Deze GSXR 7-11, is het wat?

SuperKris

MF veteraan
17 okt 2002
23.158
19
Huizen
Omdat ik er in dilemma zit of ik een streetfighter ga bouwen, of mijn zxr toch opknappen, wil ik graag jullie mening over deze:

misc


Het is een 89' 750 met een 92' 1100 blok er in.

Kleine quote uit de advertentie:
Te koop een GSX-R750 uit '89 met een 1100 blok uit '92 (zie foto).
6 zuiger klauwen, laser uitlaatsysteem, recht stuur, 38mm carbs, kromme koeler en 1100 CDI, ...... Ik weet niet hoeveel het blok gelopen heeft, maar aan het geluid te horen heel weinig of goed behandeld. Op dit moment nog 750 tandwielen er onder, maar een nieuw setje voor 1100 zit er bij.

Had al even een e-mailtje naar de verkoper gestuurd, en dit is wat ik terug kreeg:
Hij is prima.
Ik moet alleen de carbs nog laten afstellen, maar daar heb je op zich geen
last van als dat niet gebeurd is. Hij loopt alleen niet helemaal zuiver.
Motorisch is hij erg goed denk ik (heb niet veel verstand), je hoort de
zuigers zowat niet. Hij is niet nieuw, maar starten gaat wel goed......

Is deze combinatie wat? Hij ziet er op de foto nog niet uit, maar ik zie er wel mogenlijheden mee :)

Zou het op het kenteken trouwens nogsteeds een 750 zijn? Hij mopet namenlijk nog een paar maanden op 25 kw. dat wou ik dan even tijdenlijk via een uitdraai doen (van een andere motor desnoods, want zo'n 1100 krijg ik nooit op 25kw natuurlijk)

Wat denken jullie er van?
 
Zou het niet eens proberen om zoiets op 25kW te zetten..
Verder is het een bekende combi en rijdt een 750 lekker (althans die van mij 5 jaar geleden wel) en een 1100 erg hard...

Heb zelf ook al naar dat ding gekeken (alleen nog maar op internet) maar vind de prijs een beetje stevig voor een brommer waar nog van alles aan moet gebeuren..

Maar ja vind maar eens een 1100 oliegekoeld blok..

Meer info: check www.oldskoolsuzuki.info
 
Zou het niet eens proberen om zoiets op 25kW te zetten..
Verder is het een bekende combi en rijdt een 750 lekker (althans die van mij 5 jaar geleden wel) en een 1100 erg hard...

Heb zelf ook al naar dat ding gekeken (alleen nog maar op internet) maar vind de prijs een beetje stevig voor een brommer waar nog van alles aan moet gebeuren..

Maar ja vind maar eens een 1100 oliegekoeld blok..

Meer info: check www.oldskoolsuzuki.info

is een oliegekoeld blok een voordeel?
 
schopje :)

en even een paar vraagjes,

1) Zou ik de usd vork van mijn ZXR hier makkenlijk in kunnen zetten? en hoe dan?
2) Is dit frame van staal? kan ik er dus aan lassen?
3) Is het "makkenlijk" om er een andere achterbrug in te zetten?
4) Is een 1100 blok erg onderhoudsgevoellig? ik rijd zo'n 35.000KM per jaar dus ik wil niet 3 keer per jaar dat ding een grote beurd geven...
 
ja, niet kapot te krijgen, goed op te fokken, en check vooral die link van aadmanz ff, dat is eigenlijk een must als je een 7/11 wilt.

25 kw kun je wel vergeten, kenteken is meestal van een 750.
als die carbs afgeseld moeten worden zou ik hem ff een run laten doen en er een dynokitje opzetten, daar knappen ze meestal aardig van op. voor de rest kan je nog ff de oldskool gixxer topics doorspitten.
 
ja, niet kapot te krijgen, goed op te fokken, en check vooral die link van aadmanz ff, dat is eigenlijk een must als je een 7/11 wilt.

25 kw kun je wel vergeten, kenteken is meestal van een 750.
als die carbs afgeseld moeten worden zou ik hem ff een run laten doen en er een dynokitje opzetten, daar knappen ze meestal aardig van op. voor de rest kan je nog ff de oldskool gixxer topics doorspitten.

Ik ga hem natuurlijk niet echt op 25kw zetten, maar ik moet hem toch verzekeren nog een paar maandjes, dus ik wou gewoon met een uitdraai claimen dat hij 25kw is gemaakt. Van een 750, geloofen ze dat wel, maar van een 1100 wat minder snel..
 
schopje :)

en even een paar vraagjes,

1) Zou ik de usd vork van mijn ZXR hier makkenlijk in kunnen zetten? en hoe dan?
2) Is dit frame van staal? kan ik er dus aan lassen?
3) Is het "makkenlijk" om er een andere achterbrug in te zetten?
4) Is een 1100 blok erg onderhoudsgevoellig? ik rijd zo'n 35.000KM per jaar dus ik wil niet 3 keer per jaar dat ding een grote beurd geven...

Hoi Superkris,

Euhh, ik wil niet lullig doen, maar als ik je vragen zo lees, zou ik er niet aan beginnen...

1) Passen, en evt. pen en/of kroonplaat (en) aanpassen.
2) Dit is een Aluminium frame! (sorry, vind dit géén slimme vraag...)
3) Een andere achterbrug is te doen, maar er moeten bijna altijd nieuwe bussen gedraaid worden (om nog maar te zwijgen van machinale aanpassingen aan de achtervork....)
4)Een 1100 blok is beresterk, maar als je zoveel km's maakt kun je beter geen streetfighter kopen, maar een (sportieve) toermotor.

Als je zelf niet handig bent (en dat concludeer ik eigenlijk een beetje uit je vragen...), en/of technisch bent, dan raad ik je een Streetfighterproject ten zeerste af!!! Je weet nog niet half waar je aan begint!

Er zijn er genoeg, die half afgebouwd worden, en dan in de hoek van de schuur belanden...


SoeF!
 
Hoi Superkris,

Euhh, ik wil niet lullig doen, maar als ik je vragen zo lees, zou ik er niet aan beginnen...

1) Passen, en evt. pen en/of kroonplaat (en) aanpassen.
2) Dit is een Aluminium frame! (sorry, vind dit géén slimme vraag...)
3) Een andere achterbrug is te doen, maar er moeten bijna altijd nieuwe bussen gedraaid worden (om nog maar te zwijgen van machinale aanpassingen aan de achtervork....)
4)Een 1100 blok is beresterk, maar als je zoveel km's maakt kun je beter geen streetfighter kopen, maar een (sportieve) toermotor.

Als je zelf niet handig bent (en dat concludeer ik eigenlijk een beetje uit je vragen...), en/of technisch bent, dan raad ik je een Streetfighterproject ten zeerste af!!! Je weet nog niet half waar je aan begint!

Er zijn er genoeg, die half afgebouwd worden, en dan in de hoek van de schuur belanden...


SoeF!

Ik ben zeker technisch en handig, alleen nog niet heel erg bekend met de wat ingewikkeldere kan van motoren zoals het aanpassen van frame's en het sleutelen aan (of liever gezecht in) de motor zelf. Hiervoor heb ik dus een zxr400 gehad waar ik in 1,5 jaar ongeveer 50.000 KM mee heb gereden (zowel woon/werk als plezier) Ik denk dat een zxr400 nog minder geschikt is voor woon/werk verkeer dan een streetfighter en zelfs al is dat niet zo, dan maak ik mij daar nog niet druk over :P Ik ben wel redenlijk handig met plastic verbouwen en vind voor elk probleem vaak wel een oplossing. Bovendien vind ik het dom om direct al te zeggen het gaat niet lukken, ben nog jong en leer snel ;) gaat heus wel goed komen en anders verkopen we hem weer verder.
 
zo te horen heb je hem psychisch al gekocht. ;)

kopen en beginnen met geld uitgeven ombouwen! :P
 
blok zal iedere 6000 km een beurt nodig hebben en dan afwisselend met groot(kleppestellen, olie+filter, luchtfilter, bougies) en klein(olie+filter, luchtfilter?)
Blok kan heel wat hebben dat is een ding wat zeker is :)
 
ik weet niet base, mij zxr is er slecht aan toe... ;(

orienteer wat meer. niet de eerste de beste kopen.
ik zou toch echt zorgen dat je eerst je zxr kwijt raakt, dan heb je ook meer keus. 't wordt toch winter en je hebt ov. (toch? :P )

en ik heb het altijd gedacht. een bandit is meer jouw ding. ;)
 
Hoi Superkris,

Euhh, ik wil niet lullig doen, maar als ik je vragen zo lees, zou ik er niet aan beginnen...

1) Passen, en evt. pen en/of kroonplaat (en) aanpassen.
2) Dit is een Aluminium frame! (sorry, vind dit géén slimme vraag...)
3) Een andere achterbrug is te doen, maar er moeten bijna altijd nieuwe bussen gedraaid worden (om nog maar te zwijgen van machinale aanpassingen aan de achtervork....)
4)Een 1100 blok is beresterk, maar als je zoveel km's maakt kun je beter geen streetfighter kopen, maar een (sportieve) toermotor.

Als je zelf niet handig bent (en dat concludeer ik eigenlijk een beetje uit je vragen...), en/of technisch bent, dan raad ik je een Streetfighterproject ten zeerste af!!! Je weet nog niet half waar je aan begint!

Er zijn er genoeg, die half afgebouwd worden, en dan in de hoek van de schuur belanden...


SoeF!
:^
 
en even een paar vraagjes,
1) Zou ik de usd vork van mijn ZXR hier makkenlijk in kunnen zetten? en hoe dan?
Van een ZXR 400???? Zou ik niet doen, veel te licht

2) Is dit frame van staal? kan ik er dus aan lassen?
Luister naar Soef!

3) Is het "makkenlijk" om er een andere achterbrug in te zetten?
Zal niet makkenlijk zijn en zeker niet makkelijk.. :) En waarom zou je? Zou eerst de rest eens afbouwen aan dat ding

4) Is een 1100 blok erg onderhoudsgevoellig? ik rijd zo'n 35.000KM per jaar dus ik wil niet 3 keer per jaar dat ding een grote beurd geven...
Geen idee, maar zal wel meevallen..


Maar denk eraan dat een fighter veel meer werk is en veel duurder is dan je denkt... ALTIJD!! (toch?)
 
Laatst bewerkt:
schopje :)

en even een paar vraagjes,

1) Zou ik de usd vork van mijn ZXR hier makkenlijk in kunnen zetten? en hoe dan?
2) Is dit frame van staal? kan ik er dus aan lassen?
3) Is het "makkenlijk" om er een andere achterbrug in te zetten?
4) Is een 1100 blok erg onderhoudsgevoellig? ik rijd zo'n 35.000KM per jaar dus ik wil niet 3 keer per jaar dat ding een grote beurd geven...

1) Moet wel kunnen, denk alleen aan nieuwe kroonplaten e.d. Durf ook niet te zeggen of die vork sterk genoeg is.
2) ALUMINIUM (kun je ook aan (laten) lassen)
3) Als je de brug vervang heb ik wel interesse in deze ;)
4) In ieder geval oersterke blokken, onderhoud heeft elke motor nodig.


3)
 
Zou die voorvork echt niet sterk genoeg zijn? Het is wel een enorm dikke USD vork he! die GSXR is hooguit 50 kilo zwaarder. Natuurlijk zal hij dan wel meer wheelys moeten opvangen ( :P ) maar als hij een cras overleeft waarbij het wiel doormidden ligt en een super dik alu fram krom gaat, dan kan hij toch wel een paar redenlijke klappen hebben toch? of zie ik dit helemaal verkeerd?

Ik zit echt hevig te twijfelen tussen een fighter bouwen en mijn ZXR opnieuw op te bouwen...
 
Zou die voorvork echt niet sterk genoeg zijn? Het is wel een enorm dikke USD vork he! die GSXR is hooguit 50 kilo zwaarder. Natuurlijk zal hij dan wel meer wheelys moeten opvangen ( :P ) maar als hij een cras overleeft waarbij het wiel doormidden ligt en een super dik alu fram krom gaat, dan kan hij toch wel een paar redenlijke klappen hebben toch? of zie ik dit helemaal verkeerd?

Ik zit echt hevig te twijfelen tussen een fighter bouwen en mijn ZXR opnieuw op te bouwen...


Ik verwacht dat die vork sterk genoeg is, zou er in ieder geval zelf rustig mee durven te rijden.

Wat betreft die fighter bouwen of je kwaak, das toch helemaal geen keuze

STREETFIGHTER :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan