Deze kabel is op mijn batterij aangesloten, weet iemand wat dit is?

pilfton

MF'er
31 jan 2020
63
15
Ghent, Belgium
Deze kabel is op de + en - van mijn batterij aangesloten, is dit een snelkoppeling voor een druppellader?
En belangrijker, kan ik dit gebruiken om een usb poort te maken om mijn gsm op te laden?

20200914_204459.jpg
 
Was een geintje, ja kan eventueel voor een lader zijn maar ook zoals gesuggereerd voor handschoenverwarming o.i.d.
Ja je kan het eventueel gebruiken voor een USB adapter.

Maar zekering is het minste en beter is inderdaad via een geschakelde plus (ook met zekering) aansluiten zodat je accu niet na een dag leeg is.
 
Bedankt voor de antwoorden! Ik ga even uitzoeken wat een geschakelde plus is, heb gezien dat er veel usb poorten te koop zijn die al een zekering inclusief hebben.

Let wel op dat het niet zomaar een USB poort is.. maar een USB poort met omvormer en zekering.. Een smartphone vind het niet zo fijn als je er direct 12 volt op aansluit :P

Wat voorbeelden;

 
De stroom is niet gelimiteerd met het voltage nee, maar snelladen gebeurd toch ook echt met 9v of meer.


Snellaad adapters kunnen toch ook echt apparatuur beschadigen.

Maar goed we dwalen af, snelladen is niet interessant op de motor.

Met wat vlieg en kunstwerk kan je iedere 12v usb lader (Action) gebruiken en ben je voor 5 euro klaar.

Voor meer koop je "sockets" die je ij kan bouwen met waterdicht dopje er op. Daar heb je als je aan het laden bent en met regen geen zak aan natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan