Deuk uit tank halen

ekogelman

Die hard MF'er
9 mrt 2013
358
0
zwolle
In de tank van mijn z1000 zit een deukje van ongeveer 2/3cm doorsnede. De deuk is niet enorm diep en de lak is onbeschadigd gebleven.
Iemand hier ideeën of tips hoe ik die deuk eruit kan krijgen of welk bedrijf in omgeving zwolle dit doet?

Dank alvast voor de serieuze reacties :+
 
Als je je tank aanlevert als losse tank dan is zoiets, afhankelijk van de plaats van de deuk, meestal wel te doen middels "uitdeuken zonder spuiten" technieken welke ook bij auto's toegepast worden.

Het is vooral zaak dat de deuk inwendig bereikbaar is (en bij een tank is dat dus via de opening waarin de pomp gemonteerd zit).
 
Laatst bewerkt:
Als je je tank aanlevert als losse tank dan is zoiets, afhankelijk van de plaats van de deuk, meestal wel te doen middels "uitdeuken zonder spuiten" technieken welke ook bij auto's toegepast worden.

Het is vooral zaak dat de deuk inwendig bereikbaar is (en bij een tank is dat dus via de opening waarin de pomp gemonteerd zit).

ik werk in een autogarage en soms komt er iemand langs bij ons die kan uitdeuken en hij heeft een techniek waar hij trekoogjes aan de carrosserie 'lijmt' en zo de deuk eruit trekt. Dit is op plaatsen waar hij anders niet bij kan. Lijm laat geen resten of schade na.
 
ik werk in een autogarage en soms komt er iemand langs bij ons die kan uitdeuken en hij heeft een techniek waar hij trekoogjes aan de carrosserie 'lijmt' en zo de deuk eruit trekt. Dit is op plaatsen waar hij anders niet bij kan. Lijm laat geen resten of schade na.

Het is alleen jammer dat het met motorfiets tanks normaal niet werkt. Die zijn over het algemeen namelijk van dikker materiaal gemaakt dan carrosseriedelen van een auto.
 
Het is vooral zaak dat de deuk inwendig bereikbaar is (en bij een tank is dat dus via de opening waarin de pomp gemonteerd zit).
En wat als je geen benzinepomp hebt? Bij mij is er alleen een opening voor het benzinefilter/kraantje.. maar daar krijg je echt je hand niet door. (heb zelf ook een kleine deuk in tank)
 
Laatst bewerkt:
In de tank van mijn z1000 zit een deukje van ongeveer 2/3cm doorsnede. De deuk is niet enorm diep en de lak is onbeschadigd gebleven.
Iemand hier ideeën of tips hoe ik die deuk eruit kan krijgen of welk bedrijf in omgeving zwolle dit doet?

Dank alvast voor de serieuze reacties :+
Foto? De ene deuk is de andere niet, en ook de plaats waar hij zit is belangrijk om te weten.
 
Als de deuk niet te groot is dan kunnen ze hem er misschien wel uit trekken. Dan lijmen ze staafjes op de plek van de deuk en trekken de deuk er dan zo uit. Dat doen ze bij auto's ook. Ik heb al twee keer zo deukjes uit een tank laten halen en het resultaat was perfect. Ik kreeg toen wel het verzoek om de tank op de motor te laten zitten, omdat men dan meer 'massa' had. Hierboven wordt gesuggereerd dat dit bij motorfietsen niet kan omdat het materiaal te dik is. Ik ben destijds bij Restyle in St. Oedenrode geweest en daar kunnen ze op deze manier ook de tank van een motorfiets uitdeuken. Men heeft niets gezegd over te dik materiaal. Er mogen echter geen vouwen in de deuk zitten, want dan kan deze methode niet. het moet dus een ronde deuk zijn.
 
Als dat up to date zou zijn wel ja.... Bedankt voor je niet waardevolle reactie met een topic uit 2007/2008.


Verder voor alle anderen met normalere reacties! Dankjewel. Zal, zo gauw ik bij m'n schoonouders ben waar de motor gestald staat een foto vd tank maken.
Geloof niet dat deze post negatief bedoeld was. Dat jij dit anders ziet is een kwestie van interpretatie.
 
Als dat up to date zou zijn wel ja.... Bedankt voor je niet waardevolle reactie met een topic uit 2007/2008.


Verder voor alle anderen met normalere reacties! Dankjewel. Zal, zo gauw ik bij m'n schoonouders ben waar de motor gestald staat een foto vd tank maken.
Als ik van tevoren wist hoe ondankbaar je bent had ik niet gereageerd.
Als iemand de moeite neemt iets voor je op te zoeken volstaat gewoon, dank je wel.
 
_O-
Die ga je toch zeker niet hier posten hoop ik ?

_O-
Als d'r belang bij is.

Verder is het inderdaad een kwestie van interpretatie, maar dit ben ik in de loop der tijd zo gaan interpreteren door de vele reacties waarin verwezen wordt naar het gebruik vd zoekfunctie waarbij dit wel als negatief beschouwd kan worden.
 
Als dat up to date zou zijn wel ja.... Bedankt voor je niet waardevolle reactie met een topic uit 2007/2008.


Verder voor alle anderen met normalere reacties! Dankjewel. Zal, zo gauw ik bij m'n schoonouders ben waar de motor gestald staat een foto vd tank maken.

Lekkere vent ben jij. Eerst bedank je iedereen voor serieuze reakties en dan trek je je drol weer in. Of bepaal jij of ik serieus ben?

Verder als je het topic had gelezen had je gezien dat veel zelfde reaktie worden gegeven als in dit topic. Dat is ook niet zo vreemd de gemiddelde tank en deuk zijn niet zoveel anders in 2015 dan die van 2007.
 
Terug
Bovenaan Onderaan