Diameters koppelingspomp

RaoulMX

Die hard MF'er
2 okt 2008
304
25
Maastricht
Goedemiddag,

voor mijn Tuono 1000r heb ik een nieuwe koppelingspomp nodig. Daarop zit nu een Brembo 13mm axiaal.

Nu heeft Nissin twee mooie exemplaren; een axiale van 14mm en een radiale van 19mm. Ik kan maar heel moeilijk info vinden hoe deze in verhouding staan met elkaar. Ik heb ergens gelezen dat een 19mm radiaal zicht gedraagt als een 14mm axiaal en ben zeer benieuwd of dat klopt.

Is de radiale van 19mm toepasbaar of is het verstandig de 14mm axiaal te nemen welke het dichtst bij het origineel zit?

Betreft deze pompen:

Radiale Rem Pomp 19mm Zwart / Zilver

NISSIN Rem Pomp 14mm Zwart / Zilver

Groeten, Raoul
 
Laatst bewerkt:
Bij een rempomp komt 19mm radiaal ongeveer overeen met een 14mm axiaal. Ik verwacht dat dat bij koppelingspompen niet anders is.
 
De vraag is hoeveel vloeistof de pomp verplaatst bij dezelfde beweging met je vingers. Behalve de diameter is dan de afstand van je vingers tot het scharnierpunt van belang. En de afstand tussen het scharnierpunt en de bediening van de zuiger.
 
De vraag is hoeveel vloeistof de pomp verplaatst bij dezelfde beweging met je vingers. Behalve de diameter is dan de afstand van je vingers tot het scharnierpunt van belang. En de afstand tussen het scharnierpunt en de bediening van de zuiger.
Precies. en zo is die verhouding 14 axiaal vs 19 radiaal tot stand gekomen
 
Terug
Bovenaan Onderaan