Die motorrijders toch

Ergens - vanuit het standpunt/blikveld van een automobilist - heeft de schrijver van het stukje natuurlijk wel gelijk.. O-)
Ga maar na, als je zelf in een koekblik zit en je ziet wat motorrijders uitvreten, dan ziet 't er ongeveer zo uit. 8-)
Neemt niet weg dat ik 't zelf niet doe, ik hanteer al tijden het motto van een Egyptische taksiesjofur..maak gebruik van de ruimte die er is! *O* :P _O-
tuurlijk heeft ie gelijk :Y

al die motorrijders = TUIG! :( allemaal zeg ik je B|
en die automobilisten zijn een goed voorbeeld voor jullie :Y















.......................prut........... :P
 
Nou, als we dan TOCH de naam al hebben a-sociaal te zijn, dan zullen we ze eens wat laten zien :+

You haven't seen shit yet :P

*O*

Of ben ik nu erg rekalcitrant? 8-)
 
Dhr. J.W. Leguit
Agaat 42
3641XB Mijdrecht
Tel: 0297 283049

Beschrijfd wel een heel bekende rijstijl. :Y

Als ik rustig rij en geen overtredingen wil maken dan maak ik me toch schuldig aan 80% van de bovenstaande "fouten".

Hij moet zelf maar eens een proeflesje maken op de motor en hij zal ook het "licht" zien.

Met een motor GA je ook vooraan staan. Je bent een beetje raar bezig als je dat niet zou doen. Motors trekken juist hardop bij een verkeerslicht om niet de auto's, waar ze net tussendoor kropen, in de weg te zitten.

Zwaaien is sociaal: Dat zouden meer mensen moeten doen.

Te hoge snelheden is niet goed te praten maar vaak zijn hogesnelheden ook relatief. Ik heb net ook 170 gemm. gereden met afentoe een top van 210. Maar de weg was leeg en het asfalt was goed. Met mijn motor is dat onder deze omstandigheden niet een veel gevaarlijkere snelheid dan bij 120.

[scheinheilig modus]Ik wist ook dat er geen flitspalen stonden. O-) [/scheinheilig modus]


Ach, ik erger me ook wel eens andere weggebruikers. Maar dat is gelukkig een vrij goed voor iedereen.

:W
 
Leguit is vast de snuiter die ome Koos een handje geeft... letterlijk en figuurlijk. B|

spee.jpg
 
Vandaag in de Telegraaf gelezen })

I 'love' Motorrijders



Als automobilist valt mij op dat binnen mijn gezichtsveld vrijwel alle motorrijders één of meerdere zwaar aan te rekenen verkeersovertredingen maken: ze rijden altijd (ver) boven de toegestane snelheid, kruisen al links en rechts inhalend doorgetrokken strepen en verdringingsvakken, houden niet voldoende afstand en bovendien sturen ze bij die hoge snelheden met één hand, met de andere wuivend naar tegemoetkomende motorrijders.

Ook als een file weer snelheid begint te ontwikkelen, wringen ze zich tussen de rijen door naar voren. Bij verkeerslichten negeren ze voorsorteervakken en rijden ze tussen stilstaand verkeer door tot ze vóór de stopstreep staan in plaats van erachter. Ze laten tijdens het wachten de motor nog even nutteloos extra brullen en trekken bij groen licht overdreven snel op en bij meer dan één houden ze nog even een wedstrijdje. Het daarbij voeren van gevarenknipperlicht plaatst een motorrijder toch niet buiten het verkeersreglement?

Als ik mij in mijn auto zou gedragen als de bovengeschetste “normale” motorrijder, dan zou ik binnen een week mijn rijbewijs, mijn geld en mijn auto kwijt zijn. Voor mij totaal onbegrijpelijk dat dit gedrag niet wordt aangepakt en staat voor mij met stip bovenaan de lijst van ergenissen in het verkeer.



Mijdrecht, J.W. Leguit

------

Ja...eehhhh.....dus...?
What??
O- :?
 
Vandaag in de Telegraaf gelezen })

I 'love' Motorrijders



Als automobilist valt mij op dat binnen mijn gezichtsveld vrijwel alle motorrijders één of meerdere zwaar aan te rekenen verkeersovertredingen maken: ze rijden altijd (ver) boven de toegestane snelheid, kruisen al links en rechts inhalend doorgetrokken strepen en verdringingsvakken, houden niet voldoende afstand en bovendien sturen ze bij die hoge snelheden met één hand, met de andere wuivend naar tegemoetkomende motorrijders.

Ook als een file weer snelheid begint te ontwikkelen, wringen ze zich tussen de rijen door naar voren. Bij verkeerslichten negeren ze voorsorteervakken en rijden ze tussen stilstaand verkeer door tot ze vóór de stopstreep staan in plaats van erachter. Ze laten tijdens het wachten de motor nog even nutteloos extra brullen en trekken bij groen licht overdreven snel op en bij meer dan één houden ze nog even een wedstrijdje. Het daarbij voeren van gevarenknipperlicht plaatst een motorrijder toch niet buiten het verkeersreglement?

Als ik mij in mijn auto zou gedragen als de bovengeschetste “normale” motorrijder, dan zou ik binnen een week mijn rijbewijs, mijn geld en mijn auto kwijt zijn. Voor mij totaal onbegrijpelijk dat dit gedrag niet wordt aangepakt en staat voor mij met stip bovenaan de lijst van ergenissen in het verkeer.


Mijdrecht, J.W. Leguit

Als je dat zou doen met een auto, dan is het zeer zeker terecht. Daarom rij je motor omdat je de capriolen met de motor niet na kan doen met een auto. Dus heeft meneer wel degelijk gelijk. Is maar goed dat hij dat dan niet doet met zijn auto, groot gelijk
Met je auto tussen verkeer door... ja hoor ga je gang :X
 
schrijver vergeet de volgende, hoger in de top van ergernissen:

-geen aandacht voor medeweggebruikers
-geen richting aangeven!!
-niet spiegelen!
-met radio/make up/krantje/geslachtsdeel bezig zijn.
-geen afstand houden!
-onnodig lang links rijden!
-denken dat je als motorrijder vervangbaar bent!!!
-algehele stupiditeit.......

iemand nog invallen?
 
Begrijp niet helemaal waar jullie je druk om maken! stoppen jullie dan met snel optrekken, "stoplichtvoordringen" en dergelijken, omdat deze koekblikker dit artikel geschreven heeft???!. :N IKKE NIET!!!!
29.gif
 
schrijver vergeet de volgende, hoger in de top van ergernissen:

-geen aandacht voor medeweggebruikers
-geen richting aangeven!!
-niet spiegelen!
-met radio/make up/krantje/geslachtsdeel bezig zijn.
-geen afstand houden!
-onnodig lang links rijden!
-denken dat je als motorrijder vervangbaar bent!!!
-algehele stupiditeit.......

iemand nog invallen?


Vergeet telefoon niet!
Denken dat ze kunnen telefoneren en rijden tegelijk, maar toch zitten ze dan af en toe op het verkeerde baanvak...
 
Begrijp niet helemaal waar jullie je druk om maken! stoppen jullie dan met snel optrekken, "stoplichtvoordringen" en dergelijken, omdat deze koekblikker dit artikel geschreven heeft???!. :N IKKE NIET!!!!
(Afbeelding)


We zouden het voor de gein eens een dag moeten doen. Een landelijke actie koekblik-stijl rijden voor motorrijders: Lekker in de file blijven rijden, in de rij staan voor het stoplicht en langzaam optrekken als je toevallig een keer vooraan staat... "Heee wats dat nou!? De files zijn ineens nog langer dan normaal! En als die klote motorrijder nou eens ff doorrijdt, haal ik het stoplicht ook nog!" Als we daar nog eens aan toevoegen: onnodig links blijven rijden, middenbaanhangen en snijden dan lost het probleem zich vanzelf wel op!
 
Kan zijn naam net niet van de badge aflezen ;)
M vd......... en verder kom ik ook niet. Daaronder staat uiteraard een bedrijfsnaam. Zal wel Gatso staan :r

Ik zie bij Koos trouwens een lekkere rode glos rond zijn neus en ogen hangen.
Zal wel wat rode wijntjes achterover hebben gepleurd op weer een voorspoedig flits jaar. Gatsoparty dus
 
Vandaag in de Telegraaf gelezen })

I 'love' Motorrijders

Als automobilist valt mij op dat binnen mijn gezichtsveld vrijwel alle motorrijders één of meerdere zwaar aan te rekenen verkeersovertredingen maken: ze rijden altijd (ver) boven de toegestane snelheid, kruisen al links en rechts inhalend doorgetrokken strepen en verdringingsvakken, houden niet voldoende afstand en bovendien sturen ze bij die hoge snelheden met één hand, met de andere wuivend naar tegemoetkomende motorrijders.

Ik schoot spontaan in de lach toen ik dat stukje las. Denk je dat je in een auto wel altijd 2 handen aan het stuur heb als je 150 ofzo rij??? En dat wijven heet sociale omgang, onder deze groep aso's.
 
Vandaag in de Telegraaf gelezen })

I 'love' Motorrijders


Bij verkeerslichten negeren ze voorsorteervakken en rijden ze tussen stilstaand verkeer door tot ze vóór de stopstreep staan in plaats van erachter.

Wat die eikel niet beseft is dat het stoplicht vaak even wat langer op rood blijft staan als ik met m'n motor op de lus blijf staan

Enne... m'n handen gebruik ik om te remmen/koppelen/gasgeven/zwaaien, niet om te sturen (nou, een beetje dan :z )
 
Terug
Bovenaan Onderaan