Deze Duc kopen of niet?

Kopen?

  • Ja

    Stemmen: 13 54,2%
  • Nee

    Stemmen: 8 33,3%
  • Ja, maar voor andere prijs.

    Stemmen: 3 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    24
Lijkt me een goede prijs. Foto ?

Mmmm, piccie heb ik niet. Verkoper woont hier om de hoek. Lijkt mij ook een beetje een reden om me geen grafbak aan te smeren...
Olie lag er niet onder, hij reed m uit een redelijk klein schuurtje waar de vloer helemaal schoon was, en hij kan m onmogelijk verplaatst hebben.
Bedankt voor de reacties zover... veel dingen waar ik wat aan heb. :}
 
Nou hier is dan een foto van de duc. Het is een monster 900 van `95.
xxxxxx heeft er een prijs op staan van 5950 euro
Zie maar even.(deze is niet van mezelf maar van een kennis heeft pas grote beurt gehad kleppen stellen en zo)

(Afbeelding)

Uhm, je moet er van houden zeg maar.... Smaken verschillen, en het is niet helemaal mijn smaak.
Sorry.
 
Als je zeker van je zaak wil zijn moet je hem even laten keuren..... Als je de tijd hebt rijd je hem gewoon even naar Biggelaar Performance: je staat versteld wat ze daar direct te melden hebben (eerste hands ervaring!). Het kost niet veel en dat is het nog waard ook!

Maar voordat je hem aanschaft zou ik wel eventjes een aantal testritjes inplannen op andere motoren.... Geeft je een beter idee van wat er te koop is (aan rijstijlen) en is ook geheel geen rotige dagvulling.

p.s. probeer ook zo mogelijk een testrit of twee op andere 600ssc's maken; waarschijnlijk een wereld van verschil......

Suc6 en have fun riding a dream! Duc's rule :)
 
Verstandige en leuk: proefritjes maken!!


Dat blind staren heb ik ook gedaan, op een Magna 1100 als eerste fiets :o

[off topic]

Die had ik ook als eerste fiets. Geweldig ding was dat :} :}

M'n ouders, die toen nog veel invloed hadden, vonden een racer maar niks.
Nee, doe dan maar een chopper. Oohhh, is dat duurder dan een racer, dan doen wij er wel 2000 gulden bij. 1000 terugbetalen en 1000 sponsoring.
Ze moesten eens weten........ 116 pk en een top van 220. Die hele fiets begon te schudden boven de 180. Zo stijf was 't frame 8-)
Heb er echt een viertal prachtige jaren op gehad.

[/off topic]
 
Waarom wil je nou iig een duc? Je hebt nog op nix anders dan je lesmotor gereden??

Ga na je rijbewijs eerst eens proefrijden op zo veel mogelijk verschillende fietsen, voordat je iets besluit.

daar ben ik het helemaal mee eens... een Duc rijdt vrij spartaans vind ik vergeleken met veel jappen.

natuurlijk rij je een duc om zn karakteristiek, anders begin je er ook niet aan. maar of jij er blij van word dat weet je alleen zelf.

er is nog best aardig wat te vinden in je prijsklasse, bijv een goedkopere blade, zxr750, cbr600, oldskool gixxer of een nette naked. ik zou gewoon zoveel mogelijk uitproberen, al is het altijd wel veel gezeik bij motorhandels, vooral als je wat jonger bent (haha, van mij werden ze helemaal gek :+ ) maar dan weet je tenminste wel wat bij jou past!!! (ik pas bijv niet op een zxr 400 en ik zit klem bij een cbr 600, maar dat kom je dan zo te weten!)
 
Dat idee had ik ook een beetje.
Inderdaad iemand anders op laten rijden zou een optie zijn. Ik kan ook nog wachten totdat ik mn rijbewijs heb en dan besluiten om te kopen na een ritje, hij staat niet bij de verkoper in de weg en hij staat niet "officieel" in de verkoop, niemand weet het eigenlijk verder. Ik ben wel benieuwd of je verschil merkt tussen al die motoren als je net je rijbewijs hebt.
En als ie niet lekker rijdt? Jammer, dan verkoop ik m weer. Misschien voor dezelfde prijs.

ehm, het lijkt me wel een beetje zonde om een motor te verkopen nadat je hem net gekocht hebt, lijkt het je niet slimmer om te wachten totdat je zelf mag rijden en dan zelf alles uit te proberen? als je niet alles uitgeprobeerd hebt kan je toch ook nooit weten wat je zelf fijn en leuk vind om te rijden? (looks is niet alles, en merk al heeeelemaal niet wat mij betreft!)

ik was nadat een kennis zn 888 sp4 gestart had op m'n 16e echt overtuigd dat ik een keer een duc moest hebben, maar het is er nog niet van gekomen... eigenlijk vooral omdat hij me vertelde wat hij voor een beurt kwijt was (was wel een desmoquattro maar dan nog!)
 
ehm, het lijkt me wel een beetje zonde om een motor te verkopen nadat je hem net gekocht hebt, lijkt het je niet slimmer om te wachten totdat je zelf mag rijden en dan zelf alles uit te proberen? als je niet alles uitgeprobeerd hebt kan je toch ook nooit weten wat je zelf fijn en leuk vind om te rijden? (looks is niet alles, en merk al heeeelemaal niet wat mij betreft!)

ik was nadat een kennis zn 888 sp4 gestart had op m'n 16e echt overtuigd dat ik een keer een duc moest hebben, maar het is er nog niet van gekomen... eigenlijk vooral omdat hij me vertelde wat hij voor een beurt kwijt was (was wel een desmoquattro maar dan nog!)

Zo'n 888SP4 is wel n heel stuk duurder in onderhoud, daan n 600SS.
Ik vind persoonlijk zo'n 600SS n zeer ideale motor om mee te beginnen, ze hebben geen extreem vermogen en zijn niet zo bokkig ( wat geen nadeel is :P ) als de zwaardere duc's en ze sturen superlight :)

Ik weet ook nog wel n M900 mooier(naar mijn mening, dan die groene)en minder dan 15000 gelopen! voor 5500.-, ook al n grote beurt gehad.
 
Die ducati's blijven mooi omdat ze altijd stuk zijn en dus nooit rijden.

En eerlijk is eerlijk, ze zijn onwijs mooi.
 
ga nou geen testritjes rijden op andere motoren, das zonde van je tijd. ik ken het, je hebt je zinnen gezet op een duc... daar kom je niet meer vanaf.
Je gaat de motoren zo beoordelen dat de duc als beste eruit komt (wat ze altijd doen ;) hahaha )
Zoals: kawa groen en een duc. Tja, ik vind rood toch mooier.

je hebt je keuze allang gemaakt.
 
ga nou geen testritjes rijden op andere motoren, das zonde van je tijd. ik ken het, je hebt je zinnen gezet op een duc... daar kom je niet meer vanaf.
Je gaat de motoren zo beoordelen dat de duc als beste eruit komt (wat ze altijd doen ;) hahaha )
Zoals: kawa groen en een duc. Tja, ik vind rood toch mooier.

je hebt je keuze allang gemaakt.

:) :) :9
 
Er zijn ongeveer net zoveel voors als tegens denk ik.
Ik wacht ff tot ik mn rijbewijs heb, dan rij ik een stukkie en besluit ik of ik m koop.
Onderhoudskosten zie ik wel, ik rij ook al sinds 60000km alfa, daarvan zeggen ze ook dat ze zo duur zijn. Ik heb het nog niet gezien.
De prijs is dus wel goed begrijp ik uit de reacties, ik had ook al mn onderzoekjes op bikenet en marktplaats gedaan.
Bedankt voor alle reacties.
 
prijs van dat ding is prima! En het is ook wel een goede bike om op te beginnen, zoveel pk's heeft ie niet. Als er niets aan lijkt te mankeren en jij vindt hem mooi en daarnaast ook nog lekker rijden: waarom niet? :)

Mij lijkt het een prima koop, al is dat natuurlijk wel lastig om vanaf achter mijn laptopje te beoordelen...
 
Onderhoudskosten zie ik wel, ik rij ook al sinds 60000km alfa, daarvan zeggen ze ook dat ze zo duur zijn. Ik heb het nog niet gezien.

:X je wil niet weten wat het kost om een 155 2.5 td rijdend te houden! (gelukkig zijn de nieuwere inderdaad niet zo erg ;) )

veel succes met je keuze nog iig!
 
Terug
Bovenaan Onderaan