'Deuk' uit uitlaatbuis halen

roow

MF veteraan
3 okt 2007
1.444
1
Gelderland
Eigenlijk door wat lekkage aan de linkpipes de uitlaten gedemonteerd van m'n SL1000.

Maar al snel kwam ik erachter dat het deukje wat ik laatst zag zitten, toch iets groter was.
Opzich niet zo'n hele grote ramp, hij loopt er volgensmij niet minder op, maar missschien toch wat beter om hem er iets uit te halen.....

...Als dit kan? iemand tips?


zxa7pj.jpg


En aan de andere kant van de grote deuk zit nog een klein deukje:

1jujok.jpg
 
In mijn brommertijd heb ik wel eens de uitlaat in het midden van de deuk doorgeslepen.
Toen een massieve ronde stang in de bankschroef gezet.
En zo de deuk eruit kloppen.

Ging best goed, Maar je zult het nog altijd de lassen gaan zien.
 
Ik ga hier weer veel reactie's op kijken, dat t niet kan. maar we zeggen t toch maar :P

Uitlaat vullen met water, zodat de deuk net onder water staat. In de vriezer leggen, elke 2 uur checken. Is ie er bijna uit, de deuk, dan ontdooien en eventueel overnieuw herhalen om m er helemaal uit te krijgen.

Al moet ik zeggen dat deze deuk wel echt groot en scherp is...
 
Ik ga hier weer veel reactie's op kijken, dat t niet kan. maar we zeggen t toch maar :P

Uitlaat vullen met water, zodat de deuk net onder water staat. In de vriezer leggen, elke 2 uur checken. Is ie er bijna uit, de deuk, dan ontdooien en eventueel overnieuw herhalen om m er helemaal uit te krijgen.

Al moet ik zeggen dat deze deuk wel echt groot en scherp is...


Ja hoor, en nu nog even wachten totdat er 1 over de erwten en water begint en dan zijn we er weer..... :}
 
Hoort die knik er niet in? Bij een SV ziet daar geloof ik een knik om de ketting ruimte te geven.

Edit:ik bedoel de kleine deuk, die grote deuk lijkt me niet kloppen
 
Laatst bewerkt:
Ja, die kleine deuk zit ik niet zo over in (ketting heeft wel voldoende ruimte)
maar die grote lijkt me niet te horen.

Ik denk dat lichtjes inslijpen en eruit tikken de oplossing gaat worden.

zal vd week even verder kijken
 
misschien dat je er zelf een draadstang op kan lassen en dan een stuk dikwandige pijp daar over doen en uiteinde van draadstang met ring en moer afdichten plek goed het stoken en dan paar flinke klappen naar achtern
 
Eigenlijk door wat lekkage aan de linkpipes de uitlaten gedemonteerd van m'n SL1000.

Maar al snel kwam ik erachter dat het deukje wat ik laatst zag zitten, toch iets groter was.
Opzich niet zo'n hele grote ramp, hij loopt er volgensmij niet minder op, maar missschien toch wat beter om hem er iets uit te halen.....

...Als dit kan? iemand tips?


[afbeelding]

En aan de andere kant van de grote deuk zit nog een klein deukje:

[afbeelding]



Ahum

Pas maar op, ik had hetzelfde als wat jij had.. vrolijk rijden, niks in de gaten.. tot....
 
Laatst bewerkt:
De makkelijkste oplossing is toch roodgloeiend stoken met de gasbrander en er perslucht opzetten zoals hierboven al een keer eerder aangegevens is. Wanneer je hier rustig de tijd voor neemt ga je niets van de deuk weerzien.

Na verluid schijnt een druk van 1.5 bar al voldoende te zijn om de deuk er dan uit te krijgen.

Succes ermee
 
Ik weet het; een oud topic. Heb deze uitdaging bij een xs650.

Hoe zorg ik ervoor dat ik de compressor luchtdicht op de uitaat kan zetten?
Ik had gedacht dat ik de uitlaat op de motor laat zitten, zorgen dat de klep niet open staat. Zodoende heb ik al 1 kant dicht.

Iemand een tip. Voor de andere kant?

Bvd!
 
Waarom heb ik dit nog niet gehoord!

dop 1 kant goed af met een houten blokje wat je erin slaat ofzo vul hem met water dop de andere kant af en leg hem een dag of zo in de vriezer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan