deze remblokken verroest?

Remblokkies van een R1....

full


Die zwarte zijn al ingeremt. ;)
 
Laatst bewerkt:
haha je zit er half naast.
de achterblokjes heb ik wel nieuw. en voor het voorwiel heb ik die 2dehandse gewoon gekocht.. voor 10 euro :).. alle 4 :P (zijn nog helemaal ok)


:N ....
en wat is de dikte dan?...
en dan nog...
ze komen van een andere 'fiets' af = ander slijtagepatroon tov jou schijven,...dus die gebruikte remblokken moeten alsnog "inwerken" = extra slijten, eer ze optimaal hun functie kunnen uitvoeren...

En je vóórremmen zijn van groter belang dan je achterrem!

imho een mis-investering...
 
Je kan ook overdrijven... nieuwe blokken moeten hoe dan ook even zetten, dat ze eerder gebruikt zijn verandert daar echt niet veel aan.

Ik zou er ook niet op bezuinigen, maar zodra het woord remmen hier genoemd wordt komt half MF met de meest rampzalige doemscenario's aan.
15 jaar terug reed je met piepschuim remmen in vergelijking met het moderne spul maar toch moet je elke 0.01% theoretische remvertraging wel direct tot je beschikking hebben voor het geval er een 20-tonner de straat oversteekt... :Z

Dat andere slijtagepatroon gaat qua remkracht echt maar een marginaal verschil maken.
Als je dat verschil aan moet spreken zou je in dezelfde situatie op elke 5 jaar oude fiets dus wel dood geweest zijn... ;)

[me="Asteroid9"]besteld ze ook gewoon nieuw, maar blijft wel realistisch...[/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan