Diablo meets BT014: Hoe was de zomer?

Uit een eerder topic over dit onderwerp:

Ik heb een BT014 achter nu als opvolger van de 012 die er om zat en ik heb er goeie schik mee. :) Warmt snel op en biedt ook nog (voor mij) voldoende grip in de regen. Geven mij iig voldoende vertrouwen om het stepje van mijn CBR aan de grond te rijden. Ik kan (nog) niet zeggen dat ze beter of slechter rijden dan de 012. Wel heb ik het idee dat ze wat minder snel slijten dan de 012.
 
Heb nog een Diablo Corsa liggen 190-er, goed voor een paar duizend wegkilometers en volgende week nog een 180-er ook goed voor een paar duizend wegkilometers. Kun je em ff proberen, 50,-- euro per stuk. Is iets van 3 of 4 circuitdagen per stuk mee gereden.

Hij bevalt mij trouwens prima en ik kan je em dus ook zeker aanraden. Bridgestones zijn voor op t circuit minder dan Pirelli's maar dat wist je waarschijnlijk al.
 
Heb nog een Diablo Corsa liggen 190-er, goed voor een paar duizend wegkilometers en volgende week nog een 180-er ook goed voor een paar duizend wegkilometers. Kun je em ff proberen, 50,-- euro per stuk. Is iets van 3 of 4 circuitdagen per stuk mee gereden.

Hij bevalt mij trouwens prima en ik kan je em dus ook zeker aanraden. Bridgestones zijn voor op t circuit minder dan Pirelli's maar dat wist je waarschijnlijk al.


Nogthans gevend de BT014's MEER grip op circuit dan de diablo's...volgens de moto73-test. Snap het niet goed.
 
misschien minder lomp rijden :?

4000-5000 met 014's kan ik ook niet geloven. bedoel ik rij toch echt niet zachtjes en ik heb nu 4000km met de 014's gedaan, en die zijn bijlange na nog niet versleten (incl. 2 circuitdagen)


:^

Stoplichtsprintjes, stoppies en wheelies halveren de levensduur van je band.
 
Misschien rijdt Voske een 4 cilinder en jij een twin?
Nope ik heb heb Gixxer750,maar bij 4000km zit het er echt wel aan te komen,en dan rijdt ik nog geeneens idioot hard.
Af en toe op één wiel,maar zelfs dat doe ik niet als een volleerd wheeliefreak.
 
4000km en ze waren nagenoeg op!!!
Dat komt volgens mij hoofdzakelijk als je veelvuldig hard accelereerd(oftewel je motor gewoon 100% benut) en veelvuldig op je achterwiel rijdt(is eigenlijk hetzelfde als hard optrekken aleen dan met 100% van het gewicht op het achterwiel).
 
misschien minder lomp rijden :?

4000-5000 met 014's kan ik ook niet geloven. bedoel ik rij toch echt niet zachtjes en ik heb nu 4000km met de 014's gedaan, en die zijn bijlange na nog niet versleten (incl. 2 circuitdagen)

Ben nou eenmaal een beetje lomp!! Sorry
 
Heb met de YZF750R ruim 7000 km gedaan met de Diablo achterband, incl stoplicht sprintjes (teveel) en een weekend Eifel incl snelle autobahn km's. :} Moet zeggen dattie wel een beetje plat loopvlak had daarna.

Nu zo'n 4000 km met Diablo achterop de SV650S en hij is nog niet halfweg. Ondanks de sterke ei-vorm heb ik nog maar kleine randjes over en voor zijn helemaal geen schaamrandjes meer (BT020). Heb nog wel nagedacht over de BT014 maar ik koos de Diablo omdat ik daar al goeie ervaringen mee had.

Volgende maand een nieuwe voorband en dat wordt denk ik wel weer Diablo.

 
Laatst bewerkt:
Oja, toen ik afgelopen zomer met BT020 in de Eifel tijdens regen het gas in een bocht (voorzichtig) los liet, maakte de achterkant een uitstapje :( . 2 maanden later opnieuw met regen in de Eifel gereden, maar nergens last van.

Maar goed, het ging hier over de BT014, de BT020 is ook geen echte sportband. (maar wel een k*t band) |(

 
Laatst bewerkt:
full
 
de BT020 is ook geen echte sportband. (maar wel een k*t band) |(

En ook met een 020 kun je godsgruwelijk hard rijden. Alleen op de uiterste limiet hebben ze ff wat minder dan een 012 of 014. Als je met een twin in een bocht je gas loslaat kun je er op rekenen dat ie van achter een stukkie weg wil stappen.
 
BT14 Hele goeie grip op het droge, als de weg nat is ben ik er niet zo kapot van. Levensduur is niet best, ik zit nu op 3.250 km op een 600'tje en inclusief inrijperiode. Nog 1 ritje van een paar honderd km en ik zit op het canvas. De BT12 was op mijn vorige motor (Fireblade 2001) ook altijd na zo'n 4.000 km weg, maar de BT14 slijt al als je er naar kijkt. Misschien dat het exemplarisch is, dus ik probeer er nog eentje, maar als die ook zo snel weg is, ga ik toch maar eens naar wat anders omzien (Michelin ?).
 
En ook met een 020 kun je godsgruwelijk hard rijden. Alleen op de uiterste limiet hebben ze ff wat minder dan een 012 of 014. Als je met een twin in een bocht je gas loslaat kun je er op rekenen dat ie van achter een stukkie weg wil stappen.

Rij momenteel met BT020 onder mn Bird....goede band, alleen in de regen vindt ik de voorband niet veel vertrouwen geven....

Volgende set zal 014 worden...
 
Heb momenteel Diablo's, 8000 km verder inclusief 3 circuitdagen, beginnen ze toch wel op te geraken. Moet echt zeggen dat de Diablo mij heel veel vertrouwen geeft op zowel droog als nat wegdek. De volgende set wordt BT014, zal ook een goede band zijn. Ik wil graag het verschil merken of voelen.
 
Verstandig om verschillende banden te proberen, maar een echte goede vergelijking toch wel heel lastig, tenzij je de mogelijkheid hebt om net als bij die recente test in Motor73 de banden in gelijke goede staat direct na elkaar onder dezelfde op dezelfde motor kunt proberen. Door slijtage (en uitdroging?) zal een oude band immers aanzienlijk aan stuurkwaliteiten en grip enz. hebben ingeboet, terwijl de nieuwe band na het inrijden in optimale staat verkeert.

Kun je hiet wat mee? Nope, maar ik wilde het maar even getypt hebben, omdat ik zo vaak mensen appels met peren zie vergelijken en dan maar roepen dat het voorheen echt bagger was, achteraf bezien. :)

Veel plezier met de bandjes en houdt de goede kant onder!
 
BT14 Hele goeie grip op het droge, als de weg nat is ben ik er niet zo kapot van. Levensduur is niet best, ik zit nu op 3.250 km op een 600'tje en inclusief inrijperiode. Nog 1 ritje van een paar honderd km en ik zit op het canvas. De BT12 was op mijn vorige motor (Fireblade 2001) ook altijd na zo'n 4.000 km weg, maar de BT14 slijt al als je er naar kijkt. Misschien dat het exemplarisch is, dus ik probeer er nog eentje, maar als die ook zo snel weg is, ga ik toch maar eens naar wat anders omzien (Michelin ?).

snap er niks van, zit op 4400 met dezelfde motor, en ik zit denk ik op de helft van de band...
 
Oja, toen ik afgelopen zomer met BT020 in de Eifel tijdens regen het gas in een bocht (voorzichtig) los liet, maakte de achterkant een uitstapje :( . 2 maanden later opnieuw met regen in de Eifel gereden, maar nergens last van.

Maar goed, het ging hier over de BT014, de BT020 is ook geen echte sportband. (maar wel een k*t band) |(
Vuiligheid op de weg :? maar om nu meteen te zeggen dat het een kut band is
 
Gelieve enkel ervaringen met de BT014 (en vgl. met diablo). De Pilot Power ga ik me niet aanschaffen.
Bljkbaar weet je al wel wat je wilt hebben. Aangezien je aan de ene kant aan het orienteren bent op een andere band, maar aan de andere kant zeer goede alternatieven aan de kant wuift.
En als de pitelli goed bevalt, waarom een andere band!
 
Terug
Bovenaan Onderaan