Deukjes in tank

Ericjuh

CBR900RR
20 mrt 2019
49
7
Groningen
Hallo allemaal,

Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar de motor meer dan eens laten stuiteren (geen idee)
Nu is mijn vraag of deze deukjes eruit te halen zijn.

Dit omdat mn motor een aparte kameleon lak heeft.
Is er een manier om het eruit te halen, zonder de lak te bschadigen?

Hoor het graag.
 

Hanzzzz

MF veteraan
3 dec 2002
5.251
75
Soest
Foto's?
Soms kan het door kloppen vanuit de binnenkant via de tankdop opening
Soms kan het e.e.a via een zuignap.
 
  • Like
Waarderingen: Ericjuh

slonzebons

M-er F-er !!
13 jun 2009
989
499
51
Rheden
Hier de deukjes
Het zou mij echt verbazen als die diepste deuk (met de scherpste 'vouw' dus) er kan worden uitgehaald zonder lakbeschadiging ... wel interessant! Ik weet dat er veel meer kan dan ik me kan voorstellen ... houd ons op de hoogte als er vorderingen zijn?
 
  • Like
Waarderingen: Ericjuh

RR Vliet

Drama Queen
7 jun 2018
280
87
Culemborg
Ik heb vergelijkbare deukjes in mijn auto bij een lokaal schadebedrijf er uit laten trekken. Ze lijmen een staafje op het oppervlak, pakken deze vast met een slagstang en meppen met een gewicht om de slagstang naar buiten toe, zodat de deuk naar voren komt. Ik was 110,- kwijt om 4 tot 5 deukjes zonder spuiten te laten verwijderen, waren van die kloterige winkelwagen deukjes.

Dit was bij Autoschade van Jaarsveld in Culemborg. Zij huren eens in de zoveel tijd een professional in en organiseren een uitdeukdag waarbij bovenstaande prijzen gehanteerd worden. Wel een beetje onderhandelen hé :t

Enige om rekening mee te houden is dat de motorfiets tank vaak wel van een dikkere plaat is gemaakt dan de carrosserie van een auto. Dit kan wellicht problemen opleveren.
 
  • Like
Waarderingen: Ericjuh

Mechanism

MF veteraan
3 jun 2009
8.752
448
www.autogereedschap.com
Is grotendeels (zeg maar 90%) te herstellen met een hotglue UZS uitdeukset en iemand die weet hoe hij er mee om moet gaan.
Tenzij er een plak plamuur onder verstopt zit iig..
 

hans zx 10

MF veteraan
Donateur
19 jun 2005
6.671
175
rotterdam
Is grotendeels (zeg maar 90%) te herstellen met een hotglue UZS uitdeukset en iemand die weet hoe hij er mee om moet gaan.
Tenzij er een plak plamuur onder verstopt zit iig..
Een tank is wel wat anders dan het slappe plaatwerk van een auto waar je al een deuk in kan blazen.
 

SP1R

MF veteraan
11 apr 2002
7.846
58
Veenendaal
Ik heb vergelijkbare deukjes in mijn auto bij een lokaal schadebedrijf er uit laten trekken. Ze lijmen een staafje op het oppervlak, pakken deze vast met een slagstang en meppen met een gewicht om de slagstang naar buiten toe, zodat de deuk naar voren komt. Ik was 110,- kwijt om 4 tot 5 deukjes zonder spuiten te laten verwijderen, waren van die kloterige winkelwagen deukjes.

Dit was bij Autoschade van Jaarsveld in Culemborg. Zij huren eens in de zoveel tijd een professional in en organiseren een uitdeukdag waarbij bovenstaande prijzen gehanteerd worden. Wel een beetje onderhandelen hé :t

Enige om rekening mee te houden is dat de motorfiets tank vaak wel van een dikkere plaat is gemaakt dan de carrosserie van een auto. Dit kan wellicht problemen opleveren.
Ik heb in een ver verleden bij van Jaarsveld gewerkt, en als het nog steeds dezelfde uitdeuker is (meen uit buurt van Nijmegen) heb je zeker een vakman te pakken. Hij heeft ooit als uitdaging (omdat wij zeiden dat het onmogelijk was) een scherpe vouw uit de bolle rand van een kofferklep gehaald (9-3 sportsedan), dat was echt onvoorstelbaar. Daar zag je niets meer van!!

Ik zie nu bovenstaande post, hij heeft ook wel wat Volvo’s onder handen genomen toentertijd....
 
  • Like
Waarderingen: RR Vliet en Ericjuh

hans zx 10

MF veteraan
Donateur
19 jun 2005
6.671
175
rotterdam
Oh eens, maar dat betekent niet dat er niet veel te vaak plamuur tegenaan wordt gegooid als het prima uit te deuken is...
Ik bedoel uitdeuken zonder spuiten.Ik zeg dat het bij een tank niet lukt in tegenstelling tot plaatwerk van een auto waar ze met een stick via binnenzijde die deuk eruit wrijven.
Denk met erop lijmen via buitenzijde dat je behoorlijk moet rammen om het naar buiten te krijgen.Bij een auto trekken ze als je er via de binnenzijde niet bij kan hem eruit en dan iets verder zodat ze hem daarna weer glad maken.
Heb diverse Transporters gehad met dit gezeik maar plaatwerk daarvan is echt niet te vergelijken met een tank.
Je zou deze even kunnen bellen,verbazingwekkend hoe ze het voor elkaar krijgen,heb ik ervaring mee
Je zou het kunnen vragen of het kan wat betreft de tank.