Die eerste kleine motor >>RS >< NSR &g

desp0

MF veteraan
16 aug 2005
2.084
1
Deelgemeente Gavere
Hoi, ten eerste ben ik nieuw hier op het forum dus ik hoop dat ik hier alles beetje volgens de regels post nu ...

Ik zou mij eindelijk graag een eerste motor te kopen, na eerst tot mijn 21 jaar
te wachten dacht ik mooi een motor te kunnen kopen die meteen deftig is, mooi niet dus in belgenkutland want de wet is nu veranderd en mag ik mooi met een snorfietsje beginnen à la 125cc etc... (als het maar <25kw is dus)

Nu was de eerste keuze eigenlijk al vlug gemaakt, als het dan toch zo weinig CC is dan maar meteen terug in de 2takt, bovendien kan ik zelf aardig wat sleutelen aan die dingen wat wel een voordeel biedt in het onderhoud.

Nu zijn er wel enkele mogelijkheden :

-Ik kan kiezen voor een mito (cagiva), die ik op zich héééél mooi vindt maar hij blijft wel echt klein, ik vertrouw het niet helemaal omdat ik denk dat hij erg "brommer-achtig" zal blijven aanvoelen en sturen en reageren...
Ook zijn de prestaties meestal iets minder dan een gemiddelde RS (afhankelijk van afstelling natuurlijk maar de nieuwe hebben minder KW, neen ? )

-Dan heb je mss de yamaha TZR, die je praktisch niet vindt ? hetzelfde geldt
-voor een kawasaki KR1S, die eveneens terug bloedmooi is,
maar over deze twee weet ik haast niets en volgens mij, en dat geldt ook voor
de bovenstaande Mito is het heel moeilijk aan stukken te geraken
(correct me if i'm wrong plz)

-De gilera GP1 heb ik nog niet teruggevonden in 125cc ?

Nu de meest interessante volgens mij :
de Honda NSR , de Aprilia RS en de Suzuki RGV
Zo'n oude honda nsr kan ten eerste niet zo duur zijn en qua vervangstukken zal honda toch net iets goedkoper zijn dan aprilia ?
en nu de RS en de RGV, waar ik eigenlijk het meest naartoe streef, waarom ?
Ze hebben een 250cc model (volgens mij RGV enkel 250cc ??)
Het liefst zou ik meteen zo'n model kopen, het heeft weliswaar veel te veel pk
maar ik heb het er voor over om een dure :( CDI te kopen die dat afstelt
maar daar stopt mijn kennis ongeveer

De RS heeft waarschijnlijk een prachtige baanligging maar is ook heel duur in stukken, ze zijn echter wel makkelijk te verkrijgen (ivm cagiva), wat ik ook eens gelezen heb is dat de RGV en de RS eigenlijk hetzelfde blok delen, dus dat veranderd niets voor de RGV, die RGV is wel een pak ouder, laatste modellen zijn uit '93 of '94 ?? en die hebben als motorblok type VJ22 ... neen?
een ander nadeel dan weer is het ongelooflijke verbruik en de hoge onderhoudskosten. Nu is de vraag is het iet wat te doen om zelf aan die cilinder te werken ? ik heb goeie ervaring in het onderhouden van 2takt dingen, van brommers tot scooters tot 125cc crossmotors (oudere modellen weliswaar voor die laatste). Zo'n RS250 is tot bouwjaar 2002 .. of 03 te vinden?..wat mss betekent dat ze al injectie hebben...wat mss betekent dat ik er nu net zelf niet meer kan aan werken? zie ik andere kosten over het hoofd die je typisch met die 2 modellen hebt ? (kettingen en tandwielen etc etc etc weet ik hoor ...).
Men zegt ook wel eens van aprilia dat het "horlogemechaniek" is, er scheelt altijd wel iets...hoe zit dat met die reputatie, gaat dit nog op voor die RS'en ?
of is er mss een ander 250cc model dat ik over het hoofd zie ? (zo'n RS van honda maar dat is niet echt binnen mijn budget)

Nu laat de reacties maar komen op al deze (gewaagde) uitspraken,
zijn ze waar of niet, vergeet ik iets, .... :?
thx in advance
 
dacht ik mooi een motor te kunnen kopen die meteen deftig is
Motoren zijn bovenal stoer, las ik laatst. Deftig = gay. :X
mooi niet dus in belgenkutland want de wet is nu veranderd en mag ik mooi met een snorfietsje beginnen à la 125cc etc... (als het maar <25kw is dus)
Hmmm, kwestie van tijd tot alle 600cc 25Kw rijders over je heen gaan vallen. Zij rijden namelijk allen op vrij vette babemagnets, moet je weten. *D
Zo'n RS250 is tot bouwjaar 2002 .. of 03 te vinden?..wat mss betekent dat ze al injectie hebben...wat mss betekent dat ik er nu net zelf niet meer kan aan werken?
Maakt niet uit; zo een RS is fabriek-af gewóón goed – niks meer aan doen dus. Ik zou blind voor een 250 25Kw gaan. :]
 
wanneer ben je geslaagd voor je rijbewijs? als je 21 bent en je slaagt je examen met een motor die min 35 kw heeft mag je echt wel volvermogen hoor...
 
dan zou ik alsnog gewoon voor de rs250 gaan. 25kw of volvermogen. maak er maar eens een proefrit op. je zal (waarschijnlijk) van mening zijn dat de meeste 4-taktjes behoorlijk braaf zijn in vergelijking met de rs (2-takt). Dit komt omdat de kracht er met klappen in komt (lees trapsgewijs). Dit is echt een hele beleving en gaat niet vervelen. Ik heb nu op enkele 500 en een zxr400 (en cb 250) gereden en allen best wel open getrokken, maar het is echt niet te vergelijken met een 2-takt. veel lichter en echt geweld. je weet nooit wat je kan verwachten. dit kan natuurlijk ook afschrikken. het is maar wat je zelf wilt. rs250 is zoiezo goedkoop in verzekering vanwege lage cc's.

en hij is heeeel erg mooi! :}
 
dan zou ik alsnog gewoon voor de rs250 gaan. 25kw of volvermogen. maak er maar eens een proefrit op. je zal (waarschijnlijk) van mening zijn dat de meeste 4-taktjes behoorlijk braaf zijn in vergelijking met de rs (2-takt). Dit komt omdat de kracht er met klappen in komt (lees trapsgewijs). Dit is echt een hele beleving en gaat niet vervelen. Ik heb nu op enkele 500 en een zxr400 (en cb 250) gereden en allen best wel open getrokken, maar het is echt niet te vergelijken met een 2-takt. veel lichter en echt geweld. je weet nooit wat je kan verwachten. dit kan natuurlijk ook afschrikken. het is maar wat je zelf wilt. rs250 is zoiezo goedkoop in verzekering vanwege lage cc's.

en hij is heeeel erg mooi! :}


Ben ik het helemaal mee eens, maar het verschil van bv de verzekering wordt dan wel weer goed gemaakt door het onderhoud en de benzine kosten ;( Anders zou ik ook zeker weten een RS250 kopen.
 
En hoe zit het met een RS125cc ik sta op eht punt er eentje te kopen en eventueel later nog een gianelli uitlaatje. Blijft die plezierig om te rijden of ben je het echt zo beu. :r
 
Ik heb nu zo'n 10 maanden mijn rijbewijs/RS125 en ik vind het nog steeds leuk, je leert er lekker op rijden. Je meot niet samen met zwaardere motoren gaan rijden want dan voel je je al snel kut als die sneller optrekken(althans dat heb ik).
Het is echt een leuke motor om veel bochtjes mee te rijden.
(vaak ga ik sneller door de bocht dan zwaardere motoren O-) )
Voor op de snelweg vind ik een rs125 echt klote, de hele tijd hoge toeren draaien en omdat de motor zo licht is ook erg gevoelig voor wind.
 
hoikes
ik ben ook nog maar nieuw hier op dit forum, en dat over die RS springt natuurlijk direct bij mij int oog, want ik rijdt namelijk zelf met eentje, een 125... ik moet zeggen, heb al enkele keren met mijn motoclub treffens gereden en ze verschoten ervan dat ik zo goed meekan met mijn klein ding...

hij heeft 22kw en 125 cc, rijdt top 180 en trekt enorm goed... ik rijdt er enorm graag mee, je kan er goe plat mee gaan en kan je goed smijten in de bochtjes... t geluid moest ik wa gewend worden maar vind t gewoon de max dat je altijd zo in hoge toeren moet rijden.

int begin lachten ze mee mij, maar als ze zien hoe ik rijdt en wat mijn beestje kan, verschieten ze en zijn ze plots stil... hehe

vele groetjes
 
Hmmz ik vindt 2 takt motors juist super mooi klinken als ze een beetje vermogen hebben zoals de rs 125. Mooi uitlaatje erbij :}


Heeft er eiamand misschien een fimpje :9~
 
1 ding mbt die rs'jes e.d.

Ze houden van janken!! Dus niet rustig snelweg/autoweg/80km/h weg km's maken op een constante snelheid, maar jagen met zo'n apparaat...Daar blijven ze heel van, en dat meen ik serieus.
 
als ik wat lees over die RS'en merk ik dat je een 125 en een 250 totaal niet kunt vergelijken. de 250 bestaat uit veel degelijker materialen (veringen , kader, etc ...)

Daarom zou ik liefst zo'n 125 links laten liggen, ook omwille dat het tekort aan vermogen me snel parten zal spelen denk ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan