Die ouders toch...

Mich

MF veteraan
23 nov 2001
2.040
6
Huizen
In het verkeer is voor m`n vader maar een ding belangrijk: Veiligheid. Ik vond het in het begin wel stoer want hij betaalde die veilige(en duure hahaha) auto. Dus waren ze niet echt blij toen ik ging motorrijden(mocht ook nooit een brommer) hebben, maar toen ik met een kawa LTD aan kwam lopen was het weer goed. Nu ga ik een GS 500 kopen en dat vinden ze weer een racemonster :( , niet leuk want ik had gehoop dat ze zouden meebetalen. Maar ik heb ze al bijna omgelukt, ben benieuwd wat ze gaan vinden als ik met een R1 aan kom lopen.
Not BTW een vraagje. Ik zit in dubio, een redelijk nieuwe GS of eentje uit `92. Ben een beetje bang dat zo`n oude problemen gaat geven met starten ebzo. Hij moet echt betrouwbaar zijn, niet dat ik `s ochtends een half uur zit te kloten en dan te laat op het universiteit kom !
 
In het verkeer is voor m`n vader maar een ding belangrijk: Veiligheid. Ik vond het in het begin wel stoer want hij betaalde die veilige(en duure hahaha) auto. Dus waren ze niet echt blij toen ik ging motorrijden(mocht ook nooit een brommer) hebben, maar toen ik met een kawa LTD aan kwam lopen was het weer goed. Nu ga ik een GS 500 kopen en dat vinden ze weer een racemonster :( , niet leuk want ik had gehoop dat ze zouden meebetalen. Maar ik heb ze al bijna omgelukt, ben benieuwd wat ze gaan vinden als ik met een R1 aan kom lopen.
Not BTW een vraagje. Ik zit in dubio, een redelijk nieuwe GS of eentje uit `92. Ben een beetje bang dat zo`n oude problemen gaat geven met starten ebzo. Hij moet echt betrouwbaar zijn, niet dat ik `s ochtends een half uur zit te kloten en dan te laat op het universiteit kom !

GS 500 racemonster?!
Lijkt me trouwens ook nog wel veiliger dan zo\'n LTD (weet niet waarom).

De GS500 was volgens mij wel een goede en betrouwbare motor en ik denk dat JK je daar wel goed over kan informeren.

En als het kan moet je echt een keer een R1 lenen (of in ieder geval; een sportief uitziend ding) om je ouders ff flink te laten schrikken!
 
GS 500 racemonster?!
Lijkt me trouwens ook nog wel veiliger dan zo\'n LTD (weet niet waarom).

De GS500 was volgens mij wel een goede en betrouwbare motor en ik denk dat JK je daar wel goed over kan informeren.

En als het kan moet je echt een keer een R1 lenen (of in ieder geval; een sportief uitziend ding) om je ouders ff flink te laten schrikken!
[/quote]
Voor hun is een chopper veiliger (0,0 verstand), maar als ik een R1 meeneem vinden ze die GS vast een stuk minder `snel`
 
hehe, ik heb gisteren een testrit gemaakt op
een \'99 zx6r, je had mijn ma moeten zien!

})


Welke motor je ook koopt, vrij snel op de 100 zitten ze allemaal...
Als je dat je ouders nu maar goed inprent zal het
allemaal wel meevallen.

Toen ik ze vorig jaar de eerste plaatjes liet zien
van de motor die ik wilde hebben hadden ze zo iets
van ...je doet maar, droom maar lekker verder, krijg je toch nooit bij elkaar.. deze maand is het zo ver! hehehe... 8-)


Succes in ieder geval.
 
Mijn ouders vinden \'t eigenlijk ook helemaal niet tof, misschien komt dat doordat ze mijn rijstijl kennen :P Mijn reactie was: :j
En nu staat er een mooi GSX-R750 :)
 
Mijn ouders zijn geen fan van motoren, maar ja, het is mijn geld en ze vertellen me gewoon elke keer dat ik voorzichtig moet doen en daar is mee te leven.

Wat wel erg grappig was was dat mijn moeder op mijn CBR ging zitten en gelijk zei: he misschien moet ik ook gaan motorrijden!!! :}
Dus neem gewoon een keer een motor mee, laat ze er aan \'ruiken\' en het komt vast wel allemaal goed.

Succes ermee.

Elske
 
Zoek een mooie 600 CC supersport uit en zeg tegen je ouders dat hij veel veiliger is al een GS of LTD omdat er veel beter remmen opzitten en dat de zithouding zo is dat je erbeter afvlieg als het toch mis gaat ondanks die betere remmen...
zit er toch wel een leuke motor voor je in }) })
 
GS500e een racemotor? hehe.. echt niet. Is een perfecte beginnersmotor, bovendien moet je nog begrenst rijden toch? Dan gaat ie max. 150-160, en voordat je daar bent moet je echt op een lang stuk kunnen rijden zonder flitspalen ;)

Een uit 1992 is prima, mijne was ook uit 1992, en wees niet bang voor startproblemen, als een motor gewoon normaal is onderhouden heb je geen problemen, mijne was altijd starten en lopen (de motor draaide dan, ik hoefde zelf niet te lopen met de motor in de hand). Dus leeftijd zegt niets over of ie startproblemen heeft. Mijn XR uit 1987 start ook nog altijd prima, en dat ding heeft 2 maanden geleden z\'n 14e verjaardag gevierd (datum van op kenteken zetten).

Als je meer vragen over de GS hebt moet je maar eens kijken op mijn website : http://go.to/gs500e
of mail je me maar een keer op jkg@dsv.nl
 
Gewoon ff uitleggen dat je snel weg moet kunnen scheuren als situaatie op de weg wat onveilig wordt :) Dus hoe sneller je weg bent des te veiliger Toch! }) Vonden ze plots toch wel prettig dat ie iets te gassen had mijn ducje.
Maar ik doe toch meestal waar ik zin in heb dus veel inbreng hebben ze niet. Althans niet vaak. *D

tsjau!
 
Sjongejonge, klaagt ie al dat ie niet alles betaald krijgt door de oudjes.
Lijkt mij dat je HEEL erg blij mag zijn dat ze je eender welke motor kopen.
 
Mijn ouders zeuren er gelukkig niet over. Woon dan ook niet meer thuis, dus zoveel hebben ze niet meer te vertellen. Mijn moeder is juist degene die nog even op haar 45ste haar motorrijbewijs ging halen. Vond ze leuk. Het is nu 5 jaar later en ze rijdt nooit meer. Hadden het er vanavond tijdens een etentje nog over. M\'n pa zei dat hij het prima vind als ik een motor koop, maar dat ik dan wel moet proberen om de Rebel te slijten. Word anders een beetje vol in de garage.
 
BertV wou motorrijden -> mocht alleen een chopper

BertV kreeg een vastloper met :j #%#@% :j !$% chopper

BertV mocht een Diversion


BertV ruilde de Diversion in voor en sportmotor
 
Die van mij dreigde vroeger als ik ooit een motor zou kopen dat ze de banden lek ging steken.

Ach ja zo zijn moeders toch, willen hun kroost tegen wil of dank beschermen ;)

Mooi je eigen gang gaan.
 
Mijn moeder zit nogal in de stress als ik es een dagje te rijden ga op m\'n FZR. Die vindt het echt een regelrechte ramp.

M\'n vader vindt het best, die rijdt zelf ook motor (nou ja, op een BMW dan).
 
Mijn moeder vind het juist leuk dat ik eerst motor ga rijden NOT,

Maar ik zie dat dat volkomen normaal is, en ik kan het ook wel begrijpen, m\'n vader wil ook weer motor gaan rijden (op mijn CB al ik iets anders zou/ga kopen) maar daar krijg ik toch ook niet zo\'n heel fijn gevoel van (kan ook wel eens komen omdat die CB niet alles is maar ik zou er zelf wel zo opstappen) maar dat terzijde.

M\'n vader heeft gelukkig vroeger ook eerst z\'n motorrijbewijs gehaald en kan me wel begrijpen (en zegt dat ook en dat vind m\'n moeder helemaal niet leuk)
 
Mn ma vond het niet zo erg allemaal...tot ze een keertje met mn pa in de auto zat en op mn achterwiel naast ze reed...minder geslaagde actie..sindsdien is het pas je wel op, doe je wel rustig, enz enz enz....ach ja...zo zal ik waarschijnlijk ook tegen mn kids lullen over 20 25 jaar ;(
 
Mn ma vond het niet zo erg allemaal...tot ze een keertje met mn pa in de auto zat en op mn achterwiel naast ze reed...minder geslaagde actie..sindsdien is het pas je wel op, doe je wel rustig, enz enz enz....ach ja...zo zal ik waarschijnlijk ook tegen mn kids lullen over 20 25 jaar ;(

Nee hoor, doe ik ook (nog!) niet, als ze oud/groot genoeg zijn doet PA het eerst even voor.
:+
 
Mijn vader vond het wel leuk. Mijn moeder vond vooral dat het ding veel lawaai maakte :P
Sorrie ma. Het is een ducati dus dat moet zo :P
 
M\'n pa heeft vroeger motor (nu ja, 250cc Vespa ;) ) gereden, met m\'n ma achterop. Dat zat dus wel snor. Wel hebben ze destijds hun standpunt duidelijk gemaakt: autorijbewijs kreeg ik van ze, motorrijbewijs niet, ook niet in plaats van. In hun ogen was het beter eerst ervaring op te doen, en dan pas op de motor te stappen. Omdat ik zelf geen geld had voor een motor, en m\'n ouders WEL een tweede auto hadden, heb ik dat nooit een probleem gevonden. 6 jaar later pas op de motor gestapt.

Als ik nu terugkijk op mijn leerproces in de auto, en later de motor, denk ik dat de visie van mijn ouders de juiste was, hoewel je daar ongetwijfeld anders over denkt als je 18 bent en motor wilt rijden. :)
 
Mijn moeder vond het ook niet leuk dat ik mijn motor-rijbewijs wou gaan halen. Toen de geweldige deal gemaakt dat ik dan zou beginnen met auto, maar dat ik dan wel regelmatig de auto van mijn ouders kon gebruiken. Met de auto lekker ervaring opdoen en vervolgens me examen doen na me 21e.

Heb nu dus ook een GS500E uit 93 en hij is naar mijn idee veilig en betrouwbaar. Let er wel op dat je beter iets meer kan betalen voor een betere dan minder voor een mooiere (minder betrouwbare) motor.

P.S> Beland niet in het ziekenhuis (als je ouders op vakantie zijn) ;) Begint het hele gezeur weer opnieuw: Zou je hem nou wel opknappen ? Is ie nou nog wel veilig ? etc etc.

in ieder geval veel suc6
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mn ma vond het niet zo erg allemaal...tot ze een keertje met mn pa in de auto zat en op mn achterwiel naast ze reed...minder geslaagde actie..sindsdien is het pas je wel op, doe je wel rustig, enz enz enz....ach ja...zo zal ik waarschijnlijk ook tegen mn kids lullen over 20 25 jaar ;(

Toffe actie... :} Denk dat m\'n pa zoiets nog wel een beetje kan waarderen, maar m\'n moeder... No way...
 
...
M\'n vader vindt het best, die rijdt zelf ook motor (nou ja, op een BMW dan).

:+ LOL, wat zegt je pa van zo\'n opmerking?
Mijn vader vind het tof dat ik motorrijd, door omstandigheden zal hij dat nooit kunnen doen, maar anders... Mijn moeder begon al tegen te spartelen toen ik op een dag met een puchje aankwam. Toen ik de Diversion liet zien werd ze echt niet goed (racemonster :? ). Sinds de Virago ging het allemaal wel, maar nu heb ik gisteren een foto aan mijn ouders laten zien van mijn grootste wens van dit moment: de Ducati 750Sport; mijn vader vint het een fantastische machine en mijn moeder... })
 
Mijn ouders hadden er helemaal geen problemen mee dat ik ging motor rijden.Mijn moeder had het liever niet gehad maar ja, wat wou ze er tegen doen, he })
Mijn pa rijdt ook motor dusss
 
Terug
Bovenaan Onderaan