Villie
MF veteraan
Afgelopen dinsdag reed ik mijn BT-020 lek. In de regen natuurlijk, zwiep zwiep, maar onder controle gehouden en aan de kant gezet. Zo plat als wat. M'n dealer (Roelof Thijs) opgebeld en die heeft m'n motor ontvoerd en mij thuis afgeleverd.
Ik had het al eens met een van de monteurs gesproken over de ideale band voor mijn motor, de SV650 uit het jaar des heeres 2000. Aangezien Thijs Pirelli dealer is, werd het toch de Diablo.
De Diablo werd er dus achter omheen gelegd en gisteravond na m'n werk (en na sluitingstijd ) de motor weer opgehaald. In de kou gisteravond eens wat bochtjes gepakt. Wat een verschil!!!
Bochten die in het verleden uitdagend waren, zijn het nu niet meer! Dit ding kan niet op z'n kant! Hij doet wat ik wil! Ik hoef me niet aan te passen, hij luistert naar me! Op een gegeven moment schrok ik me wild toen ik de bocht door klapte, veel te hard voor mijn gevoel, maar de Diablo gaf geen krimp! Wat jij wil, dacht ie! Twintig (!!!) kilometers in het uur harder dan normaal door het bochtje, dat ik in het verleden toch niet bepaald langzaam nam! Geweldig!!
Nadeel van zo'n geweldige achterband, is dat als je een beetje loopt te raggen, je ineens een stuk harder op andere situatie's aan komt. Hier links, en dan vele malen harder moeten remmen dan normaal! Voorwiel begon zelfs een beetje te zwabberen
Dat was toch wel een van de nadelen. Ik heb het idee dat m'n voorband, de BT-010, het niet kan bolwerken. Heel veel onbalans en een licht voorwiel, dat waren de grootste problemen. Het kantelen ging prima aan de achterkant,maar tijdens het kantelen wiebelde het voorwiel een beetje. Ook heeft hij de neiging om het voorwiel even een stapje op zij te laten doen als je hem heel snel heel plat ligt (rotonde rechtsaf bijvoorbeeld).
Is het echt zo'n groot probleem om met BT-010 voor en Pirelli Diablo achter te rijden? Ik verwacht van niet, maar wat kan ik er dan aan doen om de onbalans kwijt te raken? Bandenspanning, vering, zeg het maar...
Ben namelijk nog niet van plan ook nog een voorband te kopen, aangezien deze nog erg vers is...
Ik had het al eens met een van de monteurs gesproken over de ideale band voor mijn motor, de SV650 uit het jaar des heeres 2000. Aangezien Thijs Pirelli dealer is, werd het toch de Diablo.
De Diablo werd er dus achter omheen gelegd en gisteravond na m'n werk (en na sluitingstijd ) de motor weer opgehaald. In de kou gisteravond eens wat bochtjes gepakt. Wat een verschil!!!
Bochten die in het verleden uitdagend waren, zijn het nu niet meer! Dit ding kan niet op z'n kant! Hij doet wat ik wil! Ik hoef me niet aan te passen, hij luistert naar me! Op een gegeven moment schrok ik me wild toen ik de bocht door klapte, veel te hard voor mijn gevoel, maar de Diablo gaf geen krimp! Wat jij wil, dacht ie! Twintig (!!!) kilometers in het uur harder dan normaal door het bochtje, dat ik in het verleden toch niet bepaald langzaam nam! Geweldig!!
Nadeel van zo'n geweldige achterband, is dat als je een beetje loopt te raggen, je ineens een stuk harder op andere situatie's aan komt. Hier links, en dan vele malen harder moeten remmen dan normaal! Voorwiel begon zelfs een beetje te zwabberen
Dat was toch wel een van de nadelen. Ik heb het idee dat m'n voorband, de BT-010, het niet kan bolwerken. Heel veel onbalans en een licht voorwiel, dat waren de grootste problemen. Het kantelen ging prima aan de achterkant,maar tijdens het kantelen wiebelde het voorwiel een beetje. Ook heeft hij de neiging om het voorwiel even een stapje op zij te laten doen als je hem heel snel heel plat ligt (rotonde rechtsaf bijvoorbeeld).
Is het echt zo'n groot probleem om met BT-010 voor en Pirelli Diablo achter te rijden? Ik verwacht van niet, maar wat kan ik er dan aan doen om de onbalans kwijt te raken? Bandenspanning, vering, zeg het maar...
Ben namelijk nog niet van plan ook nog een voorband te kopen, aangezien deze nog erg vers is...