Diavel Strada 2013 total loss

Ook dat maakt niet uit. Een specialist kan binnen 1 minuut aantonen welk van de twee schema's beter is als je ze naast elkaar legt. Dat is voldoende om juridisch sterk te staan.

Die schema's stellen geen ruk voor, maar ik heb ze niet. Daarom al gevraagd om ze te plaatsen.

Ik vermoed dat je het niet helemaal begrijpt.
 
zoals hier eerder aangegeven is, TS heeft de verkeerde weg bewandeld voor evt kans op garantie/coulance van Ducati.

Heeft zich af laten schepen door vd Biggelaar/Ducati en is tevreden met het resultaat dat vd Biggelaar hem geboden heeft.

Hij heeft, voor zover ik hier heb kunnen lezen, niet eens informatie ingewonnen bij een specialistisch advocaat.
Alleen op enkele sites lopen klagen dat hij afgescheept is door Ducati.


Ik weet wel wanneer ik een +/- 20.000 euro kostende Ducati heb die na 40.000km zijn ingewanden uitspuugt, ik geen genoegen zou nemen met de antwoorden van Ducati of de "coulance" van vd Biggelaar.

Maar goed, ik kan dan ook geen Ducati Diavel betalen...
 
De schemas moeten naast elkaar gelegd worden, zonder dit te doen roepen we allemaal lekker makkelijk dat het onderhoud niet volgens schema is gegaan maar onderbouw het dan eens.
Ts geeft bijvoorbeeld aan dat er wel een oliewissel is gedaan, wat had er nog meer moeten gebeuren tijdens die beurt wat dus niet is uitgevoerd?

Als we dat allemaal weten kan er misschien iets inhoudelijker gereageerd worden. Het verschil in schema kan zomaar alleen het kleppen controleren zijn. Dan bedoel ik dus (voorbeeld he) dat het meten van de klepspeling niet gedaan is. Nu ben ik verre van een expert maar is zie niet hoe een te strakke of losse klepspeling dit heeft kunnen veroorzaken. Tenzij de klep kapot is gegaan maar daar lijkt het niet op, vooral omdat de kleppen mee zijn gegaan naar het andere nieuwe blok (heb ik dat goed begrepen?)


Verder is het lekker makkelijk over ts zijn doorrijd actie te oordelen, wie zegt dat hij op het moment dat hij de rammel hoorde wist dat er iets vreselijks gebeurt?
Ik heb eens een auto gekocht waarin ik bij de testrit een rammel hoorde. Zowel mijn meegebrachte monteur als de verkopende partij (welke garantie gaven en hebben moeten verlenen) zagen er niets slechts in. Ook is het niet opgemerkt toen xe auto bij de merkspecialist naar binnen ging. Toch was het rammeltje de ketting in het blok welke minder dan 10.000 km verder dus ook knapte.
Achteraf kan ik best zeggen dat ik een rammeltje hoorde bij testrit wat de ketting was maar een deel van die opmerking is achteraf verworven kennis.

Ik zeg niet dat dit bij ts het geval is maar ik kan me er dus alles bij voorstellen
 
Laatst bewerkt:
De schemas moeten naast elkaar gelegd worden, zonder dit te doen roepen we allemaal lekker makkelijk dat het onderhoud niet volgens schema is gegaan maar onderbouw het dan eens.
Ts geeft bijvoorbeeld aan dat er wel een oliewissel is gedaan, wat had er nog meer moeten gebeuren tijdens die beurt wat dus niet is uitgevoerd?

Als we dat allemaal weten kan er misschien iets inhoudelijker gereageerd worden. Het verschil in schema kan zomaar alleen het kleppen controleren zijn. Dan bedoel ik dus (voorbeeld he) dat het meten van de klepspeling niet gedaan is. Nu ben ik verre van een expert maar is zie niet hoe een te strakke of losse klepspeling dit heeft kunnen veroorzaken. Tenzij de klep kapot is gegaan maar daar lijkt het niet op, vooral omdat de kleppen mee zijn gegaan naar het andere nieuwe blok (heb ik dat goed begrepen?)


DOET ER ALLEMAAL NIET TOE, DE OORZAAK VAN HET DEFECT WORDT IMMERS NIET GEZOCHT IN HET NIET CONFORM VOORSCHRIFTEN UITGEVOERDE ONDERHOUD.

HET NIET CONFORM VOORSCHRIFTEN UITGEVOERDE ONDERHOUD ZOU ECHTER WEL MEDE BEPALEND KUNNEN ZIJN VOOR DE JURIDISCHE OPSTELLING VAN DUCATI.

SNAPPIE?


Verder is het lekker makkelijk over ts zijn doorrijd actie te oordelen, wie zegt dat hij op het moment dat hij de rammel hoorde wist dat er iets vreselijks gebeurt?
Ik heb eens een auto gekocht waarin ik bij de testrit een rammel hoorde. Zowel mijn meegebrachte monteur als de verkopende partij (welke garantie gaven en hebben moeten verlenen) zagen er niets slechts in. Ook is het niet opgemerkt toen xe auto bij de merkspecialist naar binnen ging. Toch was het rammeltje de ketting in het blok welke minder dan 10.000 km verder dus ook knapte.
Achteraf kan ik best zeggen dat ik een rammeltje hoorde bij testrit wat de ketting was maar een deel van die opmerking is achteraf verworven kennis.


SLECHTE MONTEUR EN TEN OVERVLOEDE: COMMON-FUCKING-SENSE.

JE RIJDT OP EEN HOOGVERMOGENDE DUCATI DIE EEN FLINKE RAMMEL ONTWIKKELT DIE AFKOMSTIG UIT HET MOTORBLOK, JE HOEFT GEEN MONTEUR TE ZIJN OM TE SNAPPEN DAT ER IETS FOUT GAAT EN DAT DIT POTENTIEEL EEN DURE GRAP KAN WORDEN.


Ik zeg niet dat dit bij ts het geval is maar ik kan me er dus alles bij voorstellen
 
Jammer dat Ducati niet thuis geeft. Je zou verwachten dat een bedrijf dat achter zijn producten staat alles in het werk stelt om mechanische problemen waar de rijder geen schuld aan heeft op te lossen. Op zijn minst een coulanceregeling waarbij de schade tegen kostprijs hersteld wordt ipv verschuilen achter regeltjes.

Het is een bedrijf geen liefdadigheidsorganisatie. Ik snap je passie wel voor het merk en hobby, maar als zij voor iedereen die breuk heeft aan zijn ducati moeten coulance regelen, is het snel gedaan.
 
DUS ENKEL EEN BRANDEND ROOD LAMPJE IS EEN INDICATIE VAN PROBLEMEN VOOR JOU?

INDERDAAD, JE MIST DE GRAP


Idd, als leek zijnde, ga je uit van wat je display weergeeft, en van de onderhouds beurten waarbij je denkt goed te doen.
(en dan heb ik het hier niet over mij zelf, maar meer over bv de TSer.... Die nu wel wat wijzer is geworden)


En je kan er niet van uitgaan dat als iemand gaat motor rijden, dat hij/zij technisch onderlegd is.
Dan zou je dus ook eerst een cursus auto techniek moeten volgen om vervolgens pas te kunnen beginnen met auto rijden
O-)

We zijn er geen van beide op het moment van gebeuren bij geweest.
Dus echt oordelen kunnen we niet over het geluid.
En ik kan jou wel vertellen, dat je niet altijd wat zal horen....
In het ver verleden met een auto mee gemaakt.
Op het gemak op de snelweg, en ineens al het vermogen weg en niets meer doen,
ding naar de vluchtstrook, kappie open.
En TADAAAHHHHH, een groot gapend gat en de zuiger kwam even gedag zeggen tegen ons ;)

:+ :+
(en dan in jip en janneke taal uit gelegd voor onze niet techneuten)

EDIT: leg die grap is uit, ben een beetje traag van begrip :9
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat Ducati niet thuis geeft. Je zou verwachten dat een bedrijf dat achter zijn producten staat alles in het werk stelt om mechanische problemen waar de rijder geen schuld aan heeft op te lossen. Op zijn minst een coulanceregeling waarbij de schade tegen kostprijs hersteld wordt ipv verschuilen achter regeltjes.

Een fabrikant moet ergens de grens trekken. Je bent zelf toch bij aankoop ook akkoord gegaan met een garantie periode van x aantal jaar?

Als deze motor 40k km Door de eigenaar mishandeld is, is het ook niet gek dat het blok een keer problemen gaat geven.
hoeft helemaal niet het geval te zijn nu, maar is wel een reden waarom de fabrikant een streep trekt van Tot hier wel en erna niet meer.

Voor de verhalen op Internet heb ik maar 1 woord over: sneu..
 
Een fabrikant moet ergens de grens trekken. Je bent zelf toch bij aankoop ook akkoord gegaan met een garantie periode van x aantal jaar?

Als deze motor 40k km Door de eigenaar mishandeld is, is het ook niet gek dat het blok een keer problemen gaat geven.
hoeft helemaal niet het geval te zijn nu, maar is wel een reden waarom de fabrikant een streep trekt van Tot hier wel en erna niet meer.

Voor de verhalen op Internet heb ik maar 1 woord over: sneu..

Alle drie beweringen kloppen niet.
 
Een fabrikant moet ergens de grens trekken. Je bent zelf toch bij aankoop ook akkoord gegaan met een garantie periode van x aantal jaar?

Als deze motor 40k km Door de eigenaar mishandeld is, is het ook niet gek dat het blok een keer problemen gaat geven.
hoeft helemaal niet het geval te zijn nu, maar is wel een reden waarom de fabrikant een streep trekt van Tot hier wel en erna niet meer.

Voor de verhalen op Internet heb ik maar 1 woord over: sneu..

Hetzelfde zou ik Ducati geven voor hun 'service'. Sneu dat je onder een motor van 20k een blok zet dat na 40dkm compleet aan gort kan lopen terwijl dit niet aan onderhoud valt te wijten.

En die mening baseer ik weer op de reacties van VD Biggelaar op zijn facebook, die niet altjd even te spreken is over Ducati.

Een breuk als deze, zou naar mijn mening niet mogen voorkomen bij een degelijk onderhouden fiets. Lijkt me eerder een technisch mankement af-fabriek. En ja, dan vind ik het niet onredelijk dat een fabriek (lees: Ducati) daar behoorlijk coulant daarmee omgaat. Zoveel lees ik ook weer niet over breuken bij Ducati's, maar dat is weer te verklaren over wat VD Biggelaar zegt: dat mag niet naar buiten worden gebracht.
 
Laatst bewerkt:
Een ding weet ik zeker: ik hoef nooit een Ducati en houd het lekker bij mijn Honda, die een reputatie heeft van super betrouwbaar.
 
Het is een bedrijf geen liefdadigheidsorganisatie. Ik snap je passie wel voor het merk en hobby, maar als zij voor iedereen die breuk heeft aan zijn ducati moeten coulance regelen, is het snel gedaan.

Ik heb helemaal geen passie voor het merk. Sterker nog, de mensen die ik ken met Ducati's hebben altijd mankementen en veel te dure reparatie rekeningen, ik blijf ver van dit merk.

Maar het zou zakelijk wellicht niet zo slecht zijn voor Ducati om wel een goede aftersale service te geven, zodat het alom bekende 'ducati stukgaatie' misschien omslaat naar 'ducati garantstaatie'
 
Beullbloke, irritante manier van quoten!
De oorzaak van het probleem word niet gezocht in, ik zeg het dan ook niet in reactie op het zoeken naar een oorzaak maarin reactie op de oordelen hier.

Juridisch standpunt is leuk maar deze zal wel technisch onderbouwd moeten worden door duc, mocht het tot een rechter komen. En dan zal het denk ik lastig worden.

Slechte monteur?
Dat zijn dan 3 slechte monteurs waarvan 1 met vergaande kennis van het merk.
1 is geen, 2 is toeval en 3 is een patroon. oftewel in zoveel toeval geloof ik niet.
Common sense? Dus als niet technisch onderlegd persoon mag je niet uitgaan van de mening van 3 monteurs maar moet je volharden in je gedachte dat er iets fout is?
ik ben niet gek, de rest van de wereld is gek!

Je hebt een rare kijk op dingen.

En wat tcat zegt kan ik me in vinden, moderne voertuigen zitten toch boordevol computers, die kunnen toh alles aan het voertuig zien?
 
Idd, als leek zijnde, ga je uit van wat je display weergeeft, en van de onderhouds beurten waarbij je denkt goed te doen.
(en dan heb ik het hier niet over mij zelf, maar meer over bv de TSer.... Die nu wel wat wijzer is geworden)


En je kan er niet van uitgaan dat als iemand gaat motor rijden, dat hij/zij technisch onderlegd is.
Dan zou je dus ook eerst een cursus auto techniek moeten volgen om vervolgens pas te kunnen beginnen met auto rijden
O-)

We zijn er geen van beide op het moment van gebeuren bij geweest.
Dus echt oordelen kunnen we niet over het geluid.
En ik kan jou wel vertellen, dat je niet altijd wat zal horen....
In het ver verleden met een auto mee gemaakt.
Op het gemak op de snelweg, en ineens al het vermogen weg en niets meer doen,
ding naar de vluchtstrook, kappie open.
En TADAAAHHHHH, een groot gapend gat en de zuiger kwam even gedag zeggen tegen ons ;)

:+ :+
(en dan in jip en janneke taal uit gelegd voor onze niet techneuten)

EDIT: leg die grap is uit, ben een beetje traag van begrip :9


Dus als jij een hard kloppend geluid uit je blok hoort komen blijf je ook lekker doorrijden?
Er is ook nog iets als gezond verstand, niet technisch zijn gaat bij zoiets echt niet op.
 
~
Beullbloke, irritante manier van quoten!

MINSTENS ZO IRRITANT ALS IEMAND'S NAAM VERKEERD SCHRIJVEN!

De oorzaak van het probleem word niet gezocht in, ik zeg het dan ook niet in reactie op het zoeken naar een oorzaak maarin reactie op de oordelen hier.

WAARBIJ JE IMPLICEERT DAT HET DEFECT NIET KAN LIGGEN AAN HET AFWIJKENDE ONDERHOUD, ERGO...

Juridisch standpunt is leuk maar deze zal wel technisch onderbouwd moeten worden door duc, mocht het tot een rechter komen. En dan zal het denk ik lastig worden.

IK DENK DAT JIJ NIET ZOVEEL VERSTAND HEBT VAN HET RECHT.

Slechte monteur?


DIEGENE DIE EEN RAMMELENDE NOKENASKETTING NIET ALS ZODANIG HERKEND.

Dat zijn dan 3 slechte monteurs waarvan 1 met vergaande kennis van het merk.
1 is geen, 2 is toeval en 3 is een patroon. oftewel in zoveel toeval geloof ik niet.
Common sense? Dus als niet technisch onderlegd persoon mag je niet uitgaan van de mening van 3 monteurs maar moet je volharden in je gedachte dat er iets fout is?
ik ben niet gek, de rest van de wereld is gek!


NEE, COMMON SENSE = NIET DOORRIJDEN MET EEN RAMMELEND BLOK.

Je hebt een rare kijk op dingen.

JIJ BENT NIET ZO GOED IN BEGRIJPEND LEZEN.


En wat tcat zegt kan ik me in vinden, moderne voertuigen zitten toch boordevol computers, die kunnen toh alles aan het voertuig zien?~


JA, ER ZIT TEGENWOORDIG STANDAARD EEN DRIJFSTANG-DOOR-HET-CARTER-SENSOR OP DE MEESTE MOTOREN, MAAR DIE SUKKELS VAN DUCATI ZIJN ZOVER NOG NIET.
 
Laatst bewerkt:
Reinhoud snapt het.


Zodra je een hard kloppend geluid hoort, is het al over met de pret. Ziet er hooguit iets minder dramatisch uit.

Als dealers moeten zwijgen en het probleem veel vaker voorkomt, denk ik eerder, dat Ducati een recall wil voorkomen, want dan moeten ook alle motoren die uit garantie zijn terug. Suzuki deed het al voor een spanningsregelaar, omdat uitvallende motoren gevaar op kunnen leveren. Brekende krukassen lijken me af en toe ook best gevaarlijk.
 
Wat doe je dan met al dat ` Engelse puin` ? ... :+


Het is moeilijk te geloven, maar met die vele engelse motoren die ik heb gehad, heb ik nooit grote problemen gehad als drijfstangen met zuurstoftekort of krukassen die met z'n tweeën wilden verder gaan.

Wel eens een vastloper, maar dat was eigen schuld.

@ Buellbloke: je hebt boven je antwoordvenster een citaatonderbreker icoontje.
 
Het is moeilijk te geloven, maar met die vele engelse motoren die ik heb gehad, heb ik nooit grote problemen gehad als drijfstangen met zuurstoftekort of krukassen die met z'n tweeën wilden verder gaan.

Wel eens een vastloper, maar dat was eigen schuld.

@ Buellbloke: je hebt boven je antwoordvenster een citaatonderbreker icoontje.

?
 
Laatst bewerkt:
?

Snap je het niet?

Als je quoteert druk je op het zeventiende icoontje van de balk boven je antwoordvenster. Daarnaast zit er nog een met twee van die wolkjes.

Als je daar op klikt krijg je dit:

~[/quote]

~
Daar kun je midden in de quote een antwoord inlassen, krijg je geen opmerkingen meer over irritant quoten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan