Diameter en lengte DB-killer???

Joris

MF veteraan
11 dec 2001
6.227
0
42
Veghel
www.earracing.nl
Voordat ik van het weekend de Eifel in ga, wil ik nog even een DB-killer maken. Maar welke pijpdiameter en welke lengte? Op de site van Bos dempers staan plaatjes, maar niet de afmetingen :z

http://www.bos-exhausts.com/Pb.html#db

Heb een ovale Remus Grand Prix demper dus ik denk dat ik de laatste na moet maken "Specialy for big oval silencers"

De meeste MF-ers zitten zich nu toch te vervelen, dus hebben nu tijd zat even zo'n ding voor me op te meten. 8-)

Thanx
 

Joris

MF veteraan
11 dec 2001
6.227
0
42
Veghel
www.earracing.nl
Bos Oval Race voor CBR600F

Lengte: 27cm (incl knik)
Diameter: 2.8cm (ongeveer)
Oke en bedankt. Het ding is klaar, gewoon van verwarmingsbuis gemaakt. De lengte is 3 cm korter, maar dat mag de pret niet drukken. Nu alleen nog kijken (horen?) of het ook wat minder klinkt. Tot 3000 rpm hoor ik het verschil, daarboven moet ik eerst een stuk voor rijden.

Ik kan zaterdag met een gerust hard hart naar de Eifel ... of niet :?
 

banditlover

Rookie
6 jun 2002
22
0
40
W-WL
Joris,

kun je eens een detail foto posten van je DB-killer? of in detail beschrijven met wat je da gemaakt hebt.
want ik zou ook graag eens zo'n ding maken.
 
Laatst bewerkt:

DUC-zilla

Die hard MF'er
25 okt 2001
424
0
18
onbekend
loopt je blok bij hogere toeren nog steeds lekker of kan hij dan zijn druk niet kwijt, zodat je misschien je mengsel moet aanpassen :?
 

Joris

MF veteraan
11 dec 2001
6.227
0
42
Veghel
www.earracing.nl
loopt je blok bij hogere toeren nog steeds lekker of kan hij dan zijn druk niet kwijt, zodat je misschien je mengsel moet aanpassen :?
Het blokt loopt iets minder dan zonder DB-killer. Maar veel beter in vergelijking tot de originele demper. Hij pakt beter op tussen de 6000 en 8000 rpm. En ook op top loopt hij beter door. Dat verschil is niet zo heel groot vergelijken met de open demper.

Ik heb m'n motor een keer op de bank gehad. Met de originele demper stond hij al aan de arme kant, met de Remus veel te arm. Daarom zijn er toen 2-maten grotere sproeiers ingekomen. Ik schat dat hij nu een beetje aan de rijke kant staat, maar niet veel. Beter te rijk dan te arm.

En hier is het plaatje. Het ding verdient niet de schoonheidsprijs, maar doet z'n werk wel naar behoren. De nokjes zitten eraan om hem in de binnenpijp te laten rusten.


(Hij ligt hier op kop)
 

Erwin

MF veteraan
21 jul 2001
2.533
0
44
landhorst
www.tati-motorsport.nl
Ja da's tof, kun je mooi vlammen uit je uitlaat toveren als het doekie in de hens gaat!
met een TL kan dat ook op een andere manier.

moet je bij de achterste cilinder (na dat kleine stukje uitlaatpijp) je uitlaatpakking kapot hebben, dan is het net een lichtshow als je er achter rijdt. (en dan knalt hij vaak en hard)

was ik achter gekomen toen ik mijn tl uit elkaar had liggen, was een pakking kwijt en het enige wat ik kon vinden wat er voor door moest gaan was een brokje grafiet met wat staaldraadjes eraan.
ff vervangen en nu zijn de knallen weg als ik de gas dicht draai ;)
 

Huubke

Die hard MF'er
13 jul 2002
652
0
42
Udenhout
Joris,


't is volkomen duidelijk, alleen waar schroef je hem aan vast? :?
(zal ik er ook eens een bouwen!! :9 )