ook gericht kan worden als er een deuk inzit.

Iemand daar ervaring mee?

Nou niemand dus blijkbaar... :z

Nu het weekeind voorbij is heb ik zelf Wheeltrim maar ff gebeld, en zal mijn bevindingen ff meedelen hier zodat iemand anders er misschien nog wat aan heeft. O-)

(Ik :r van die topic's waar aan het eind niet staat hoe een probleem uiteindelijk opgelost is ( áls het opgelost is natuurlijk ;) )

Waar waren we ook alweer gebleven..
Wheeltrim..... die man heeft me haarfijn en duidelijk uitgelegd dat het niet mogelijk is om een gespaakt wiel met 'n deuk weer goed te krijgen.. ;(

Dus die adviseerde me ook om een goede velg opnieuw te laten spaken, ik kreeg zelfs nog een adresje alleen zat dat vlak bij Groningen, 'n beetje ver weg.. B|

Zit er aan te denken dan gelijk RVS-spaken te nemen, alhoewel ik ergens een keer gelezen meen te hebben dat het een chemische reactie zou aangaan met aluminium, weet iemand hier meer over? :?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan