Die ouders toch...

Bij mij vonden ze het niet vreemd, ik riep het al heel lang dat ik eerst motor zou gaan rijden en daarna pas auto. Nu heb ik twee motors en nog steeds geen auto. Lijkt me soms handig, maar een motor is zo mooi!

Al zeggen ze altijd dat ik voorzichtig moet doen. Mijn moeder zou het ook wel willen (motorrijden), mijn vader vind het soms toch ook wel mooi. Ik weet het niet. (Een groot deel van de familie heeft wel een motor, of rijbewijs.)

Was afgelopen dagen trouwens best glad... Heb wel een paar keer lopen glibberen, WOW dat was weer een tijd geleden (een jaar of zo }) ). Dat was even een beetje eng met een net andere motor, maar alles ging goed.

Dat zijn nou van die dingen dat mijn moeder me toch wel belt of alles goed gegaan is... Maar dat hoort zo denk ik?
 
Ik wilde toen ik 18 was meteen eerst m\'n motorrijbewijs halen, maar m\'n pa zei dat ik beter eerst auto kon gaan halen en dan pas motor. Was erop tegen, maar heb het toch maar gedaan, ben blij toe, er zitten zoveel mongolen op de weg. Ben blij dat ik met wat ervaring pas op de motor ben gestapt, als je net komt kijken in het verkeer lijkt het me best moeilijk ;)
 
Op mn 18e mn autorijbewijs gehaald. En tsja, dan heb je de theorie nog liggen (die was toen nog voor motor+auto & 3 jaar geldig). Dus ook maar mn motorrijbewijs gehaald. En daar was pappie niet erg blij mee. Toen begon het afgelopen zomer wel erg te kriebelen (5 jaar verder) en er moest en zoou een motor komen. Pa mee naar de winkel, want die moest toch wel weten of zn lieve zoon een \"veilige\" motor ging kopen. Nou blijkt dus achteraf dat die gluiperd gewoon meeging om zelf een motor uit te zoeken. Hij is nadat mijn motor thuis arriveerde zelf gaan lessen en is nu inmiddels druk aan het kijken naar een eigen motor. Hoe noemen ze dat ook al weer? Was het niet iets van midlife crisis? *D
 
Nergens last mee, en mijn auto heb ik in 10 lessen gedaan en in één keer gehaald..

Heb mn theorie, auto- en motorrijbewijs allemaal in 1 keer gehaald. Maar ik heb toch niet het gevoel dat ik beter rijd als kameraden die er 2 of 3 keer over hebben gedaan. Dus dat zegt niet zo heel veel volgens mij
 
M\'n ouders hadden er weinig over te zeggen, ik moest en zou motorrijden. En daarbij m\'n pa heeft ook een (vage) motor. Alleen het feit dat ik nu Fireblade ga rijden vonden ze wel iets minder...
 
Heb mn theorie, auto- en motorrijbewijs allemaal in 1 keer gehaald. Maar ik heb toch niet het gevoel dat ik beter rijd als kameraden die er 2 of 3 keer over hebben gedaan. Dus dat zegt niet zo heel veel volgens mij

Zegt mischien niet veel maar is wel veel goedkoper!
 
Ja, logisch gevolg eigenlijk. Pa lief rijdt ook vanaf zijn 18de motor. Was drie maanden oud en toen mocht ik voor het eerst met het zijspan mee. Met de auto op vakantie? Nee, wij gingen met de motor. Ons pap rijdt ondertussen nog steeds (FJR 1300 met EML zijspan).

Toen ik 8 was wist ik dat ik ooit zelf motor zou rijden. Zodra ik 18 werd snel autorijbewijs gehaald en in een paar weken tijd motor erachteraan. Toen ik het geld had een motor gekocht. En van mijn ouders een VRO-I cursus cadeau gekregen.

Bezorgd? De meeste ouders zijn toch weer blij als ze hun kroost in goede staat terug zien.

Ze weten dus echt wat motorrijden betekent, niet alleen het rijden maar alles wat erbij hoort. Beter kon ik het niet treffen. En het virus is ondertussen ook op mijn broertje overgeslagen.
 
ik heb nu \'n gs en ik zou je aanraden iets anders te kopen.
alles hangt natuurlijk van je rijstijl af maar ik heb het eigenlijk liever een snellere motor, maar aangezien het mijn eerste was toch maar braafjes een gs gekocht...
en daar heb ik nu dus een beetje spijt van.
(behalve vandaag, mijn straat 1 ijspiste!! :r )

naar het schijnt zijn ze heel betrouwbaar, maar daar heb ik nog niet veel van gemerkt.
ook kan je niet al te lang te snel rijden. kruissnelheid op de snelweg is max. 140 of de olie in het carter komt te heet en begint olie te verbruiken...

als beginnersmotor is het geen slechte keuze, maar volgens mij kan het niet kwaad al meteen \'n wat zwaardere motor te kopen.

een nadeel aan \'n gs is ook wel dat het een roestbak is.

veel succes met wat je ook beslist
 
Speel op hun gevoel.
Zeg dat (vooral oude) choppers en het langzamere grut technisch minder is dan een wat snellere motor...

Ik doel op remmen en rijwielgedeelte...
 
zowel me pa als ma hadden er geen probleem mee dat ik ging motor rijden
nadat ik mijn rijbewijs heb gehaald heb ik een sneeuwbaleffect teweeg gebracht
namelijk de volgende mensen hebben het motorrijbewijs gehaald

* vader van mijn vriendin
* mijn eigen vader
* kennis van me
* mijn vriendin
* buurman van mijn vriendin

toch geinig, nu vind iedereen motorrijden fantastisch
 
ik heb nu \'n gs en ik zou je aanraden iets anders te kopen.
alles hangt natuurlijk van je rijstijl af maar ik heb het eigenlijk liever een snellere motor, maar aangezien het mijn eerste was toch maar braafjes een gs gekocht...
en daar heb ik nu dus een beetje spijt van.
(behalve vandaag, mijn straat 1 ijspiste!! :r )

naar het schijnt zijn ze heel betrouwbaar, maar daar heb ik nog niet veel van gemerkt.
ook kan je niet al te lang te snel rijden. kruissnelheid op de snelweg is max. 140 of de olie in het carter komt te heet en begint olie te verbruiken...

als beginnersmotor is het geen slechte keuze, maar volgens mij kan het niet kwaad al meteen \'n wat zwaardere motor te kopen.

een nadeel aan \'n gs is ook wel dat het een roestbak is.

veel succes met wat je ook beslist

Je mag ook gewoon zeggen dat je een verrotte GS hebt gekocht hoor. Mijn had absoluut geen last van roest en geen gezeik boven de 140, want dan ging ie echt niet heet worden of veel olie verbruiken. Zo\'n ding kan 180 of 185 max, en weet zeker dat die van mij dat ook zou doen zonder begrenzing en zonder heet te worden of teveel olie te gebruiken. Ik vind dat je pas een motor af mag zeiken als je op meerdere van hetzelfde type hebt gereden en dezelfde mankementen bij elke aantrof.

Heb alleen maar goede ervaringen met de GS, en zou er zo weer eentje kopen als ik geld over had :) Maarja, dat geld is bestemd voor een andere motor :)
 
ik heb nu \'n gs en ik zou je aanraden iets anders te kopen.
alles hangt natuurlijk van je rijstijl af maar ik heb het eigenlijk liever een snellere motor, maar aangezien het mijn eerste was toch maar braafjes een gs gekocht...
en daar heb ik nu dus een beetje spijt van.
(behalve vandaag, mijn straat 1 ijspiste!! :r )

naar het schijnt zijn ze heel betrouwbaar, maar daar heb ik nog niet veel van gemerkt.
ook kan je niet al te lang te snel rijden. kruissnelheid op de snelweg is max. 140 of de olie in het carter komt te heet en begint olie te verbruiken...

als beginnersmotor is het geen slechte keuze, maar volgens mij kan het niet kwaad al meteen \'n wat zwaardere motor te kopen.

een nadeel aan \'n gs is ook wel dat het een roestbak is.

veel succes met wat je ook beslist

Jij had toch een verrot blok? (door olie vergeten ofzo)

Hoe is het daarmee afgelopen?
Of niks mee gedaan en loopt ie nu zo bagger.
 
Jij had toch een verrot blok? (door olie vergeten ofzo)

Hoe is het daarmee afgelopen?
Of niks mee gedaan en loopt ie nu zo bagger.

idd het blok is wat beschadigd maar de kosten wegen teveel op tov wat ik eruit haal.
het enige wat eraan gebeurd is is nieuwe olie en oliefilter.
momenteel rijdt de motor nog goed, het enige minpunt is een gerammel als je erop let. (vooral als de motor koud is en bij toerengebied tussen 4000 en 6000 valt het op)
van minder power heb ik nog niets gemerkt, het is nml. altijd al zwak geweest(44pk)

ik probeer dus boven de 6000 toeren te blijven, dan hoor ik het niet ;)

volgens mijn dealer was het olietekort te wijten aan te lang 160-170 te rijden. het is echt wel iemand die er wat van kent dus ik geloof \'m
 
Terug
Bovenaan Onderaan