diameter inlaatport TW 125

X20DTL

Die hard MF'er
7 apr 2014
874
14
Almere
zoals de topic titel het al zegt ben ik opzoek naar de diameter van de inlaatpoort voor een Yamaha TW 125 uit 2001, voor zover mij bekent is, is er maar 1 type motor gemaakt voor de TW 125 maar zijn er 2 versie's qua opmaak, ik heb de type 1 met vierkante koplamp en type 2 heeft een ronde koplamp.

beide maakt gebruik van de zelfde type 125cc motorblok en ik ben dus opzoek naar de diameter van de inlaatpoort zodat ik de inlaatspruitstuk en carburateur hier op aan kan passen zodat ik geen last meer heb van de milieu afstelling zoals dat bij aflevering nodig was/is.

dit is voor mij gewoon een funbike in de zomer en voor in de winter mijn pekelbakie dus kan ook met deze afstelling prima er mee naar mijn werk maar ben het 1/2 gas geven een beetje zat, ik geef liever vol gas. _O-

groetjes tobias
 
zoals de topic titel het al zegt ben ik opzoek naar de diameter van de inlaatpoort voor een Yamaha TW 125 uit 2001, voor zover mij bekent is, is er maar 1 type motor gemaakt voor de TW 125 maar zijn er 2 versie's qua opmaak, ik heb de type 1 met vierkante koplamp en type 2 heeft een ronde koplamp.

beide maakt gebruik van de zelfde type 125cc motorblok en ik ben dus opzoek naar de diameter van de inlaatpoort zodat ik de inlaatspruitstuk en carburateur hier op aan kan passen zodat ik geen last meer heb van de milieu afstelling zoals dat bij aflevering nodig was/is.

dit is voor mij gewoon een funbike in de zomer en voor in de winter mijn pekelbakie dus kan ook met deze afstelling prima er mee naar mijn werk maar ben het 1/2 gas geven een beetje zat, ik geef liever vol gas. _O-

groetjes tobias


Trek je de carburateur los en het inlaatspruitstuk en meet hem even op, zal in de buurt van 24 mm zijn.
 
Dan is hij geen 125cc meer, toch :?

On topic, waarom zou er een milieurestrictie op een TW zitten? Als er al iets mee is dan is de stationair luchtschroef verzegeld.

niet helemaal correct maar bijna goed, om door de milieueisen van Europa te komen hebben ze een grotere inlaatspruitstuk geplaatst waar de carburateur in geschoven wordt ipv dat het over geschoven wordt hierdoor wordt er dus turbulentie veroorzaakt in de inlaatspruitstuk waar door de lucht wordt afgeremd, weet ik nu de diameter van de inlaatpoort dan kan ik daar de inlaatspruitstuk en de carburateur op matchen waar door je betere airflow krijgt en dus meer vermogen ( ik hoop op meer koppel ).
 
Je zou graag weten wat de diameter is van een onderdeel van jouw eigen motor? Omdat je het zelf niet wilt meten :?

Dat vraag je op een 'serieus' forum als dit, en wat ga je dan doen? Je motor alsnog los schroeven en een spruitstuk dat je op basis van onbekenden hebt (laten) gemaakt erop schroeven?

Dus nu hup, achter je schermpje vandaan, de schuur in. De boel ff losschroeven en opmeten. Vervolgens een spruitstuk maken/ bestellen en monteren.
 
Je zou graag weten wat de diameter is van een onderdeel van jouw eigen motor? Omdat je het zelf niet wilt meten :?

Dat vraag je op een 'serieus' forum als dit, en wat ga je dan doen? Je motor alsnog los schroeven en een spruitstuk dat je op basis van onbekenden hebt (laten) gemaakt erop schroeven?

Dus nu hup, achter je schermpje vandaan, de schuur in. De boel ff losschroeven en opmeten. Vervolgens een spruitstuk maken/ bestellen en monteren.

ja leuk bedacht maar het lukt mij dus om het te slopen, en dan gaat kevinblade weer lopen zeiken dat hij het moet fiksen, en loopt mijn vrouw weer te mopperen op ons beide omdat wij weer als kleuters gedragen.

nee dan liever op deze manier want zodra ik weet welke maat de inlaat poort heeft weet ik ook gelijk welke inlaatspruitstuk ik door moet geven aan kevinblade en dan zijn wij beide gelukkig om dat mijn vrouw loopt te zeiken over de kosten die ik gemaakt heb aan hem. :Y ja dit is echt de beste oplossing. _O-

btw kevinblade binnenkort moet ie voor onderhoud bij je zijn voor wintergebruik zodat ik niet voor rare fratsen sta.
 
ja leuk bedacht maar het lukt mij dus om het te slopen, en dan gaat kevinblade weer lopen zeiken dat hij het moet fiksen, en loopt mijn vrouw weer te mopperen op ons beide omdat wij weer als kleuters gedragen.

nee dan liever op deze manier want zodra ik weet welke maat de inlaat poort heeft weet ik ook gelijk welke inlaatspruitstuk ik door moet geven aan kevinblade en dan zijn wij beide gelukkig om dat mijn vrouw loopt te zeiken over de kosten die ik gemaakt heb aan hem. :Y ja dit is echt de beste oplossing. _O-

btw kevinblade binnenkort moet ie voor onderhoud bij je zijn voor wintergebruik zodat ik niet voor rare fratsen sta.


Je kan er beter van afblijven en kevinblade zelf laten opmeten ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan