Diablo's worden blauw

Rikkie R1k

Die hard MF'er
26 mrt 2003
615
0
Steenwijk
Ik heb sinds kort een setje Diablo Corsa onder mijn R1 liggen.
IK heb hier nu een paar handerd kilometer mee gereden en ze worden echt blauw (hier en daar zelfs olie kleur).
Kan dit kwaad of hoort dit zo bij Corsa's?
Ik rij met een bandenspannng van 2.4 voor en 2.5 achter. Ik heb alleen op de openbare weg gereden (ja, rij af en toe best wel door, maar toch)
Wie kan mij vertellen of dit normaal is of dat ik nu zwaar grip aan het verliezen ben?

2,5 achter? doe eens 2,8 voor op de openbare weg. Maar aan de buitenkant heb je dit meestal wel omdat je de fiets niet altijd even plat legt.

Laatst bewerkt:
inderdaad meer lucht erin,...anders zullen ze uiteindelijk hun lekkere grip verliezen omdat ze an 't verbranden zijn ;)

Bedankt voor de reacties. Ik zal wat meer spanning in mijn banden doen (2.5 2.8)
Ik reed met de lagere spanning omdat dit de fabrieksopgave is.
Ik neem aan dat ik met de hogere spanning nog voldoende grip heb om een kneedown te maken?
De banden geven toch nog wel genoeg grip, ook al zijn ze blauw? ; een beetje glijden vind ik niet erg, maar het moet wel leuk blijven (voor mij is een beetje al snel te veel :+ )
Ik ga in augustus ook op Zolder rijden niveau 1+. Iemand tips voor de bandenspanning?
bvd. :}

Ik heb sinds kort een setje Diablo Corsa onder mijn R1 liggen.
IK heb hier nu een paar handerd kilometer mee gereden en ze worden echt blauw (hier en daar zelfs olie kleur).
Kan dit kwaad of hoort dit zo bij Corsa's?
Ik rij met een bandenspannng van 2.4 voor en 2.5 achter. Ik heb alleen op de openbare weg gereden (ja, rij af en toe best wel door, maar toch)
Wie kan mij vertellen of dit normaal is of dat ik nu zwaar grip aan het verliezen ben?

een kamaraad van mij werkt bij een motorzaak

en de baas van die zaak raced ook wel eens
en zijn banden zijn ook olie kleurig

en officieel zijn die banden dan niet goed meer
en moeten ze vervangen worden
werdt mij vertelt

maar ik weet niet of het 100% waar is ik zal wel even navragen

is bullshit
het bovenste laagje kleurt blauw door de hitte
wil niet zeggen dat de rest niet meer goed is
vervangen is goed voor zijn inkomsten ,meer niet

Die banden spanning kan prima hoor heb je juist meer grip, en het maakt bij mij niet uit hoe hard ze zijn de biablo's woorden altijd blauw. Tis gewoon wat tlpeter ook al zegt het buitenste laagje word blauw door de warmte niets om je zorgen over te maken.

Waarom hebben mensen het over racen en blauwe banden :? Ik had het ook bij de pirelli's onder mijn GSXR en zo hard ging ik niet. Gewoon een kwaaltje van pirelli denk ik. Zal wel iets met afkoelen ofzo te maken hebben.

In ieder geval bedankt voor de reacties. Als ik het zo lees hoef ik mij geen zorgen te maken en kan ik gewoon vrolijk doorrijden. :]

Gewoon negeren, als je banden het warm krijgen verkleuren ze een beetje, so what? ik heb het altijd mmet banden, zoewl met bt`s als met diabolo`s.

En als je je al zorgen gaat maken of je je knie wel aan de grond krijgt met een iets hogere bandenspanning, tja...

Ik neem aan dat ik met de hogere spanning nog voldoende grip heb om een kneedown te maken?
De banden geven toch nog wel genoeg grip, ook al zijn ze blauw? ; een beetje glijden vind ik niet erg, maar het moet wel leuk blijven (voor mij is een beetje al snel te veel :+ )
Ik ga in augustus ook op Zolder rijden niveau 1+. Iemand tips voor de bandenspanning?
bvd. :}
Twijfelen of een kneedown mogelijk is met hogere bandenspanning, je inschrijven op niveau 1+ voor een circuitdag, wat moet jij in godsnaam met Corsa's onder je motor?

een beetje blauw kan geen kwaad, maar kijk idd goed uit, want het is een verradelijk iets...check ff je banden door te voelen of het blauwe gedeelte niet 'hard/stug' is geworden, want anders ZIJN de banden al verband en hebben ze VEEL minder grip.

suc6 enne kijk uit ;)

Heb ik ook iets last van met me diablo's. Vooral na een avondje klaverblad gummen... volgende dag niet rijden. Zit er ook een blauwe waas op... vervolgens weer stukje rijden en het is er weer af.

in de laatste "MOTOR" staat een heel stuk over bandenspanning bij techniek.
daar staat ook iets over banden die blauw aanslaan. lees maar eens door zou ik zeggen.

toen mijn motor voor onderhoud bij de dealer stond werden ze ook blauw/paars.

Door het stilstaan komt er een bepaalde stof vrij in de band die ze doen verkleuren, ..zeiden ze.

Ze hebben er zeker niet stiekem op lopen scheuren....het blok lag eruit :+

Twijfelen of een kneedown mogelijk is met hogere bandenspanning, je inschrijven op niveau 1+ voor een circuitdag, wat moet jij in godsnaam met Corsa's onder je motor?

Helaas heb ik niet zo'n groot hart dat ik met 3 bar in mijn banden in de regen het spul aan de grond durf te rijden.
Wat ik gewoon wilde weten is of (blauw wordende )banden met een hogere spanning genoeg grip bieden. Dit komt op andere, meer ervaren sportieve rijders wat zielig over, maar so what?
Misschien ben ik een van de weinigen die gewoon eerlijk is over zijn eigen kunnen en het feit dat ie daar wel eens aan twijfelt. Als ik sportief ga rijden wil ik gewoon zeker weten dat ik op het materiaal kan vertrouwen en dat ik al rijdende niet bij mezelf denk: o jee, gaan mijn banden het wel houden? Ik wil mijn aandacht bij het rijden houden (is ook wel nodig :+ )
Misschien ben ik wat te voorzichtig, maar heb ooit een R6 totall gereden omdat de banden niet goed meer waren; was een dure les.

Ik baal er eigenlijk wel een beetje van dat ik nu dit soort reacties krijg; ik stel een vraag, wil/kun je daar geen antwoord op geven, prima. Maar ga dan niet lopen zeuren. Dit is iets wat steeds vaker opvalt op het forum. Wanneer mensen een vraag stellen over iets waar ze zelf geen of weinig verstand van hebben, dat er dan steeds mensen negatief reageren. Iemand post iets (nadat hij heeft gezocht) omdat hij iets wil weten. Vind je het een domme vraag, reageer dan gewoon niet; blijft de sfeer ook wat beter......
Zo, dat was een boel gezeur, maar ik ben het kwijt :)

Kunnen zulke opmerking nu echt niet achterwege blijven?? En zeker als je nog
maar een knie aan de grond krijgt. Belachelijk gewoon. Als je het dan zo
goed weet, zou je dan geen antwoord geven op de vraag?

:^ (scherp gezien)

Wat moet jij met een Fireblade, als je maar één knie aan de grond krijgt?!

Helaas heb ik niet zo'n groot hart dat ik met 3 bar in mijn banden in de regen het spul aan de grond durf te rijden.
Wat ik gewoon wilde weten is of (blauw wordende )banden met een hogere spanning genoeg grip bieden. Dit komt op andere, meer ervaren sportieve rijders wat zielig over, maar so what?
Misschien ben ik een van de weinigen die gewoon eerlijk is over zijn eigen kunnen en het feit dat ie daar wel eens aan twijfelt. Als ik sportief ga rijden wil ik gewoon zeker weten dat ik op het materiaal kan vertrouwen en dat ik al rijdende niet bij mezelf denk: o jee, gaan mijn banden het wel houden? Ik wil mijn aandacht bij het rijden houden (is ook wel nodig :+ )
Misschien ben ik wat te voorzichtig, maar heb ooit een R6 totall gereden omdat de banden niet goed meer waren; was een dure les.

Ik baal er eigenlijk wel een beetje van dat ik nu dit soort reacties krijg; ik stel een vraag, wil/kun je daar geen antwoord op geven, prima. Maar ga dan niet lopen zeuren. Dit is iets wat steeds vaker opvalt op het forum. Wanneer mensen een vraag stellen over iets waar ze zelf geen of weinig verstand van hebben, dat er dan steeds mensen negatief reageren. Iemand post iets (nadat hij heeft gezocht) omdat hij iets wil weten. Vind je het een domme vraag, reageer dan gewoon niet; blijft de sfeer ook wat beter......
Zo, dat was een boel gezeur, maar ik ben het kwijt :)
Misschien heb ik me wat verkeert uitgedrukt, Mijn excuses daarvoor dan want mijn opmerking was absoluut niet lullig bedoelt.
Ik vroeg me gewoon af waarom iemand zulke dure, snel slijtende banden op zijn motor laat leggen terwijl er genoeg goedkopere en slijtvastere banden te koop zijn die jou rijstijl makkelijk aan kunnen.

Ten eerste schrijf ik nergens dat ik het wel zo goed weet. Ten tweede schrijf ik nergens dat ik denk dat ik beter kan rijden dan hem of dat ik uberhaubt moeite heb met iemand die een minder sportieve rijstijl heeft, daar reken ik mezelf immers ook nog steeds onder.
Ik stel hem gewoon een vraag zonder antwoord te geven op zijn eigen vraag, net zoals jij nu bij mij doet en zoals zovelen hier doen. Ik heb mijn vraag misschien een beetje lomp geformuleerd maar daarvoor heb ik hem al mijn excuses gemaakt want het was absoluut niet lullig bedoeld.
En de reden waarom ik op een Fireblade rijdt? Ik vind het gewoon nog steeds 1 van de mooiste motoren die er zijn en hij kan ook nog eens lekker hard rechtdoor.

Terug
Bovenaan Onderaan