Diablo onder een SV, hemels

Villie

MF veteraan
14 apr 2003
11.260
0
Westerbork
Afgelopen dinsdag reed ik mijn BT-020 lek. In de regen natuurlijk, zwiep zwiep, maar onder controle gehouden en aan de kant gezet. Zo plat als wat. M'n dealer (Roelof Thijs) opgebeld en die heeft m'n motor ontvoerd en mij thuis afgeleverd.

Ik had het al eens met een van de monteurs gesproken over de ideale band voor mijn motor, de SV650 uit het jaar des heeres 2000. Aangezien Thijs Pirelli dealer is, werd het toch de Diablo. })

De Diablo werd er dus achter omheen gelegd en gisteravond na m'n werk (en na sluitingstijd :} :} ) de motor weer opgehaald. In de kou gisteravond eens wat bochtjes gepakt. Wat een verschil!!!

Bochten die in het verleden uitdagend waren, zijn het nu niet meer! Dit ding kan niet op z'n kant! Hij doet wat ik wil! Ik hoef me niet aan te passen, hij luistert naar me! Op een gegeven moment schrok ik me wild toen ik de bocht door klapte, veel te hard voor mijn gevoel, maar de Diablo gaf geen krimp! Wat jij wil, dacht ie! Twintig (!!!) kilometers in het uur harder dan normaal door het bochtje, dat ik in het verleden toch niet bepaald langzaam nam! Geweldig!!

Nadeel van zo'n geweldige achterband, is dat als je een beetje loopt te raggen, je ineens een stuk harder op andere situatie's aan komt. Hier links, en dan vele malen harder moeten remmen dan normaal! Voorwiel begon zelfs een beetje te zwabberen :o

Dat was toch wel een van de nadelen. Ik heb het idee dat m'n voorband, de BT-010, het niet kan bolwerken. Heel veel onbalans en een licht voorwiel, dat waren de grootste problemen. Het kantelen ging prima aan de achterkant,maar tijdens het kantelen wiebelde het voorwiel een beetje. Ook heeft hij de neiging om het voorwiel even een stapje op zij te laten doen als je hem heel snel heel plat ligt (rotonde rechtsaf bijvoorbeeld).

Is het echt zo'n groot probleem om met BT-010 voor en Pirelli Diablo achter te rijden? Ik verwacht van niet, maar wat kan ik er dan aan doen om de onbalans kwijt te raken? Bandenspanning, vering, zeg het maar...

Ben namelijk nog niet van plan ook nog een voorband te kopen, aangezien deze nog erg vers is...
 
Ik heb ook Diablo's, en ben er super te spreken over!

Maar nu heb je dus helemaal geen excuses meer als je het tempo niet kunt volgen Bas!
 
Ik heb wel voor ook een diablo laten leggen, van meerdere mensen gehoord dat diablo achter, BT voor niet echt een lekkere combinatie zou zijn, dus ik heb het zekere voor het onzekere genomen.
 
Pilot Power hetzelfde effect, zelfs nog iets extremer qua motor plat in de bocht knallen en dezelfde lijn vasthouden.

Met 010/020 moet je zelf meer werken voor die lijn ;)
 
pas maar op.

't zonnetje schijnt wel, maar de grond is nog ijskoud.
 
Idd BasE, daarom ben ik gister ook nog niet tot het uiterste gegaan, ik heb het idee dat ik alles compleet aan de grond kan rijden als het 20 graden is en voor en achter liggen Pirelli's! :]

Nitro, tsja, als je een merkmotor hebt, moet je besparen op de banden hè. Puma's won't make you millionaire! :P
 
Stabiliteit in de bocht, insturen, grip, feedback. Diablo roeleeeert :} :} :} !!!!

Met de diablo's kan je ver gaan, op de straat heb ik de grens nog niet bereikt. Op het circuit wel.


130704%20zandvoort4.JPG




Als ik jou was zal ik die bridgetone voor eraf gooien, en een 2de hands supercorsa erop gooien.
 
Heb er voor de Metzeler Sportec op liggen in combinatie met de Diablo achter. Heb het idee dat de Diablo iets meer grip levert, maar kan ook komen doordat de Metzeler nu aardig op z'n retour is.. Denk dat er straks voor ook wel een Diablo op komt.

Zit nog te twijfelen tussen de Diablo en de Michelin P-Powers.
 
Ik zou spoedig voor een diablo op leggen, die bt010 raak je vast nog wel kwijt

Na goede ervaringen met de diablo heb ik nu toch voor de MPP's gekozen, ben benieuwd.
 
Redline-> ALS, dan toch maar de Diablo's :P
Nitro-> Je hebt wel Pirelli's, maar ik een Suzuki, stom Drents gezeur ;)
 
Nitro-> Je hebt wel Pirelli's, maar ik een Suzuki, stom Drents gezeur ;)
Ja, Cora heeft die banden hè, ik hoef ze niet, kan alleen maar rechtdoor want ik rij VMax 8-)

Vroeg me inderdaad de logica af, want als je dan toch een "merk"fiets hebt ( misschien wel gebouwd in dezelfde fabriek als Cora's Hyosung ! }) ), waarom dan niet gelijk goede banden ?

Die dure banden zitten natuurlijk op de Hysosung als verkoopstunt, zoveel mogelijk van die fietsen op de weg voor naamsbekendheid, lijkt me sterk dat ze die banden blijven leveren als ze er meer gaan verkopen ( vandaar ook bv de enorm hoge inruilprijs op haar CB500: hetzelfde als we 2 jaar daarvoor ervoor betaald hadden :} )
 
Ik zou spoedig voor een diablo op leggen, die bt010 raak je vast nog wel kwijt

Na goede ervaringen met de diablo heb ik nu toch voor de MPP's gekozen, ben benieuwd.


Laten even weten wat je van de MPP vind tov de diablo, word nu toch wel erg nieuwsgierig naar die band.
 
Ik snap het niet, als je direct de beste banden onder die motor legt, dan is de berijder toch direct super tevreden? Vreemde zaken in dat motorwereldje. Maar goed, Bridgestone en Suzuki zullen wel goeie vriendjes zijn...

[me]Villie zou als hij twee identieke motoren ziet staan met de een Suzuki en de ander Hyosung ook kiezen voor Hyosung...[/me]
 
Ik snap het niet, als je direct de beste banden onder die motor legt, dan is de berijder toch direct super tevreden? Vreemde zaken in dat motorwereldje. Maar goed, Bridgestone en Suzuki zullen wel goeie vriendjes zijn...

[me]Villie zou als hij twee identieke motoren ziet staan met de een Suzuki en de ander Hyosung ook kiezen voor Hyosung...[/me]

Op een oude SV zitten origineel Metzelers toch? :?
 
Ik snap het niet, als je direct de beste banden onder die motor legt, dan is de berijder toch direct super tevreden? Vreemde zaken in dat motorwereldje. Maar goed, Bridgestone en Suzuki zullen wel goeie vriendjes zijn...

[me]Villie zou als hij twee identieke motoren ziet staan met de een Suzuki en de ander Hyosung ook kiezen voor Hyosung...[/me]


:^

Ik kan dat ook niet volgen. StelS uzuki leverd de SV met BT020, en kawasaki levert de Z750 met Diablo's.

Als ik als nobe ga testrijden dan weet ik wel voor welke fiets ik kies.
 
Idd BasE, daarom ben ik gister ook nog niet tot het uiterste gegaan, ik heb het idee dat ik alles compleet aan de grond kan rijden als het 20 graden is en voor en achter liggen Pirelli's! :]
Dat blijft natuurlijk afwachten (proest |( ). Motofamke neemt maar geen Diablo's, want dan gaat ze nog harder rijden *D
 
Op een oude SV zitten origineel Metzelers toch? :?
Zou heel goed kunnen. Ik heb hem gekocht met BT-010 voor en 020 achter, vreemde combinatie.

Vreemde is dat Metzeler en Pirelli in Nederland in ieder geval door dezelfde importeur worden geimporteerd. Dan zou het helemaal vreemd zijn dat er geen Pirelli's onder liggen. :9
 
Zou heel goed kunnen. Ik heb hem gekocht met BT-010 voor en 020 achter, vreemde combinatie.

Vreemde is dat Metzeler en Pirelli in Nederland in ieder geval door dezelfde importeur worden geimporteerd. Dan zou het helemaal vreemd zijn dat er geen Pirelli's onder liggen. :9

Ja maar welke Pirelli tourband zou er dan standaard op moeten volgens jou? :?









:P De standaard Metzelers van de SV.........eng slecht waren die.
 
Terug
Bovenaan Onderaan