Dick Mann replica

Oke, dat is een mooie oplossing! Bedankt voor de info!

Gr. Sander

Sander ,

Je moet er niet zondermeer vanuit gaan dat er 1,5mm vanaf moet , dat was bij mij het geval
Eea is namelijk wel afhankelijk van welk soort/type zuiger je gebruikt.
Ook de dikte van de voet en koppakking moet je meten.
De CB900 drijfstangen zijn 1mm langer dan de standaard CB750
Dus meten is weten !!!!
 
Dat is waar. Ik heb ook nog een f2 blok liggen en kan proberen daar de zuigers van te gebruiken in het k blok om zo meer compressie te krijgen. Iemand op het sohc forum heeft dat ook gedaan, samen met een f2 cam leverde dat bij hem geen problemen op, maar wel een leuk blok. Dat is denk ik voor mij de makkelijkste oplossing.
Als ik wat meer weet open ik er wel even een topic over.

gr. Sander
 
Dat is waar. Ik heb ook nog een f2 blok liggen en kan proberen daar de zuigers van te gebruiken in het k blok om zo meer compressie te krijgen. Iemand op het sohc forum heeft dat ook gedaan, samen met een f2 cam leverde dat bij hem geen problemen op, maar wel een leuk blok. Dat is denk ik voor mij de makkelijkste oplossing.
Als ik wat meer weet open ik er wel even een topic over.

gr. Sander

Sander,

Zelf zat ik er ook aan te denken om een F2 kop te gaan zetten op mijn blok vooral vanwege de scherpere nok. De lengte van de kleppen is iets verschillend (dacht 2mm langer). Over de zuigers kan ik vrij weinig vinden maar de compressie verhouding is 9,0 : 1 net als de k0 tot k6 serie. Alleen de K7/K8 en de F1 hebben een compressieverhouding van 9,2 : 1

De 6 pk winst van de F2 zit hem voornamelijk in de diameter van de kleppen en de scherpere nokkenas wat ik er zo van af kan leiden. Compressie verhogen moet goed kunnen want de verbrandingskamer van een F2 is 5cc groter meen ik, even kijken of de klepuitsparingen wat dieper moeten maar verhogen moet wel kunnen.

Groeten,
Nap

p.s. Als iemand nog een gevulde F2 kop heeft liggen houd ik me aanbevolen.
 
Een F2 kop kan je er niet zomaar op zetten, omdat de oliekanalen net anders lopen en dan dus niet aansluiten op je cilinderblok... Of een F2 cilinderblok dan weer wel past op een K7 onderblok weet ik dan weer niet...
 
Voor zover ik weet hebben de f2 koppen vaak problemen met de geleiders van de uitlaatkleppen. Dus ik denk dat een k toch de voorkeur verdient.

Weet iemand hier toevallig een adresje in Nederland waar je zo'n kop kan laten porten? Het lijkt me niet iets wat zelf te doen is...
 
Voor zover ik weet hebben de f2 koppen vaak problemen met de geleiders van de uitlaatkleppen. Dus ik denk dat een k toch de voorkeur verdient.

Weet iemand hier toevallig een adresje in Nederland waar je zo'n kop kan laten porten? Het lijkt me niet iets wat zelf te doen is...
classicbiketuning op hotmail.com

die heeft mijn cilinderkop ook geflowed

full
 
Ziet er erg mooi uit, maar dit soort grapjes zal ver boven mijn budget gaan ben ik bang.

Valt wel mee , is sterk afhankelijk van wat je allemaal van plan bent.
Bij mij is het wat extremer geworden.
Mail gerust naar classic bike tuning voor een prijsopgaaf.
Hij is gewoon een hobbyist.
 
Laatst bewerkt:
Dat is een mooie, deze man was mijn overbuur bij de Bikers'Classics. Hij had deze bij zich al ook een cb 50cc fabrieksracer. Hij vond die 50cc interessanter, maar iedereen kwam naar deze kijken :) Aardige kerel overigens :Y

Succes met je project 8-)

Foto gevonden
[img=http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto&a=73&id=119555996&key=OKQTRYPC~[/img]
De man met het hoedje is van Rebikeling en ik krijg de foto weer niet zichtbaar :(
 
Laatst bewerkt:
Wisten jullie dat je via CMS Classic Motor Supplies in Lelystad een splinternieuwe HONDA CR750 kunt bestellen, gemaakt door het japanse Overracing .

Zie de link :www.cmsnl.com/products/full-spec-complete-race_crbi04/

Wel effe E.32000,= voor neer tellen !!!
Hierbij vast een foto:
overcr750qq4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hey Rene:
Denk niet dat er een prijs(je) bijstaat:
full

En de stroomlijn is het, net, niet. Maar ach. ik ben niet kieskeurig dus kom maar op met die beauty!

Gr. Rob

PS. Dit team heeft ook de CR gebouwd waar Lex van Dijk (GILEX motoren) 2e werd in Daytona in 2008!
 
Laatst bewerkt:
Hey Rob,

Prijsje staat er zeker bij !

Make: Over Racing
OEM#: CR-BI-04
Product#: CRBI04

Price € 32000.00

De stroomlijn klopt inderdaad niet geheel , vind ik te ver vooruit staan en er zit nu een olieopvangbak onder.

Doe mij maar gewoon mijn Howell 860 special , voor een schijntje van de CMS prijs en waarschijnlijk met nog wat meer power ook.

Howell 860 special

mb2xw5.jpg


mb3aj5.jpg


mb1ft1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Even gauw gekeken, ja hoor! Complete fiets, vraag me af wat de specs van het blok zijn. De originele CR-Daytona kit gaf meer vermogen ca. 90 pk, en de fabrieks 750 96 pk. De laatste in 1973 zat op 105 pk.
 
Even gauw gekeken, ja hoor! Complete fiets, vraag me af wat de specs van het blok zijn. De originele CR-Daytona kit gaf meer vermogen ca. 90 pk, en de fabrieks 750 96 pk. De laatste in 1973 zat op 105 pk.

This CR750 replica is effectively a brand new machine with a full race spec 80bhp engine and fully developed race spec chassis and suspension. This allows the owner to race competitively or just cut a dash on the classic parade circus, in Europe or the USA.

Volgens de beschrijving slechts 80 pk , staat niet bij of het aan de krukas of achterwiel is.
Valt dus tegen.
 
Laatst bewerkt:
Trouwens als je de prijs per onderdeel bekijkt , schrik je je helemaal wezenloos.

Een voorbeeld:

Camshaft WEB
WEB racing profile *camshaft for CR750. This cam is generally regarded as the best profile for reliable race performance, giving a surprisingly broad spread of power, this items is one of the most fundamental requirements for a competitive engine without compromising reliability. A well designed and developed camshaft avoids making the machine to difficult to keep on the boil, as is the case with some other racing profile camshafts.

*Used exclusively on the Over Racing CR750

Make: Over Racing
OEM#: CR-EN-08
Product#: CREN08

Price € 675.00

Afzetterij gewoon.

Web cam uit de US voor slechts $ 195,= en wat verzendkosten.
 
Laatst bewerkt:
Op zo een manier komt mijn Japauto ook bijna aan die €32000,-. Ook hier geldt denk ik dat je voor de naam OVER mag dokken. Begrijp me niet verkeerd, ze maken prachtig spul maar ik laat het aan me voorbijgaan.
 
Wat betreft prestatie's zeker mooi spul.
Ik ben meer van het lekker klooien in de werkplaats, dus voor elk uur wat ik er later op ga rijden wil ik er minimaal 4 in de werkplaats besteed hebben. ;)

Alle onderdelen die vervangen moeten worden zijn geinventariseerd dus nu is het tijd om alles even op een rijtje te zetten wat de financieen allemaal toelaten en dan is het tijd om op de pakketjes te wachten.

De kuip is als het goed is ook al onderweg uit Amerika dus die zal er met een maandje ook wel zijn hopen we dan maar. Dan kan ik pas echt de slijptol in het frame zetten en een paar grote stappen maken. Zoals het er nu naar uitziet kan hij zo rond de herfst/kerst klaar zijn.

Groeten,
Nap
 
Terug
Bovenaan Onderaan