Die motorrijders toch

:^ Een keer om lachen en vervolgens maar weer negeren dit soort stukjes.
Ik zit trouwens regelmatig na een stukje 'doorijden' met twee handen te zwaaien om me wat uit te rekken. Dat zal dan wel compleet suicidaal zijn. :?

Onnodig snel accelereren? Ik verbaas me er regelmatig over hoe afschuwelijk tergend traag sommige automobilisten op kunnen trekken... :Z Lijkt wel of ze d'r soms een sport van maken.

Aan de andere kant, als ik eerlijk ben moet ik toegeven dat ik ook wel eens thuis kom met 't idee: "zou me verbazen als d'r vandaag nou echt niemand 112 gebeld heeft om m'n kenteken door te geven.... :X "
Zeker als ik een keer op de motor naar m'n werk ga (A27 van Breda naar Utrecht en 's avonds weer terug) verveel ik me onderweg de klere en ga wat 'creatief' rijden.....

Kunnen we over een goed half jaar samen over de A27 vanaf Meerkerk Creatief gaan rijden. Met zn 2e ben je ongeveer net zo breed als een auto. Is ook leuk :Y
 
hij/zij zegt toch "binnen mijn zichtsveld"...........zichtsveld van een niet motorrijdende automobilist is nihil :Y
:Z dus hij ziet de goede dingen niet

:+ einde
 
...om over koekblik-rijders maar te zwijgen...die hebben het naar mijn mening druk met: krantlezen,opmaken,dvd kijken [echt waar gisteren gezien!!] telefoneren,[niet handsfree]....dus,over iedereen valt wel wat te vertellen/zeiken :( :(
 
:r , oké hij heeft niet gelijk in alles, but see the big picture man!!

Laat hem een keer achterop met mij meerijden, dan ziet hij eens wat de koekblikkers zonder motorkennis allemaal voor elkaar weten te krijgen... B|

O-)
 
mensen die brieven naar de telegraaf sturen of naar welk ander blad of krant ook, zijn meestal zeikerds zonder baan, die het nodig moeten vinden het effe te melden. Geen motorrijder, dat is in deze dus weer helemaal duidelijk... Wat voor een achterlijke brieven ik wel eens lees... was laatst een gozer die belasting wil heffen op alles: tuinbelasting, douchebelasting, siggarettenbelasting, drankbelasting, voedselbelasting, drinkenbelasting, tijdschrift belasting en ga zo nog maar effe door

wat een flauwe ingezonden brief zeg... moet er niet om lachen
 
... was laatst een gozer die belasting wil heffen op alles: tuinbelasting, douchebelasting, siggarettenbelasting, drankbelasting, voedselbelasting, drinkenbelasting, tijdschrift belasting en ga zo nog maar effe door
Moet Zalm zijn geweest, want op ale die dingen zit al belasting op. :)
 
Kunnen we over een goed half jaar samen over de A27 vanaf Meerkerk Creatief gaan rijden. Met zn 2e ben je ongeveer net zo breed als een auto. Is ook leuk :Y
Ze gaan soms wel wat vlotter aan de kant als de d'r met z'n 2en of 3en achter gaat hangen iig. })
 
Ja , motorrijders zijn geen modelverkeersdeelnemers. En het is waar dat een aantal roekeloos rijgedrag vertoont, maar dat aantal neemt af.

Hetzelfde kan ik van automobilisten zeggen.

Deze week nog een dropL*L gezien die lekker langzaam zijn auto zo'n 100 meter uit liet rijden. Geheel uitgerekt op de stoel met de handen in zijn nek, alsof je aan het strand zit. Ik moest linksaf en hij sukkelde maar door alsof er niemand anders op deze aardbol leeft.

Ik zit elke dag in het verkeer en heb al heel wat dropL*lletjes gezien. Als ik dat allemaal op film had kunnen zetten kon "blik op de weg" zo een maandje of 4 extra uitzenden.

Gr,
Henk
 
I 'love' Automobilisten

Als motorrijder valt mij op dat binnen mijn gezichtsveld vrijwel alle automobilisten één of meerdere zwaar aan te rekenen verkeersovertredingen maken: Ze rijden altijd veel te lang links, rijden al bellend/scherend/make-up aanbrengend met een hand, en soms slechts met een knie, sturend zwalkend over de weg, houden bewust dan wel onbewust veel lagere snelheden aan dan de toegestane snelheid op autowegen toelaat, weigeren hun spiegels te gebruiken en bovendien halen ze op kompleet onoverzichtelijke punten met gevaar voor eigen en andersmans leven in terwijl hun auto niet in staat is om snel genoeg te kunnen accelereren om op zo'n gevaarlijk punt nog enigzins snel en veilig te passeren.

Ook als een file onstaat wringen ze zich zonder enige vorm van oplettendheid van baan naar baan waarbij vooral verkeer komend van achter volkomen wordt genegeerd. Bij verkeerslichten moeten ze toch nog net even door rood zodat ik als motorrijder tijdens het accelereren na groen licht weer vol in de remmen moet om de laatkomer te ontwijken. Ze laten na het tanken de tankdop achterwege of los zitten zodat de eerste de beste bocht na het tankstation spekglad wordt door diesel of andere troep. Het achterwege laten van gebruik van knipperlichten voor het uitvoeren van allerhande bijzondere verrichtingen schijnt ook niet al te belangrijk te zijn. Het beschikken over gordels (al dan niet in gebruik), een airbag en een kreukelzone plaatst een automobilist toch niet buiten het verkeersreglement?

Als ik mij op mijn motor zou gedragen als de bovengeschetste “normale” automobilist, dan zouden mijn nabestaanden binnen een week mijn begravenisverzekering aan moeten spreken, of op zijn minst een langslepend revalidatieproces moeten worden gestart. Voor mij totaal onbegrijpelijk dat dit gedrag niet wordt aangepakt en staat voor mij met stip bovenaan de lijst van ergenissen in het verkeer.

Arnhem, C. Dude
 
I 'love' Automobilisten

Als motorrijder valt mij op dat binnen mijn gezichtsveld vrijwel alle automobilisten één of meerdere zwaar aan te rekenen verkeersovertredingen maken: Ze rijden altijd veel te lang links, rijden al bellend/scherend/make-up aanbrengend met een hand, en soms slechts met een knie, sturend zwalkend over de weg, houden bewust dan wel onbewust veel lagere snelheden aan dan de toegestane snelheid op autowegen toelaat, weigeren hun spiegels te gebruiken en bovendien halen ze op kompleet onoverzichtelijke punten met gevaar voor eigen en andersmans leven in terwijl hun auto niet in staat is om snel genoeg te kunnen accelereren om op zo'n gevaarlijk punt nog enigzins snel en veilig te passeren.


Ook als een file onstaat wringen ze zich zonder enige vorm van oplettendheid van baan naar baan waarbij vooral verkeer komend van achter volkomen wordt genegeerd. Bij verkeerslichten moeten ze toch nog net even door rood zodat ik als motorrijder tijdens het accelereren na groen licht weer vol in de remmen moet om de laatkomer te ontwijken. Ze laten na het tanken de tankdop achterwege of los zitten zodat de eerste de beste bocht na het tankstation spekglad wordt door diesel of andere troep. Het achterwege laten van gebruik van knipperlichten voor het uitvoeren van allerhande bijzondere verrichtingen schijnt ook niet al te belangrijk te zijn. Het beschikken over gordels (al dan niet in gebruik), een airbag en een kreukelzone plaatst een automobilist toch niet buiten het verkeersreglement?

Als ik mij op mijn motor zou gedragen als de bovengeschetste “normale” automobilist, dan zouden mijn nabestaanden binnen een week mijn begravenisverzekering aan moeten spreken, of op zijn minst een langslepend revalidatieproces moeten worden gestart. Voor mij totaal onbegrijpelijk dat dit gedrag niet wordt aangepakt en staat voor mij met stip bovenaan de lijst van ergenissen in het verkeer.

Arnhem, C. Dude




APPLAUS !!!
:]
 
Deze Jan Willem Leguit werkt(e) bij Syntegra in Zoetermeer (tegenwoordig BT) en hij doet (deed) iets met ISO ofzo. De combinatie ISO aangevuld met het feit dat hij altijd (echt waar, elke dag!) vlinderdasjes draagt wordt hij ook wel de kwaliteitspropellor genoemd. Zijn mailadres is (was) jw.leguit@syntegra.nl.

Een beetje verder zoeken levert op dat hij lid is van de Trix proficlub.

header_01.jpg


:Z
 
Laatst bewerkt:
Zijn prive email: jwleguit@wanadoo.nl

Wat je met google toch allemaal niet kan vinden :]

edit: Op een andere site kom ik ook nog j.w.leguit@wanadoo.nl tegen :P

edit2: ook nog j.wleguit@freeler.nl
 
Laatst bewerkt:
Laten we de beste man nou lekker met rust laten. Om hem te gaan bestoken met allerhande fanmail zal zijn mening over motorrijders echt niet doen veranderen hoor...
 
jw.leguit in google levert ook nog de nodige hits....So What, In ieder geval iets voor te zeggen dat ie uitkomt waarvoor hij staat onder z'n eigen naam. We hoeven het er niet mee eens te zijn, maar zoals hierboven al ergens geschreven, een groot deel van de gedragingen heeft ie goed geobserveert.

Ik kan best begrijpen dat ie dat zo ziet, ik snap alleen niet waarom hij zich er zo druk over maakt. Ik denk dat ie zelf een hekel aan verkeer heeft en het liefst met de trein gaat :+
 
I 'love' Automobilisten

Als motorrijder valt mij op dat binnen mijn gezichtsveld vrijwel alle automobilisten één of meerdere zwaar aan te rekenen verkeersovertredingen maken: Ze rijden altijd veel te lang links, rijden al bellend/scherend/make-up aanbrengend met een hand, en soms slechts met een knie, sturend zwalkend over de weg, houden bewust dan wel onbewust veel lagere snelheden aan dan de toegestane snelheid op autowegen toelaat, weigeren hun spiegels te gebruiken en bovendien halen ze op kompleet onoverzichtelijke punten met gevaar voor eigen en andersmans leven in terwijl hun auto niet in staat is om snel genoeg te kunnen accelereren om op zo'n gevaarlijk punt nog enigzins snel en veilig te passeren.

Ook als een file onstaat wringen ze zich zonder enige vorm van oplettendheid van baan naar baan waarbij vooral verkeer komend van achter volkomen wordt genegeerd. Bij verkeerslichten moeten ze toch nog net even door rood zodat ik als motorrijder tijdens het accelereren na groen licht weer vol in de remmen moet om de laatkomer te ontwijken. Ze laten na het tanken de tankdop achterwege of los zitten zodat de eerste de beste bocht na het tankstation spekglad wordt door diesel of andere troep. Het achterwege laten van gebruik van knipperlichten voor het uitvoeren van allerhande bijzondere verrichtingen schijnt ook niet al te belangrijk te zijn. Het beschikken over gordels (al dan niet in gebruik), een airbag en een kreukelzone plaatst een automobilist toch niet buiten het verkeersreglement?

Als ik mij op mijn motor zou gedragen als de bovengeschetste “normale” automobilist, dan zouden mijn nabestaanden binnen een week mijn begravenisverzekering aan moeten spreken, of op zijn minst een langslepend revalidatieproces moeten worden gestart. Voor mij totaal onbegrijpelijk dat dit gedrag niet wordt aangepakt en staat voor mij met stip bovenaan de lijst van ergenissen in het verkeer.

Arnhem, C. Dude


_O- _O- _O- _O- _O- :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} _O- _O- _O- _O- _O- _O-

In 1 woord GEWELDIG!!

p.s. Ik herken me in allebei
 
I 'love' Automobilisten

Als motorrijder valt mij op dat binnen mijn gezichtsveld vrijwel alle automobilisten één of meerdere zwaar aan te rekenen verkeersovertredingen maken: Ze rijden altijd veel te lang links, rijden al bellend/scherend/make-up aanbrengend met een hand, en soms slechts met een knie, sturend zwalkend over de weg, houden bewust dan wel onbewust veel lagere snelheden aan dan de toegestane snelheid op autowegen toelaat, weigeren hun spiegels te gebruiken en bovendien halen ze op kompleet onoverzichtelijke punten met gevaar voor eigen en andersmans leven in terwijl hun auto niet in staat is om snel genoeg te kunnen accelereren om op zo'n gevaarlijk punt nog enigzins snel en veilig te passeren.

Ook als een file onstaat wringen ze zich zonder enige vorm van oplettendheid van baan naar baan waarbij vooral verkeer komend van achter volkomen wordt genegeerd. Bij verkeerslichten moeten ze toch nog net even door rood zodat ik als motorrijder tijdens het accelereren na groen licht weer vol in de remmen moet om de laatkomer te ontwijken. Ze laten na het tanken de tankdop achterwege of los zitten zodat de eerste de beste bocht na het tankstation spekglad wordt door diesel of andere troep. Het achterwege laten van gebruik van knipperlichten voor het uitvoeren van allerhande bijzondere verrichtingen schijnt ook niet al te belangrijk te zijn. Het beschikken over gordels (al dan niet in gebruik), een airbag en een kreukelzone plaatst een automobilist toch niet buiten het verkeersreglement?

Als ik mij op mijn motor zou gedragen als de bovengeschetste “normale” automobilist, dan zouden mijn nabestaanden binnen een week mijn begravenisverzekering aan moeten spreken, of op zijn minst een langslepend revalidatieproces moeten worden gestart. Voor mij totaal onbegrijpelijk dat dit gedrag niet wordt aangepakt en staat voor mij met stip bovenaan de lijst van ergenissen in het verkeer.

Arnhem, C. Dude


:} :} :}

Stuur in die handel :)
 
I 'love' Automobilisten

Als motorrijder valt mij op dat binnen mijn gezichtsveld vrijwel alle automobilisten één of meerdere zwaar aan te rekenen verkeersovertredingen maken: Ze rijden altijd veel te lang links, rijden al bellend/scherend/make-up aanbrengend met een hand, en soms slechts met een knie, sturend zwalkend over de weg, houden bewust dan wel onbewust veel lagere snelheden aan dan de toegestane snelheid op autowegen toelaat, weigeren hun spiegels te gebruiken en bovendien halen ze op kompleet onoverzichtelijke punten met gevaar voor eigen en andersmans leven in terwijl hun auto niet in staat is om snel genoeg te kunnen accelereren om op zo'n gevaarlijk punt nog enigzins snel en veilig te passeren.

Ook als een file onstaat wringen ze zich zonder enige vorm van oplettendheid van baan naar baan waarbij vooral verkeer komend van achter volkomen wordt genegeerd. Bij verkeerslichten moeten ze toch nog net even door rood zodat ik als motorrijder tijdens het accelereren na groen licht weer vol in de remmen moet om de laatkomer te ontwijken. Ze laten na het tanken de tankdop achterwege of los zitten zodat de eerste de beste bocht na het tankstation spekglad wordt door diesel of andere troep. Het achterwege laten van gebruik van knipperlichten voor het uitvoeren van allerhande bijzondere verrichtingen schijnt ook niet al te belangrijk te zijn. Het beschikken over gordels (al dan niet in gebruik), een airbag en een kreukelzone plaatst een automobilist toch niet buiten het verkeersreglement?

Als ik mij op mijn motor zou gedragen als de bovengeschetste “normale” automobilist, dan zouden mijn nabestaanden binnen een week mijn begravenisverzekering aan moeten spreken, of op zijn minst een langslepend revalidatieproces moeten worden gestart. Voor mij totaal onbegrijpelijk dat dit gedrag niet wordt aangepakt en staat voor mij met stip bovenaan de lijst van ergenissen in het verkeer.

Arnhem, C. Dude


kijk hier winnen we zieltjes mee in nederland :} :}
dus insturen en kijken of ze het plaatsen :Y
 
Ik zit hier echt zo hard te lachen!!! _O- vooral om dat stukje I "Love" Automobilisten... Kun je die alsjeblieft insturen! echt geniaal, ik zeg literatuurprijsje, en comedieprijsje *O*

Vandeweek nog bijna van mn sokken gereden door 2 vechtende automobilisten die het nodig vonden mekaar af te snijden zodat ik vol in de remmen moest... misschien moet je die nog ff in je verhaal betrekken :9

morgen ff de telefoon met JW Leguit aan de lijn bij mn uitlaat houden en gasgeven hehehe 8-)
 
Ik heb hem gisteravond ingestuurd. Wel kreeg ik meteen een geautomatiseerd mailtje dat ze zoveel ingestuurd materiaal krijgen dat het niet zeker is dat ze hem plaatsen. Afwachten maar...
 
I 'love' Automobilisten

Als motorrijder valt mij op dat binnen mijn gezichtsveld vrijwel alle automobilisten één of meerdere zwaar aan te rekenen verkeersovertredingen maken: Ze rijden altijd veel te lang links, rijden al bellend/scherend/make-up aanbrengend met een hand, en soms slechts met een knie, sturend zwalkend over de weg, houden bewust dan wel onbewust veel lagere snelheden aan dan de toegestane snelheid op autowegen toelaat, weigeren hun spiegels te gebruiken en bovendien halen ze op kompleet onoverzichtelijke punten met gevaar voor eigen en andersmans leven in terwijl hun auto niet in staat is om snel genoeg te kunnen accelereren om op zo'n gevaarlijk punt nog enigzins snel en veilig te passeren.

Ook als een file onstaat wringen ze zich zonder enige vorm van oplettendheid van baan naar baan waarbij vooral verkeer komend van achter volkomen wordt genegeerd. Bij verkeerslichten moeten ze toch nog net even door rood zodat ik als motorrijder tijdens het accelereren na groen licht weer vol in de remmen moet om de laatkomer te ontwijken. Ze laten na het tanken de tankdop achterwege of los zitten zodat de eerste de beste bocht na het tankstation spekglad wordt door diesel of andere troep. Het achterwege laten van gebruik van knipperlichten voor het uitvoeren van allerhande bijzondere verrichtingen schijnt ook niet al te belangrijk te zijn. Het beschikken over gordels (al dan niet in gebruik), een airbag en een kreukelzone plaatst een automobilist toch niet buiten het verkeersreglement?

Als ik mij op mijn motor zou gedragen als de bovengeschetste “normale” automobilist, dan zouden mijn nabestaanden binnen een week mijn begravenisverzekering aan moeten spreken, of op zijn minst een langslepend revalidatieproces moeten worden gestart. Voor mij totaal onbegrijpelijk dat dit gedrag niet wordt aangepakt en staat voor mij met stip bovenaan de lijst van ergenissen in het verkeer.

Arnhem, C. Dude
Ik zeg: insturen :Y (edit: eerst ff verder lezen |( )

En zullen we de heer/dame van die eerste brief het ff Uit Leggen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan