Diablo meets BT014: Hoe was de zomer?

De Smet

MF'er
7 jan 2002
128
0
Belgium
Nu de Zomer gepasseerd is en mijn Pirelli Diablo's (de gewone) volledig OP zijn, ben ik op zoek naar een nieuw paar.
Ik zou HEEL graag bij de pirelli's blijven aangezien ik er heel tevreden over ben. Maar hoe zijn de BT014's?

Mensen met ervaring met de BT014's deze zomer en/of die kunnen vergelijken met de gewone diablo's...pen maar neer zou ik zeggen.

Ik heb vooral interesse in de droge GRIP, Satbiliteit, feedback en wendbaarheid alsook levensduur.

Ik rijd soms heel sportief.
 
We hebben nog eind september en oktober...ik zou nog eens een reisje naar de Vogezen willen doen.
 
enkel of een retourtje?


ik zou BT014 nemen.. geen idee waarom, maar het is wel vernieuwend. meestal goed teken.. :)
 
Gelieve enkel ervaringen met de BT014 (en vgl. met diablo). De Pilot Power ga ik me niet aanschaffen.
 
Als die 014's net zo hard slijten als z'n voorgangers (010, 012) dan zou ik een paar setjes kopen voor de Vogezen :X
 
Ik spral latst iemand van de yamaha r club, die had een van de eerste setjes 014 onder zijn R1, na 500 crcuitkilometers zagen ze er nog erg goed uit, en hij waqs erg te spreken over de grip, stuureigenschappen en stabiliteit. Slijtagevond hij ook erg meevallen.
 
Ben inmiddels aan mijn 2e bt014(achter) bezig en denk dat je een ZEER sportieve coureur moet zijn om deze banden af te keuren. Hoewel ik geen supercoureur ben, heb ik er op zolder toch al 2,08min mee gedraaid en op 1,09min op croix.Tevens heb ik er op zolder mee op een natte baan geredenen toen gaven deze banden mij ook een hoop vertrouwen.

Ik was in deze gevallen de beperkende factor en niet de band.

Met mijn eerste BT014 heb ik 4000km gedaan. Hierbij moet je dan wel rekening
houden met een versnelde veroudering door 2uur testbank-werk t.b.v het vaststellen van de dynojett-mapping. De krullen stonden toen op mijn band.
Bovendien had ik er zelf nog ongeveer 1000km mee willen rijden, maar ik heb h'm dankzij een spijkertje vroegtijdig op moeten stoken.
 
onder de mille(model 03)waren de 014 stukken beter.minder moeilijk te sturen-voelt beter aan waar de grens ligt terwijl de andere gewoon wegschuift.met nat weer ook veel grip en vertrouwen.onder de bmw waar als je echt gaat sturen(en ja heren dat kan met een bmw echt heel hard) de 014 geen krimp geeft terwijl je de andere weer voelt werken waardoor iets meer onrust en minder vertrouwen.slijtage valt zelfs bij zeer sportief rijden ook wel mee.wat mij betreft kies de 014
 
Wil je goede banden, dan kies je voor Michelin Pilot Power :}
Wil je iets minder goede banden dan kies je voor de Pirelli Diablo
of de BT014's
 
De PP hoor ik goede berichten over. Schijnen vooral sneller in te sturen precies wat ik nodig heb met mijn zware Blade. De diablo's die er nu op liggen ben ik niet kapot van. Ze zijn niet slecht maar ze hebben mij nooit het vertrouwen gegeven wat de bijvoorbeeld de BT010 mij op mijn vorige Blade gaven. Daarom maar MPP want die Bt014 liggen volgens mij ergens tussen de BT010 en de BT020 in terwijl de levensduur ook niet geweldig schijnt te zijn.
 
De BT014's die ergens liggen tussen de BT020 en BT010??? Daar geloof ik weinig van hoor.
Jarno janssen heeft naar het schijnt op de nieuwe GSXR in Assen 1:29 gereden op op BT014's en was er best heel enthousiast over.
 
ik heb zelf diablo gehad en heb nu 014 onder de gix.
met de diablo heb ik toch wel es een glijer gehad achter (op circuit), maar met de 014 nog nooit. terwijl ik nu toch 1:54 rij op zolder, en 1:03 op croix. dus echt langzaam gaat het niet (2:00 op zolder met dianlo, 1:08 op croix). ik ben er dus zeer tevreden over. heb nu 4000km op de teller staan incl. 2 circuitdagen. maar dat ik geen glijer gehad heb, kan ook liggen aan de nieuwe motor, en aan het feit dat deze o14's speciaal voor de gix ontwikkeld zijn (heb ik gehoord).
het enige nadeel wat ik wel vind is dat de banden zeer snel een plat loopvlak krijgen van het rechtdoor rijden....
wat ik wel super vind van de diablo is zijn levensduur (zeker gezien de grip die deze band bied). ik had er meer als 10000km opstaan, terwijl de band nog zeker 2000km mee kon. maar helaas reed ik em lek.

succes ermee!
 
Daarom maar MPP want die Bt014 liggen volgens mij ergens tussen de BT010 en de BT020 in terwijl de levensduur ook niet geweldig schijnt te zijn.
BT014 is zelfs een tikje sportiever dan de BT010, dus daar klopt niets van.
(En ik zit nu al mijn derde BT014 achterband, ze slijten ietwat snel... 4000 a 5000km en op :X )
 
wat ik wel super vind van de diablo is zijn levensduur (zeker gezien de grip die deze band bied). ik had er meer als 10000km opstaan, terwijl de band nog zeker 2000km mee kon. maar helaas reed ik em lek.

succes ermee!
Gezoeskristoes,hoe flik je dat :?
Mijn Diablo's zijn zo weg!(4000km)
 
Mijn vader heeft pas op zijn VFR'03 BT014's laten zetten, achter doet hij het goed alleen de voorband is alweer vervangen voor een BT020 die er standaard op zit omdat de BT014 als je het stuur los liet begon het stuur mega teslaan en daar wordt je niet echt vrolijk van met BT020 geen last.
Zelf heb ik Michelin pilot power en die zijn super.

Succes. :]
 
Gezoeskristoes,hoe flik je dat :?
Mijn Diablo's zijn zo weg!(4000km)

misschien minder lomp rijden :?

4000-5000 met 014's kan ik ook niet geloven. bedoel ik rij toch echt niet zachtjes en ik heb nu 4000km met de 014's gedaan, en die zijn bijlange na nog niet versleten (incl. 2 circuitdagen)
 
Laatst bewerkt:
Kies voor de winter gewoon de banden die je gewend bent, kom je niet voor verrassingen te staan.
:^
Mijn ervaringen op dit moment zijn die van de BT012.
Ben er zéér tevreden over.
Heb wel vooraf bij de dealer, in de werkplaats (paar gasten racen zelf/hebben geraced), wat navraag gedaan en aangegeven dat ik de bochtige wegen opzoek ;) .
Zij adviseerden mij geen BT014 en geen Pilots maar de BT012.
Suc6 met je keuze.
 
kheb ze nog maar 1500km dus nog niet veel ervaring met de BT014. Alhoewel: hij wordt snel lekker warm *D

tis volgens mijn dealer een 012 met de levensduur van een 010. hoe kan dat nu fout gaan?

Lees trouwens ook eens wat recente bandentests (moto73 deed er een geloof ik). Hij komt er best goed uit.

:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan