Dick Mann replica

Beste Joooaas,

Aan het blok zelf ga ik niet gek veel veranderen.
Hij word volledig gereviceerd en voorzien van nieuwe lagers, zuigerveren etc. ook zet ik er gelijk een elektronische ontsteking op om het gebruikersgemak wat te verhogen. De carburateurs knap ik in eerste instantie ook helemaal op en vervang ik later nog een keer door race exemplaren. Wel komen er straks al kelkjes op.

Ik weet dat er ook een paar aanpassingen aan de buitenkant van de cilinderkop zijn gedaan, volgens mij het wegfrezen van bepaalde stukken materiaal van de koelribben, maar wat er precies aan gebeurd ik weet ik niet zeker.

De kapjes bij de uitgaande as pas ik ook lichtelijk aan zodat het hier wat op lijkt:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik heb al gekeken en dat is alleen maar weghalen van overbodig materiaal en 1 kapje dus niet al te moeilijk gelukkig. De startmotor laat ik in eerste instantie zitten om het gebruikersgemakt wat te verhogen.

Groeten,
Nap


Ik zou es ff contact opnemen met errit, CB400man a.k. classic bike tunin...die kan je wellicht adviseren om voor niet al teveel centjes het blok te reviseren, wellicht op te boren naar wat meer cc's...hij heeft nu overigens een blok staan met Wiseco kit...niet toepasbaar voor de K7 want van een eerder type...maar mail m is zou ik zeggen. *:)
 
Zeker aan te bevelen. Gerrit heeft voor mij m'n 850 kit geinstalleerd en de kop aangepast en gaat nog de inlaatkleppen vergroten.

Je projekt ziet er goed uit.

Groet, Rob
 
Ik zou es ff contact opnemen met errit, CB400man a.k. classic bike tunin...die kan je wellicht adviseren om voor niet al teveel centjes het blok te reviseren, wellicht op te boren naar wat meer cc's...hij heeft nu overigens een blok staan met Wiseco kit...niet toepasbaar voor de K7 want van een eerder type...maar mail m is zou ik zeggen. *:)

Cilinderblok van CBT 820cc , Cb900F zuigers
full
 
Beste mensen,

Mijn dank voor de aanmoedigende reactie's :)
Vandaag op school weer druk in de weer geweest met van alles en nogwat.

Omdat mijn motorblok eerder klaar is dan de rest van de motor.
(een beetje de omgekeerde volgorde eigenlijk, maar de jongens moeten ook wat te doen hebben) zal ik ook na moeten denken over wat practische zaken. Het motorblok word weer gespoten in originele kleur, ik zat zelf te denken om dit uit te besteden aan Rene van Maanen aangezien ik dit niet zelf kan. Maar een nieuw gespoten motorblok op de werkbank laten liggen zag ik niet zitten.

Vandaag heb ik dus maar een motorsteun in elkaar gezet om hem hierop dan te laten staan in de schuur. Morgen is de school ook nog open en hoop ik wat andere kleine dingen af te kunnen maken. Zal binnenkort weer eens wat foto's maken van de vorderingen.

@Rockert, ben erg benieuwd en hoop ook op een bevorderende samenwerking, altijd leuk mede bouwers.

Groeten,
Nap
 
Beste mensen,

Mijn dank voor de aanmoedigende reactie's :)
Vandaag op school weer druk in de weer geweest met van alles en nogwat.

Omdat mijn motorblok eerder klaar is dan de rest van de motor.
(een beetje de omgekeerde volgorde eigenlijk, maar de jongens moeten ook wat te doen hebben) zal ik ook na moeten denken over wat practische zaken. Het motorblok word weer gespoten in originele kleur, ik zat zelf te denken om dit uit te besteden aan Rene van Maanen aangezien ik dit niet zelf kan. Maar een nieuw gespoten motorblok op de werkbank laten liggen zag ik niet zitten.

Vandaag heb ik dus maar een motorsteun in elkaar gezet om hem hierop dan te laten staan in de schuur. Morgen is de school ook nog open en hoop ik wat andere kleine dingen af te kunnen maken. Zal binnenkort weer eens wat foto's maken van de vorderingen.

@Rockert, ben erg benieuwd en hoop ook op een bevorderende samenwerking, altijd leuk mede bouwers.

Groeten,
Nap
full
 
Dat ziet er netjes uit René, is je nieuwe neem ik aan? Zie dat je ook HD studs gebruikt, heb je ook de studs voor de krukas erin?

Gr. Rob
 
Dat ziet er netjes uit René, is je nieuwe neem ik aan? Zie dat je ook HD studs gebruikt, heb je ook de studs voor de krukas erin?

Gr. Rob

Rob,

Zijn APE studs , verder CB900 drijfstangen , Kibblewith klepveren, titanium klepveerschotels , bewerkte tuimelaars en verder CBT tuning vwb de kop.
full
 
Rob,

Zijn APE studs , verder CB900 drijfstangen , Kibblewith klepveren, titanium klepveerschotels , bewerkte tuimelaars en verder CBT tuning vwb de kop.[afbeelding]

Ziet er fraai uit, gaat lekker draaien heb ik het gevoel. Wat voor nokkenas gebruik je, als ik vragen mag? Gebruik zelf ook de APE studs, ook voor de krukas lagers. Weet nog miet wat ik met de nokkenas ga doen. Tuimelaars worden ook lichter, de moeren heb ik al afgedraaid.

Groet en hele fijne feestdagen en een goed begin van 2009! voor jou en je familie.
 
Ziet er fraai uit, gaat lekker draaien heb ik het gevoel. Wat voor nokkenas gebruik je, als ik vragen mag? Gebruik zelf ook de APE studs, ook voor de krukas lagers. Weet nog miet wat ik met de nokkenas ga doen. Tuimelaars worden ook lichter, de moeren heb ik al afgedraaid.

Groet en hele fijne feestdagen en een goed begin van 2009! voor jou en je familie.

Rob,

Ga gebruik maken van deze nokkenas:Webcam H360 met de volgende specificaties :Cam lift is .335 intake and .332 exhaust, valve lift is about .360, 260 degree duration.
Redelijk tam , maar ik moet er ook mee op de normale weg kunnen rijden.
Moertjes van de tuimelaars heb ik voor de helft afgedraaid , boutjes wat ingekort, verder zijn de tuimelaars met boutjes en moertjes allemaal nu hetzelfde gewicht.
Gaat ook met de kleppen en zuigers gebeuren.
Drijfstangen hadden per twee al hetzelfde gewicht , verschil er tussen slechts 2 gram.
Dus dat heb ik zo gelaten.
Streven is toch wel dat we op zo'n 90 aw pk's gaan uitkomen.

Groet en ook fijne feestdagen toegewenst , geldt uiteraard voor eenieder op dit forum.

René
 
Beste Mensen,

Met terugwerkende kracht nog fijne feestdagen gewenst en alvast een gelukkig nieuwjaar.

Ik moet nog even goed nadenken wat ik allemaal aan het blok ga doen. Hangt ook een beetje af van de staat waarin de onderdelen zich bevinden (nokkenas zit al net tegen de afkeur waarden aan). Alles wat vervangen moet worden zal sneller richting race-uitvoering gaan dan richting origineel.

De bak waarin normaal de startermotor ligt heb ik helemaal weggehaald en alle overbodige stukken materiaal van de aansluitende kapjes ook. Scheelt gewicht en is ook meer richting origineel. Hopelijk levert het geen problemen op voor de startermotor als die onbeschermt zijn werk moet doen. Maar zoveel kilometers was ik toch niet van plan ermee te rijden.

Heeft iemand nog de volgende onderdelen van een K0 voor mij liggen?
Ik ben op zoek naar de nummers 22 en 24 voor mijn contactslot (nr 29 erbij is geweldig)
wire-harness-cb750k0-four-germany_bigMA000037F31.gif


En van deze zoek ik nummer 6
frame-cb750k0-four-germany_bigMA000037F39.gif


Groeten,
Nap
 
Laatst bewerkt:
Beste Louis,

Dat zou geweldig zijn, ik hoor het wel als je hem binnen hebt.

Groeten,
Nap
Ik ga zoeken maar iedereen die iets heeft natuurlijk ook ff roepen want dit moet toch te vinden zijn *:)

Bedenk me net dat die contaktslotbeugel ook op mijn cb500 cafe racer heeft gezeten, zal eens goed zoeken :)
 
Rob, hij is niet voor de racerij bedoeld maar gewoon voor weggebruik.
Er komt ook verlichting in de kuip '( maar probeer het wel netjes weg te werken dus niet met de schakelaars aan de clip-ons. (moet er nog achteraan hoe dat wettelijk geregeld is)

Km teller schijnt ook verplicht te zijn dus zal wel zo'n fietscomputertje worden. Ik wil op termijn wel een mechanische oliedrukmeter ipv zo'n controle lampje. Na wat zoekwerk ben ik erachter gekomen dat het een Smith's moet zijn met een bereik tot 160psi, de diameter weet ik dan nog niet helaas. Deze schijnen ook in Shelby Cobra's te zitten en zijn aftermarket voor de auto's nog wel beschikbaar her en der.
Toerenteller kan ik helaas niet vinden dus als iemand daar nog een gouden tip voor heeft....

Groeten,
Nap
 
Hey Rene,

mooi project hoor! Ik ben zelf ook een cb750 blok aan het verbouwen. Ik zag dat je cb900 drijfstangen hebt gebruikt. Wat ik me nu afvraag is: heb je genoeg klep-zuiger speling met die drijfstangen, aangezien ze 1,5mm langer zijn?
Ik zat eraan te denken om ze te gebruiken, omdat ze iets sterker zijn dat stock en je compressie gaat dan lekker omhoog.

Gr. Sander
 
Hey Rene,

mooi project hoor! Ik ben zelf ook een cb750 blok aan het verbouwen. Ik zag dat je cb900 drijfstangen hebt gebruikt. Wat ik me nu afvraag is: heb je genoeg klep-zuiger speling met die drijfstangen, aangezien ze 1,5mm langer zijn?
Ik zat eraan te denken om ze te gebruiken, omdat ze iets sterker zijn dat stock en je compressie gaat dan lekker omhoog.

Gr. Sander

Ik gebruik nu Kawa Z750 zuigers voor het 860cc blok.
Van de bovenrand moest 1,5 mm af door de langere drijfstangen.
Ook de klepsparingen zijn dieper gefreesd.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan