Diameter rempomp BMW R80 1986

BordeWolf11

Rookie
18 mei 2022
29
1
Bodegraven
Goedemorgen,
Op mijn gekochte custom BMW R80 zitten slechte hendels op een 1" stuur. Deze wil ik vervangen.
Nu is mijn vraag welke diameter rempomp ik moet hebben, origineel zag ik dat er een 13mm op zat.
Maar op vele sites lees ik dat 13mm maar voor 1 schijf is en er zitten er 2 op?
De rempomp zit nu aangesloten op het verdeelstuk (zit hier ook een zuiger in? ) onder de tank en loopt daarna via de linker schijf naar de rechter schijf.
Ik ben een leek met remsystemen, maar wat ik heb kunnen vinden is een 15mm rempomp op dit systeem wenselijk. Klopt dit?
Want origineel zit er een 13mm op dit type/ bouwjaar.
Kan ik het verdeelstuk ook weglaten?

Alvast bedankt, Remko
 

Bijlagen

  • 20220606_101422.jpg
    20220606_101422.jpg
    337,6 KB · Weergaven: 28
  • 20220606_101445.jpg
    20220606_101445.jpg
    279,8 KB · Weergaven: 30
  • 20220606_101456.jpg
    20220606_101456.jpg
    232,3 KB · Weergaven: 127
  • 20220606_101515.jpg
    20220606_101515.jpg
    283,8 KB · Weergaven: 26
Goed dat foto's plaatst .
Verdeel stukken zitten op motorfietsen vrijwel nooit een zuiger .
Die remklauwen zijn gelijk aan Guzzi en daar zit een 16mm pomp op twee remklauwen .
Een 13mm zou wel kunnen maar dan mag de remschijf totaal geen slingering hebben anders knijp je de hendel tegen het stuur aan voor je het maximale rem kracht bereikt hebt .
Zou gaan zoeken voor een 15mm of 16mm pomp
Verdeel stuk kan weglaten en dan met twee remleidingen naar beide remklauwen laten lopen wat het ontluchten ook wat makkelijker laat gaan .
 
Laatst bewerkt:
Bedankt guzzigek, alles gaat uit elkaar en wordt schoongemaakt, leidingen worden vervangen. Belangrijkste onderdeel van de hele motor... goede remmen hebben!
Wat zijn DID remleidingen? (DID is een merk lees ik net)