Deze Duc kopen of niet?

Kopen?

  • Ja

    Stemmen: 13 54,2%
  • Nee

    Stemmen: 8 33,3%
  • Ja, maar voor andere prijs.

    Stemmen: 3 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    24

desmodue

Die hard MF'er
21 mei 2004
588
0
Heerhugowaard
Ik heb jullie advies nodig...
Via een kennis van mn buurman kan ik een heel leuke ducati 600ssc kopen. van de week even gekeken en hij was echt super... :9~
18.000 km
Bouwjaar 94.
Nieuwe achterband (hij zei dat ie er mee gereden had, ik zag het niet).
Redelijke voorband.
Open bos demper.
Zag er als nieuw uit, geen roest kunnen ontdekken.
Hij heeft het ondehoud voornamelijk zelf gedaan, behalve het "grote" werk.

Dat voor 3500 euro. Met de nieuwe distributieriem is ook nog weinig gereden.
Ik heb er nog niet op gereden omdat ik nog bezig met met mn rijbewijs.. ik zal m ook niet kopen voordat ik die heb en er een stukje op heb kunnen rijden.

Moet ik dat doen of niet? is het een goeie prijs?
Oja, ik wil in elk geval een duc, dus dat staat buiten discussie.
Laat je mening maar horen...
Alvast bedankt....
 
18.000 km en een nieuwe distributie ketting ?

10 jaar oud en 18.000 km ?


Lijkt me niet zo moeilijke opgaaf om een motor zo uiterlijk mooi te houden.
Vind het verdacht klinken 1.800 km per jaar rijden en AL het onderhoud wat je opnoemt.


Lijkt me eerder een maandagochtend modelletje. :+
 
Waarom wil je nou iig een duc? Je hebt nog op nix anders dan je lesmotor gereden??

Ga na je rijbewijs eerst eens proefrijden op zo veel mogelijk verschillende fietsen, voordat je iets besluit.

Die 3500 Eur, is denk ik best netjes, maar dan moet hij helemaal perfect zijn. Ik zou proberen er eerst eens een grote beurt af te krijgen (250-350 Eur) zodat je weet wat je gekocht hebt, en bent ingedekt tegen eventueel achterstallig onderhoud.

Maar, haal eerst je rijbewijs, leen/huur een aantal verschillende fietsen, en ga niet af op een merknaam, of een geluid van een uitlaatpijp.
 
Met die km-stand is de prijs best netjes

ik neem aan dat de rekeningen van het onderhoud (dat elders gebeurd is) aanwezig zijn?

Ik zou proberen om ervoor te zorgen dat de motor nog een beurt krijgt voordat he em koopt, puur om jezelf in te dekken.

Succes ermee
 
De prijs lijkt me helemaal niet gek. Zeker als de kilometerstand klopt.

Maar zoals anderen voor mij ook reeds hebben gezegd: maak eerst eens een paar proefritten op anderfe motoren. Is leuk om te doen, en je doet wat ervaring op met verschillende type motoren.

Een 2 cilinder rijdt bijv. heel anders dan een viercilinder.
een kawa is heel anders dan een honda.

Dus doe je best!!
 
Ok bedankt voor de tips zover, inderdaad eens op wat andere motoren rijden is ook geen slecht idee. Ik ben altijd erg goed in me ergens blind op te staren als ik wat leuks op het oog heb.
Het lijkt me ook wel een lekkere motor om op te beginnen.
Die km stand geloof ik wel, ik heb volledig vertrouwen in de verkoper. De laatste jaren is deze 600 niet zoveel bereden, hij heeft nog een motor en doet tegenwoordig meer aan motorcross.
 
Ok bedankt voor de tips zover, inderdaad eens op wat andere motoren rijden is ook geen slecht idee. Ik ben altijd erg goed in me ergens blind op te staren als ik wat leuks op het oog heb.
Het lijkt me ook wel een lekkere motor om op te beginnen.
Die km stand geloof ik wel, ik heb volledig vertrouwen in de verkoper. De laatste jaren is deze 600 niet zoveel bereden, hij heeft nog een motor en doet tegenwoordig meer aan motorcross.

Toch niet met die 660SS hè :+

Dat blind staren heb ik ook gedaan, op een Magna 1100 als eerste fiets :o

Suuk6 met je zoektocht!!
 
Toch niet met die 660SS hè :+

Dat blind staren heb ik ook gedaan, op een Magna 1100 als eerste fiets :o

Suuk6 met je zoektocht!!

idd, had ik ook. Helemaal verliefd op een Magna....keertje een gehuurd....toch maar niet gedaan :+ (uiteindelijk een Diversion 900 als eerste fiets....)

Let er wel op dat na een rijles-motor alles perfect lijkt, maar na 2 keer rijden op verschillende merken onderga je pas de verschillen. Dus vooral niet te snel beslissen.
 
De prijs lijkt me helemaal niet gek. Zeker als de kilometerstand klopt.

Maar zoals anderen voor mij ook reeds hebben gezegd: maak eerst eens een paar proefritten op anderfe motoren. Is leuk om te doen, en je doet wat ervaring op met verschillende type motoren.

Een 2 cilinder rijdt bijv. heel anders dan een viercilinder.
een kawa is heel anders dan een honda.

Dus doe je best!!



Als je eenmaal op de Duc hebt gereden wil je toch niets anders. TIs dus zinloos een proefrit te maken op andere fietsen. Gewoon kopen dat ding!!!
 
Als je een sportieve fiets zoekt, valt zo'n SS600 tegen, zit weinig pit in.

Prijs klinkt redelijk voor de beschrijving die je geeft.
 
Even een puntje voor die distributieketting, als mensen geluiden gaan horen in hun blok (en nu spreek ik vooral persoonlijk) ga je opzoek naar mogelijke oplossingen, een los ringklemmetje die meevibreerd kan dan al gauw resulteren in een nieuwe nokkenaskettingspanner bijv. hoeft dus lang niet altijd te betekenen dat het onderhoud nodig was.
 
Als je een sportieve fiets zoekt, valt zo'n SS600 tegen, zit weinig pit in.

Prijs klinkt redelijk voor de beschrijving die je geeft.

Daarom begin ik met een 600, als ik er dan op uitgekeken ben ga ik kijken voor een zwaardere. Het is volgens mij zo'n beetje de lichtste duc die er is.
 
Proefrijden inderdaad! veel verschillende dingen proberen zoals een cb400, een TDM 850, een fazer, een M600 en een chopper. Zo ben je alles een beetje gezien (in de basis) en natuurlijk mag een ducati niet ontbreken in die rij. Kan je altijd nog beslissen of je een machine koopt die leeft of alleen maar rijdt... :]
 
Vind ik een goede keuze Robje, ben zelf ook met een nx650 begonnen en heb er ook geen spijt vn gehad, een jaar mee gereden 17000km en dan iets anders gekocht
 
Vraag ook eens naar de kosten voor het onderhoud, sommige Duc's schijnen gevoelig te zijn voor bepaald periodiek onderhoud en juist dat kan bij Ducati flink in de papieren lopen. Succes met je zoektocht.
 
Ik heb jullie advies nodig...
Via een kennis van mn buurman kan ik een heel leuke ducati 600ssc kopen. van de week even gekeken en hij was echt super... :9~
18.000 km
Bouwjaar 94.
Nieuwe achterband (hij zei dat ie er mee gereden had, ik zag het niet).
Redelijke voorband.
Open bos demper.
Zag er als nieuw uit, geen roest kunnen ontdekken.
Hij heeft het ondehoud voornamelijk zelf gedaan, behalve het "grote" werk.

Dat voor 3500 euro. Met de nieuwe distributieriem is ook nog weinig gereden.
Ik heb er nog niet op gereden omdat ik nog bezig met met mn rijbewijs.. ik zal m ook niet kopen voordat ik die heb en er een stukje op heb kunnen rijden.

Moet ik dat doen of niet? is het een goeie prijs?
Oja, ik wil in elk geval een duc, dus dat staat buiten discussie.
Laat je mening maar horen...
Alvast bedankt....
Eerst je rijbewijs,lekker informeren omtrent onderhoud(sommigen zijn duur iid)
type wat jij beschrijft zit niet echt het snelle pittige in......
Weet ook wel een te staan een 900 denk een 95 zal eens zien of ik een pic krijg
 
Ik ga je niet vertellen om al die proefritten te maken!

Ik heb mijn motor gekocht voordat ik mijn rijbewijs had. Had er nog niet eens een meter mee proefgereden. Ik vond het gewoon een geweldig ding, weinig kilometers op de teller en goed onderhouden. Heb mijn vriend proef laten rijden en die vond dat hij lekker reed en 'motorisch' in orde was. Nou dan is die keuze zo gemaakt! Heb er geen minuut spijt van gehad dus ga je gevoel achterna en skeur ze :]
 
Beetje dom om te zeggen; kopen! als je hem niet gezien hebt valt er bitter weinig over te zeggen ;)
 
Ik ga je niet vertellen om al die proefritten te maken!

Ik heb mijn motor gekocht voordat ik mijn rijbewijs had. Had er nog niet eens een meter mee proefgereden. Ik vond het gewoon een geweldig ding, weinig kilometers op de teller en goed onderhouden. Heb mijn vriend proef laten rijden en die vond dat hij lekker reed en 'motorisch' in orde was. Nou dan is die keuze zo gemaakt! Heb er geen minuut spijt van gehad dus ga je gevoel achterna en skeur ze :]

Dat idee had ik ook een beetje.
Inderdaad iemand anders op laten rijden zou een optie zijn. Ik kan ook nog wachten totdat ik mn rijbewijs heb en dan besluiten om te kopen na een ritje, hij staat niet bij de verkoper in de weg en hij staat niet "officieel" in de verkoop, niemand weet het eigenlijk verder. Ik ben wel benieuwd of je verschil merkt tussen al die motoren als je net je rijbewijs hebt.
En als ie niet lekker rijdt? Jammer, dan verkoop ik m weer. Misschien voor dezelfde prijs.
 
Nou hier is dan een foto van de duc. Het is een monster 900 van `95.
xxxxxx heeft er een prijs op staan van 5950 euro
Zie maar even.(deze is niet van mezelf maar van een kennis heeft pas grote beurt gehad kleppen stellen en zo)

full
 
Ducati = ZStukgatie.. geen wonder Ductape

hahaha ;)


ik kan je wel zeggen dat een 600 ligt is met zijn 50 pk . de 750 is lekker met zijn 65 pk en 67 Nm koppel (koppel vind ik persoonlijk belangrijker dan pk's.. acceleren is het leukst en de bochtjes natuurlijk!!)
Let goed op de lasnaden (achterbrug) en controleer of de balhoofdlager niet kaduc is (gebeurt meestal na veel wheelies en stoppies)
Verder het blok even schoonnmaken en iemand er op laten rijden en kijken of ie olie lekt (geldt voor elke motor). let goed op de carterontluchter (hier willen ze heel af en toe langs lekken en dan is het miniscuul).
Wat is het verbuik van de motor... 1:20 is haalbaar zegt men (mij is het nog niet gelukt) als het 1:15 is, is het niet echt zuinig voor een ss'je. het zou goed kunnen zijn dat je carbs aangepast dienen te worden.

verder zijn het probleemloze motortjes.. suc6 met de aanschaf van een duc
 
18.000 km en een nieuwe distributie ketting ?

10 jaar oud en 18.000 km ?


Lijkt me niet zo moeilijke opgaaf om een motor zo uiterlijk mooi te houden.
Vind het verdacht klinken 1.800 km per jaar rijden en AL het onderhoud wat je opnoemt.


Lijkt me eerder een maandagochtend modelletje. :+

Wel goed lezen. Een Duuc heeft een distributieRIEM. En dat is wat anders dan een KETTING.

Dus voordat je je oordeel geeft, moet je toch eerst je kennisnivo op peil brengen.

En 18.000 km is helemaal geen verkeerde km stand om de riem te vervangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan