Diavel Strada 2013 total loss

?

Snap je het niet?

Als je quoteert druk je op het zeventiende icoontje van de balk boven je antwoordvenster. Daarnaast zit er nog een met twee van die wolkjes.

Als je daar op klikt krijg je dit:

\

\
Daar kun je midden in de quote een antwoord inlassen, krijg je geen opmerkingen meer over irritant quoten.

Ik heb geen moeite met opmerkingen aangaande irritant quoten, maar toch bedankt voor de uitleg.
 
Idd, als leek zijnde, ga je uit van wat je display weergeeft, en van de onderhouds beurten waarbij je denkt goed te doen.
(en dan heb ik het hier niet over mij zelf, maar meer over bv de TSer.... Die nu wel wat wijzer is geworden)


En je kan er niet van uitgaan dat als iemand gaat motor rijden, dat hij/zij technisch onderlegd is.
Dan zou je dus ook eerst een cursus auto techniek moeten volgen om vervolgens pas te kunnen beginnen met auto rijden
O-)

We zijn er geen van beide op het moment van gebeuren bij geweest.
Dus echt oordelen kunnen we niet over het geluid.
En ik kan jou wel vertellen, dat je niet altijd wat zal horen....
In het ver verleden met een auto mee gemaakt.
Op het gemak op de snelweg, en ineens al het vermogen weg en niets meer doen,
ding naar de vluchtstrook, kappie open.
En TADAAAHHHHH, een groot gapend gat en de zuiger kwam even gedag zeggen tegen ons ;)

:+ :+
(en dan in jip en janneke taal uit gelegd voor onze niet techneuten)

EDIT: leg die grap is uit, ben een beetje traag van begrip :9


Sorry hoor, maar als je je motor hoort ratelen (of ineens een ander mechanisch geluid hoort maken dan dat je gewend bent) en je denkt er niet aan om de motor af te zetten kan je beter voortaan het openbaar vervoer kiezen.
 
?

Snap je het niet?

Als je quoteert druk je op het zeventiende icoontje van de balk boven je antwoordvenster. Daarnaast zit er nog een met twee van die wolkjes.
Achtiende blokje. Of anders de 6e van rechts.
Als je daar op klikt krijg je dit:

\

\
Daar kun je midden in de quote een antwoord inlassen, krijg je geen opmerkingen meer over irritant quoten.

Nuttigste tip van heel dit topic . 8-)
 
Sorry hoor, maar als je je motor hoort ratelen (of ineens een ander mechanisch geluid hoort maken dan dat je gewend bent) en je denkt er niet aan om de motor af te zetten kan je beter voortaan het openbaar vervoer kiezen.

:+
In mijn persoonlijke avontuur van het beschreven verhaal (iets meer inhoudelijk nu),
was er niet eens meer tijd om te reageren..
Rijden dus op de snelweg, niets aan het handje, en jawel, daar kwam het eerste 'rateltje/bonkje/niet goed geluidje' en de oortjes meteen gespits, direct radio zachter, en BHWOAAAAA.....
Weg vermogen, weg 'rateltje/bonkje/niet goed geluidje' en weg motorblok....

Zelf weet ik (en de meeste hier) wel hoe te reageren bij niet standaard geluiden :Y
(gewoon meer GAS er op en gaan, kijken of het minder wordt, of als je radio heb, deze harder zetten :+ )

Maar als je als leek zijnde niet weet wat je hoort, hoe weet je dan hoe je moet reageren?
Op wat je hoort..
Kan zo maar van alles zijn, en kan ook zomaar niets zijn, of misschien kwam het geluid wel bij een ander voertuig vandaan waardoor je net bent ingehaald.

Edit:
Maar back on topic:
Kloppen doet het niet, en Ducati kijkt de andere kant op :/
 
Laatst bewerkt:
:+
In mijn persoonlijke avontuur van het beschreven verhaal (iets meer inhoudelijk nu),
was er niet eens meer tijd om te reageren..
Rijden dus op de snelweg, niets aan het handje, en jawel, daar kwam het eerste 'rateltje/bonkje/niet goed geluidje' en de oortjes meteen gespits, direct radio zachter, en BHWOAAAAA.....
Weg vermogen, weg 'rateltje/bonkje/niet goed geluidje' en weg motorblok....

Zelf weet ik (en de meeste hier) wel hoe te reageren bij niet standaard geluiden :Y
(gewoon meer GAS er op en gaan, kijken of het minder wordt, of als je radio heb, deze harder zetten :+ )

Maar als je als leek zijnde niet weet wat je hoort, hoe weet je dan hoe je moet reageren?
Op wat je hoort..
Kan zo maar van alles zijn, en kan ook zomaar niets zijn, of misschien kwam het geluid wel bij een ander voertuig vandaan waardoor je net bent ingehaald.


Edit:
Maar back on topic:
Kloppen doet het niet, en Ducati kijkt de andere kant op :/

DE TS GEEFT NOTA BENE ZELF AAN DAT HIJ EEN RATEL UIT HET BLOK HOORDE KOMEN EN BESLOOT DESONDANKS OM TOCH GEWOON VERDER TE RIJDEN?!
 
De broek zakt mij af in dit topic..

Mensen, een big end lager wat er uit loopt geeft een hard kloppen geluid, dit hoor je!!! Dat klinkt niet gezond.

Als TS gestopt was, was zeer waarschijnlijk de schade redelijk beperkt geweest, met wat geluk beperkt tot nieuwe lagerschalen en het slijpen van de krukas(ongeveer 50 euro).
(Dit is een inschatting, en onmogelijk zeker te weten zonder het gezien te hebben)

Tot in tegenstelling tot nu, een blok compleet verwoest.

Nu duidelijk?
 
Als TS gestopt was, was zeer waarschijnlijk de schade redelijk beperkt geweest, met wat geluk beperkt tot nieuwe lagerschalen en het slijpen van de krukas(ongeveer 50 euro).
(Dit is een inschatting, en onmogelijk zeker te weten zonder het gezien te hebben

50???? Zijn monteurs zo goedkoop of zo snel aan de andere kant van de wereld? :+
 
De broek zakt mij af in dit topic..

Mensen, een big end lager wat er uit loopt geeft een hard kloppen geluid, dit hoor je!!! Dat klinkt niet gezond.

dan zit je in de fase dat het al te laat is. het zal altijd eerst een licht getik zijn, wat je nauwelijks hoort met je helm op. en dan steeds erger worden.
 
Het zou mij niet verbazen, dat die krukas niet eens te slijpen Is, omdat je dan de geharde laag wegerijpt. En persoonlijk zou ik krukassen die af fabriek ook al af en toe breken, niet nog dunner en zwakker willen maken.
 
Wat kinderhandjes uit China en magische spreuken en het blok is open, gedemonteerd en twee tellen later volledig gerepareerd ;)

Ik laat defecten altijd in stralen door jomanda :Y


Dan is de hoofdpijn die,stukken aan mijn motoren,altijd veroorzaakt,ook meteen weg :)
 
Ik heb helemaal geen passie voor het merk. Sterker nog, de mensen die ik ken met Ducati's hebben altijd mankementen en veel te dure reparatie rekeningen, ik blijf ver van dit merk.

Maar het zou zakelijk wellicht niet zo slecht zijn voor Ducati om wel een goede aftersale service te geven, zodat het alom bekende 'ducati stukgaatie' misschien omslaat naar 'ducati garantstaatie'

Geven ze geen zak om. Het verkoopt toch.
 
De broek zakt mij af in dit topic..

Mensen, een big end lager wat er uit loopt geeft een hard kloppen geluid, dit hoor je!!! Dat klinkt niet gezond.

Als TS gestopt was, was zeer waarschijnlijk de schade redelijk beperkt geweest, met wat geluk beperkt tot nieuwe lagerschalen en het slijpen van de krukas(ongeveer 50 euro).
(Dit is een inschatting, en onmogelijk zeker te weten zonder het gezien te hebben)

Tot in tegenstelling tot nu, een blok compleet verwoest.

Nu duidelijk?

Krukas slijpen is leuk bij een niet-meer-te-krijgen krukas of een custom made exemplaar. In elk ander geval gaat er gewoon een nieuwe krukas in hier. Je weet nooit hoe heet die kruktap is geweest en wat de gevolgen daarvan waren/zijn/worden.
 
Laatst bewerkt:
50???? Zijn monteurs zo goedkoop of zo snel aan de andere kant van de wereld? :+

Een krukas af laten slijpen en polijsten kostte mij 120 euro voor een 3 cilinder..
Ik bedoel niet met lagerschalen, maar die zijn over het algemeen ook niet echt duur.

Ik bedoelde ongeveer 50 euro voor het laten slijpen van de krukas, zonder lagers, zonder arbeid.
Ik had het beter weg kunnen laten geloof ik..
 
Laatst bewerkt:
De broek zakt mij af in dit topic..

Mensen, een big end lager wat er uit loopt geeft een hard kloppen geluid, dit hoor je!!! Dat klinkt niet gezond.

Als TS gestopt was, was zeer waarschijnlijk de schade redelijk beperkt geweest, met wat geluk beperkt tot nieuwe lagerschalen en het slijpen van de krukas(ongeveer 50 euro).
(Dit is een inschatting, en onmogelijk zeker te weten zonder het gezien te hebben)

Tot in tegenstelling tot nu, een blok compleet verwoest.

Nu duidelijk?
Waar lees je dat het big end lager er uitgelopen is? Ik kan die conclusie nergens trekken.
 
15826129_591320171078907_5387659299707857495_n.jpg
 
TS hoort ook bij de categorie als hierboven aangeduid in het plaatje................

Neeeeee, absoluut niks gehoord.
Toen ik toch wat hoorde, dacht ik, het kan nog wel een stukje! :X
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan