die moeders ook altijd

Mijn moeder is ook een schat van een mens :Y
Laatst zei ik: "Mam, ik ga even de stad in, een nek-col kopen voor onder de helm en jas" ... kom ik de volgende zondag op de koffie, had ze er 1 voor me gebreid ( jongen, wol zit veeeel warmer dan dat rare synthetische spul ) -O-


... Ik ook van jou, Mam :z
 
mijn moeder zegt vanaf het begin af aan al:

"wanneer ruil je dat ding in voor een auto? "

En ja hoor m'n schoonmoeder begon daarna ook B|
 
Mijn moeder is RT-er (kinderen komen hier aan huis voor bijles) en eentje wilde mijn motor graag nog zien.
Ik doe de schuur open, een van de eerste dingen die het jochie vraagt: Hoe hard gaat 'ie?
ik: ach, nul tot honderd in iets van 4 seconden geloof ik.
mijn moeder: Ik las laatst dat een motorrijder 210 reed op een weg waar je 70 mag.
ik: naja, je zit snel op de 200 als je het gas ff open draait.
mijn moeder: heb je er dan al zo hard mee gereden *angstig moedergezicht*
ik: nee, mijne haalt geen 200
mijn moeder: hoe weet je dat!? al een keer uitgeprobeerd dan!? *nog angstiger gezicht*
ik: ik rij toch 25kW O-)
mijn moeder: oww *O*

[me]Jermo reed enkele minuten terug nog even bijna topsnelheid[/me]
 
Zo'n BMW RT wil anders ook wel vooruit. Wel stoer dat je moeder zo'n dik tourgebakje rijdt.

FF Google'n: 3,6 seconden. Je word ge-0wnd door je moeder, je MOEDER!!
 
*O* Moeders *O*

Ze maken zich vaak zorgen. Al dan niet onterecht. De mijne kon pas slapen als ze het bescheiden uitlaatgeronk van mijn toenmalig fiets (Honda 400 N - Waar blijft de tijd?) langs huis hoorde, op weg naar de garagestalling.

Ze is al 11 jaar "uit de tijd", maar nog altijd hoor ik haar zeggen: Kijk je uit?....Ook voor anderen? Trouwens, dat zeg ik ook tegen mijn jongste zoon alstie `smorgens vroeg weer anroute naar z`n werk gaat, dus zoveel is er niet veranderd.
 
:] Kleine correctie: RT-er staat voor Remedial- Teacher (soort bijlesmoeder) :]

:Y maar dan met officieel papiertje ervoor ;)

Mijn moeder is niet het type dat snel achterop zou springen, laat staan zelf zou rijden :9

[me]Jermo is de enige in de familie die motor rijdt (als je een oom die i.v.m. mid-life crisis ooit zijn A'tje gehaald heeft en destijds 3 keer per jaar op de motor stapte niet meetelt)[/me]
 
Mijn moeder zegt trouwens elke keer dat ik vooral goed op anderen moet letten aangezien een ongeluk meestal niet je eigen fout is.


...en ik elke keer maar uitleggen dat je bij het lessen hier non-stop mee bezig bent en je echt je papiertje niet krijgt wanneer je hier niet op let dus dat ze zich geen zorgen hoeft te maken.
 
_O- _O- _O- _O-

Mijn schoonmoeder wil zo graag eens achterop. Maar zij heeft de ervaring van pakweg 40 jaar geleden. (60: pap, wat gaan we snel!! :o ) Ik zie dat dus niet zo zitten..
laatst heeft ze ons uit zitten foeteren toen we vertelden dat we zo lekker schuin door de bochten gaan.

........ denk toch maar dat ik d'r achterop laat gaan
O-)



:X Mijn schoonmammie is ietsiepietsie anders

Toen ze 50 was ging ze dr auto rijbewijs halen en slaagde in 1 keer
Weer ruim jaar later wilde ze dr motor rijbewijs ook hebbe :X

Zit ze achterop bij de instrukteur omdat ze voor de fun ook tussendoor wel eens mee mocht met hem , en hij reed ondertussen 200
:9 Vraagt ze aan hem : Kan dat ding niet harder ? O-) -O-

Ook voor dr motor slaagde ze met vlag en wimpel
Afijn Schoonmammie Fossieltje wilde een motor kopen :X
Zegt mn man.. je mag een scooter kopen die 120 kan.. maar geen motor.. want ze gaat echt 200 km p uur met de motor de weg op -O-

Nu aantal jaren later.. ze is in de 70 jaar en ze kan niet meer rijden, zowel auto als motor tijd is voorbij :N
Nu heeft ze een scootmobiel .. en als je ziet hoe HARD da ding gaat.. en ze echt fietsers in haalt met een big smile.. O-) :X :X

Tegenwoordig waarschuw ik haar als ze bij me vertrekt na visite tijd : Geen wheely's Geen stoppies en gedraag je zijn nu MIJN woorden tegen haar

_O- _O- Zo Schoonmammie is gewoon GAAF hoor :Y :Y
 
'pas je wel op?'
ja mam B|
'nou veel plezier..
..
maar pas wel goed op he!!'
O-)
ach tis goed bedoeld..

en na een jaar begint het heeel langzaam door te dringen tot mn oma dat ik geen auto wil maar motoren *D maar ze geeft niet op en blijft vertellen hoe handig autos zijn -O-
 
'pas je wel op?'
ja mam B|
'nou veel plezier..
..
maar pas wel goed op he!!'
O-)
ach tis goed bedoeld..

en na een jaar begint het heeel langzaam door te dringen tot mn oma dat ik geen auto wil maar motoren *D maar ze geeft niet op en blijft vertellen hoe handig autos zijn -O-

100% herkenbaar, die mama van mij wil ook dat ik in een koekblik stap... maar daar komt niets van in :N

nog even doorwerken en dan is de SV van mij :}
 
Ik heb mijn ma een jaar aan moeten laten wennen aan het idee dat ik echt wil gaan motorrijden. :X Nu ga ik dus vrijdag beginne met lessen.. Mocht ik toch wel een leren jasje alvast gaan halen zou ze meebetalen, want vond ze toch een veiliger idee. _O- *D Ook omdat ik af en toe met iemand is meerij. *O*

Dus tja moeders blijven moeders en je moet idd blij zijn als je ouders heb die om je geven ook al kan het is boven je hoofd uit gaan da gezeur. Gewoon diep ademen en zeggen dat je voorzichtig zal doen. O-)
Hihi }) Ja mam...
 
"Heb je alles bij je?"

- Ja, mam.

"Handschoenen, zonnebril, en vergeet je papieren niet."

- Nee, mam.

"Rijbewijs?"

- Jaja...

"Nou, doe voorzichtig"

- Is goed.

"En kijk uit"

- Jaja, nou, ik ga ervandoor. :W

"Is goed, tot later" :W

- Doehoei :]

;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan