Diameter uitlaat laser/racefit

DennyzfR6

MF veteraan
3 mei 2004
2.849
22
Puttershoek
Hallo beste forummers. :W

Ik heb een vraagje over de racefit growler. Ik heb zelf een R6 '03 en hiervoor heb ik een laser works uitlaatsysteem liggen. Daar wil ik eigenlijk een Racefit growler :9~ op zetten, ipv de bijgeleverde Hotcam, en mocht die growler niet lukken dan mn Yoshi. (de kleuren van de Hotcam passen gewoon niet bij mn motor :N .
Vraag B geldt dan zowel voor de growler als de Yoshi.

Nu is mijn vraag A: weet iemand de diameter van zo'n growler? En of deze los of vast zit aan de linkpijp? Misschien kan de demper zo op het uiteinde van het systeem, of moet ik het laatste stukje van het systeem omwisselen voor linkpijp + demper?

En B, wat zijn de consequenties als de linkpijp, of de aansluiting op de demper kleiner zijn dan die van het systeem/hotcam demper. Knijp je hem dan af en verlies je vermogen? Of maakt dit aan het einde van het systeem niet (veel) meer uit.

Ps. De racefit is een open demper, de hotcam en Yoshi ook.
Mvg *O*

Dennis
 
Laatst bewerkt:
Het blok is verder standaard? Dan kan er best een demper met een iets kleinere doorlaat op, maar niet kleiner dan 51mm.


Het blok is niet echt aangepast. Het is nu nog in opbouw, alleen die extra na-verbrandings kanalen worden afgesloten. Wel zitten er van die short stacks (racekelken op), Een powercommander, en K&N filters.

Het antwoord is wel gelijk heel duidelijke, daarvoor bedankt! :} Dus de minimale doorlaat is 51mm, is er ook nog een maximale?

Mvg

Dennis
 
Standaard zit er een demper met 60mm doorlaat bij de race-systemen van Laser, dus dat moet in ieder geval werken. Ik denk dat nog groter alleen meer herrie geeft en het voor de prestaties van een min-of-meer standaard motorblok weinig uit maakt.
 
Standaard zit er een demper met 60mm doorlaat bij de race-systemen van Laser, dus dat moet in ieder geval werken. Ik denk dat nog groter alleen meer herrie geeft en het voor de prestaties van een min-of-meer standaard motorblok weinig uit maakt.


Oke, bedankt! :} Dat geeft goede hoop voor die growler, desnoods maak ik een verloop stuk. Dan nog 1 klein detail. Is het dan beter dat de verloop 60mm -> 51mm tussen systeem en linkpijp plaatsvind. Of dat die verloop net voor de demper zit?

Mvg

Dennis
 
Aan het systeem zelf (dus alles wat uit buis gemaakt is) zou ik niets veranderen, maar een andere demper erop zal geen groot verschil maken, mits de doorlaat van de demper tenminste 51mm is.

Een handige manier om dit te meten is om een rechte hoek in een stuk ijzerdraad te buigen zodat je 1 stukje van 51mm hebt. Als deze in de demper past dan is de doorlaat groot genoeg.

Zo heb ik zelf een Yoshi uitlaat weer naar een acceptabel geluidsniveau gebracht. Er zat een 57mm demper o,. Ik heb er een 51mm demper op gezet. We hebben beide dempers op de testbank gebruikt (de carbs moesten toch afgesteld worden) en het vermogen bleef gelijk. De gewone sport-dempers die Laser levert voor de R6 hebben ook een doorlaat van 51mm.

Ik heb de aansluiting pas gemaakt door een stukje rvs-plaat om de link-pijp te vouwen. Is er een groter verschil dan kun je een aluminium bus laten draaien. Een demper met een kleinere aansluitdiamer wordt lastiger, een buis is wel wijder te maken, maar daarvoor moet je bij de professional zijn.

Wat je dus eigenlijk nodig hebt is een demper die dezelfde of een grotere aansluitdiameter heeft, en een doorlaat (diameter van de perfo-buis in de demper) van 51mm of groter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan