Deukje in tank, zelf te repareren?

Bbbrum

Die hard MF'er
27 feb 2006
662
0
Brabant
Heb je van die mooie valbeugels (waar regelmatig gebruik van wordt gemaakt) op je motor, zul je altijd zien dat er op een andere manier toch beschadigingen ontstaan.
En ja hoor, tijdens onderhoud donderde de tank om met als gevolg een kleine deuk linksonder (het zadel valt er half overheen).

full

full



Aangezien het staal lekker gaat roesten en de motor ook nog de winter door moet, moet dit gerepareerd worden. Het hoeft er niet fantastisch uit te zien (tank helemaal opnieuw spuiten), maar de reparatie moet wel degelijk zijn.

Zou ik dit zelf kunnen doen, zo ja hoe?

Maar het liefst laat ik het door iemand laten doen die er ervaring mee heeft... Weten jullie nog wat adresjes, regio Eindhoven?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het schuren, dan een laagje Owatrol olie (let op, is er ook voor hout, je moet uiteraard die voor staal hebben). En dan vervolgens afschilderen in een kleur die het best bevalt.

Owatrol is super, ik had vroeger een boot waar langs de kieldoos water had gestaan. Een hoek van twee staalplaten met een lasnaad erin, onmogelijk dus dat je dat helemaal 100% roestrvrij krijgt. Losse roest weggeborsteld, flinke laag Owatrol olie erop en daarna wit geschilderd. Met opzet wit om terugkerend roest snel te kunnen zien, maar dat heb ik dus nooit meer gezien en er nog ca. 10 jaar mee gevaren.
 
Je kunt het ook mooier maken door het deukje op te vullen met plamuur en te schuren, daarna nog spuitplamuur erover en zeer fijn schuren.
Daarna spuiten met spuitbus in de juiste kleur, de spuitnevel na het uitharden wegpoetsen en als je het goed gedaan hebt is er niets meer van te zien.

Heb ik wel eens gedaan met een zwarte motor en bij inruil bij een motorzaak.
De inkopers konden niks vinden en daar was ik best wel trots op.
 
Ik zou het schuren, dan een laagje Owatrol olie (let op, is er ook voor hout, je moet uiteraard die voor staal hebben). En dan vervolgens afschilderen in een kleur die het best bevalt.

Owatrol is super, ik had vroeger een boot waar langs de kieldoos water had gestaan. Een hoek van twee staalplaten met een lasnaad erin, onmogelijk dus dat je dat helemaal 100% roestrvrij krijgt. Losse roest weggeborsteld, flinke laag Owatrol olie erop en daarna wit geschilderd. Met opzet wit om terugkerend roest snel te kunnen zien, maar dat heb ik dus nooit meer gezien en er nog ca. 10 jaar mee gevaren.


Gezonken ?? _O-
 
een motor is een gebruiksvoorwerp, geen sieraad...gewoon afplakken of plamuren zoals hierboven beschreven...

Uitdeuken zal niet gaan in deze hoek... en tweedehands kan je later altijd nog een onbeschadigde tank halen...
 
een motor is een gebruiksvoorwerp, geen sieraad...gewoon afplakken of plamuren zoals hierboven beschreven...

Uitdeuken zal niet gaan in deze hoek... en tweedehands kan je later altijd nog een onbeschadigde tank halen...


Hoho, ...............

Een motor is beslist geen gebruiks voorwerp en een koekblik wel, ja vroeger toen er geen centen waren en het goedkoop was, maar nu is een motor een hobby, een sport een vorm van vrije tijds besteding.

Een motor is zeker wel een sieraad, een aanschaf waar velen voor gespaard hebben, welke je poetst, koestert en trots op bent en ook als je op een hele oude DKW 125 over de wegen gaat.

Wat doe je hier op MF, ga fietsen stelen. (trapfietsen) :(
 
Hoho, ...............

...bla bla....

Wat doe je hier op MF, ga fietsen stelen. (trapfietsen) :(

Natuurlijk, 90% van de forumleden zal zijn motor als knuffel en poetsfiets gebruiken, maar die zie ik ook niet in de winter terug op de motor...en wie van de twee soorten motorrijders nu de echte liefhebbers zijn, dat is een totaal ander onderwerp en wie weet wel een heel nieuw topic waard. Dus daar gaan we (hier) maar even niet over discussiëren...

:P
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk, 90% van de forumleden zal zijn motor als knuffel en poetsfiets gebruiken, maar die zie ik ook niet in de winter terug op de motor...en wie van de twee soorten motorrijders nu de echte liefhebbers zijn, dat is een totaal ander onderwerp en wie weet wel een heel nieuw topic waard. Dus daar gaan we (hier) maar even niet over discussiëren...

:P

Persoonlijk heb ik ook altijd de winters doorgereden en dat ging vrij goed met de GoldWing bij gladde wegen door zijn gewicht en de kuip tegen de koude wind, zover zelfs dat ik een beginnende hoornvlies bevriezing had.

Ik vind het zonde om in de pekel te rijden met mijn gepoetste Virago, anders zou ik zeker door rijden tot min .................heel koud graden celsius.

Van die fiets was een grapje hoor, hij is al gestolen en die van mijn vader ook trouwens. ;)

PS Topic waard ? misschien wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan