Deukjes in tank

Ericjuh

MF'er
20 mrt 2019
202
45
Groningen
Hallo allemaal,

Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar de motor meer dan eens laten stuiteren (geen idee)
Nu is mijn vraag of deze deukjes eruit te halen zijn.

Dit omdat mn motor een aparte kameleon lak heeft.
Is er een manier om het eruit te halen, zonder de lak te bschadigen?

Hoor het graag.
 
Hier de deukjes
 

Bijlagen

  • 20190613_155552.jpg
    20190613_155552.jpg
    229,4 KB · Weergaven: 15
  • 20190613_155541.jpg
    20190613_155541.jpg
    237,5 KB · Weergaven: 16
Ik heb vergelijkbare deukjes in mijn auto bij een lokaal schadebedrijf er uit laten trekken. Ze lijmen een staafje op het oppervlak, pakken deze vast met een slagstang en meppen met een gewicht om de slagstang naar buiten toe, zodat de deuk naar voren komt. Ik was 110,- kwijt om 4 tot 5 deukjes zonder spuiten te laten verwijderen, waren van die kloterige winkelwagen deukjes.

Dit was bij Autoschade van Jaarsveld in Culemborg. Zij huren eens in de zoveel tijd een professional in en organiseren een uitdeukdag waarbij bovenstaande prijzen gehanteerd worden. Wel een beetje onderhandelen hé :t

Enige om rekening mee te houden is dat de motorfiets tank vaak wel van een dikkere plaat is gemaakt dan de carrosserie van een auto. Dit kan wellicht problemen opleveren.
 
Is grotendeels (zeg maar 90%) te herstellen met een hotglue UZS uitdeukset en iemand die weet hoe hij er mee om moet gaan.
Tenzij er een plak plamuur onder verstopt zit iig..
 
Ik heb vergelijkbare deukjes in mijn auto bij een lokaal schadebedrijf er uit laten trekken. Ze lijmen een staafje op het oppervlak, pakken deze vast met een slagstang en meppen met een gewicht om de slagstang naar buiten toe, zodat de deuk naar voren komt. Ik was 110,- kwijt om 4 tot 5 deukjes zonder spuiten te laten verwijderen, waren van die kloterige winkelwagen deukjes.

Dit was bij Autoschade van Jaarsveld in Culemborg. Zij huren eens in de zoveel tijd een professional in en organiseren een uitdeukdag waarbij bovenstaande prijzen gehanteerd worden. Wel een beetje onderhandelen hé :t

Enige om rekening mee te houden is dat de motorfiets tank vaak wel van een dikkere plaat is gemaakt dan de carrosserie van een auto. Dit kan wellicht problemen opleveren.
Ik heb in een ver verleden bij van Jaarsveld gewerkt, en als het nog steeds dezelfde uitdeuker is (meen uit buurt van Nijmegen) heb je zeker een vakman te pakken. Hij heeft ooit als uitdaging (omdat wij zeiden dat het onmogelijk was) een scherpe vouw uit de bolle rand van een kofferklep gehaald (9-3 sportsedan), dat was echt onvoorstelbaar. Daar zag je niets meer van!!

Ik zie nu bovenstaande post, hij heeft ook wel wat Volvo’s onder handen genomen toentertijd....
 
Oh eens, maar dat betekent niet dat er niet veel te vaak plamuur tegenaan wordt gegooid als het prima uit te deuken is...
Ik bedoel uitdeuken zonder spuiten.Ik zeg dat het bij een tank niet lukt in tegenstelling tot plaatwerk van een auto waar ze met een stick via binnenzijde die deuk eruit wrijven.
Denk met erop lijmen via buitenzijde dat je behoorlijk moet rammen om het naar buiten te krijgen.Bij een auto trekken ze als je er via de binnenzijde niet bij kan hem eruit en dan iets verder zodat ze hem daarna weer glad maken.
Heb diverse Transporters gehad met dit gezeik maar plaatwerk daarvan is echt niet te vergelijken met een tank.
Je zou deze even kunnen bellen,verbazingwekkend hoe ze het voor elkaar krijgen,heb ik ervaring mee
Je zou het kunnen vragen of het kan wat betreft de tank.
http://www.jeroenvandijk-uzs.nl/contact-form/index.php
 
Terug
Bovenaan Onderaan