Diameter uitlaat voor geluidsdemper

Boeleboele

Rookie
6 nov 2022
6
3
Ik kocht een Honda big one 1996 op afstand. Ik zou de lelijke lange geluidsdemper willen vervangen door een korte. Kan iemand mij de diameter van de uitlaat mededelen net voor de geluidsdemper?
 
Ik heb de motor op afstand gekocht dus nog niet gezien in het echt. Ik ben namelijk op verlof tot 3/2023. Maar wil de big one al een beetje verpersoonlijken en een andere demper aankopen
 
Big one heeft een flens waarmee de demper met 3 bouten bevestigd zit aan de collector pijp.
De diameter kun je niets mee of je moet de flens eraf zagen en een demper met klem bevestigen.
 
Jammer hoor, nieuw hier op motor-forum en dan zo'n toontje aanslaan!

Koop gewoon een demper die voor deze motor gemaakt is, daar doe je iedereen een plezier mee. In plaats van gaan lopen knoeien met (universele?) dempers, die daardoor waarschijnlijk veel te veel geluid produceren met alle gevolgen van dien.
En dan weet je ook direct dat het gewoon past.
 
TS vraagt gewoon of iemand met een Honda Big One uit '96 ff de diameter van de linkpijp op kan meten..... Is toch niet te veel gevraagd?
Dat hij de flens er af wil zagen zodat er een slip-on op kan....... helemaal prima.
Iemand die zo'n fiets heeft staan houd z'n schuifmaatje er ff langs en done.
Dank U wel ik meende ook dat het een gewone simpele vraag was, maar als ex motor racer, met bakke vol ervaring meende ik later ook iets te kunnen bij te dragen aan het forum. Ik ben momenteel in Portugal tot februari en kocht de motor op internet in België op foto’s
Ik wens hem te verbouwen tot een AMA racemotor van de jaren 90.Dus wil ik van hieruit al enkele onderdelen bestellen waaronder een uitlaatdemper/uitlaat. Misschien een ander forum opzoeken waar je wel een antwoord krijgt ipv ……..
En inderdaad je kan alles passend kopen maar waar is dan de fun van het verbouwen. Ik ga hem volledig verbouwen, het frame verstevigen, aanpassen uitlaatsysteem, ander vering, remmen, carburators……..
Ik kan niet wachten om te beginnen
 
Laatst bewerkt:
Gaaf project!💪

Ik durf het bijna niet te vragen, maar open hier toch maar een topic over de verbouwing.
Altijd mooi om te zien hoe een verbouwing verloopt.

Alvast succes gewenst!
 
Terug
Bovenaan Onderaan