DFI lampje

tony en linda

Rookie
30 jun 2023
7
1
Na het wisselen van bougie s bij de versys1000 vergeten klein stekkertje in te steken in het lucht filterhuis iets later in gestoken na het starten.
Het dfi lampje (geel motor waarschuwing) blijft branden met moto gereden bolt prima na 600km nog aan.
Alles nagekeken alles zit goed moet hij uitgelezen of kan je dit resetten op een of ander manier?
TONY EN LINDA
 
Ik heb zelf een versys maar toch weet ik het niet.
Het lijkt me alleen een beetje raar als je een stekker vergeet en later erin zet dat dan evengoed het lampje blijft branden.
Als je hem uit laat lezen dan weet je wel meer in elk geval.
 
Waarschijnlijk moet je die inderdaad resetten via zo'n OBD tool of bij de dealer.
Bij de iets oudere Yamaha's was het ook zo dat een foutmelding automatisch verdween als de fout opgelost was.
Bij de nieuwe moet ze gereset worden via OBD.
Volgens mijn Yamaha dealer is dat een verplichting die bij de Euronormen hoort. |(
 
Volgens mijn Yamaha dealer is dat een verplichting die bij de Euronormen hoort. |(
Kunnen ze weer 25 euro voor uitlezen rekenen bedoeld hij.

ah ik zat er niet eens ver naast
1688239089496.png
 
Laatst bewerkt:
Na het vervangen van bougie s een stekkertje te laat ingestoken luchtfilter huis gaf fout melding moto storing.
Als je de moto battery lang ontkoppeld (vervangen was 6 jaar oud ) gaat het terug uit en alles terug ok.
tony en linda.
 
Terug
Bovenaan Onderaan