die super anwb wegenwacht toch !!

Giz

MF veteraan
17 sep 2002
5.036
1
Almere
Vandaag was het zover, ik had es pech en kon zelf niets uitrichten. Ik was met de FZR fighter naar het werk tot ik stil kwam te staan net voor de hollandsebrug op de A6 richting A'dam. Ff nagedacht en toen maar de ANWB gebeld (we zijn geen lid). De accu was dood en dan doe je weinig meer behalve duwen. ANWB was na een 15 minuten ter plaatse met een sleepwagen en de FZRm en mezelf werden afgevoerd naar ANWB station Naarden waar al een wegenwachtmonteur klaarstond om me te helpen. Vlot werd geconstateert dat de accu echt compleet overleden was. Een nieuwe was op voorraad en kosste 50 euri. Ondertussen druk lullen over motoren etc want diegene die daar liepen bleken allemaal motor te rijden. Ik kreeg bij het invullen van de papieren de vraag wat me verteld was door het callcenter mbt de lidmaatschapsprijs. Ik zei dat er 201,- euro gezegd was maar zei erbij dat ik mijn geld er allang uithad door vanaf mijn 18e geen lid te zijn :P . Ik vertelde erbij dat ik direct ook maar es aan een partnerlidmaatschap zou denken, gezien ik nu toch verplicht lid was kon die 40 euri er ook nog wel af. Prompt zei de beste man: "als jij nou dat straks thuis regelt, dan maak ik er gewoon 84,- euro van ipv 201,-". :)
Ik denk: "toffe gast"!!
Enfin, alles geregeld, sta ik klaar om weg te rijden, helm op, startknop in.....niks....dood....als een pier...... :Y

Hup, kontje er weer af, nogmaals doormeten, overal prik :? ....druk op de stratknop....niks noppes nada...weer meten, weer niks, toen weer wel toen weer niet....zucht.
Inmiddels stonden we daar met 4 man strek om die motor heen te frutten en te zoeken naar een foutje in de kabelboom. Al met al haast 3 uur bezig geweest met die mensen en de halve motor en kabelboom gedemonteert om uiteindelijk dat ene massastekkertje middenin de kabelboom te vinden die los zat :} :} 1 woord, geweeeeldige service. Ik heb ze dan ook maar plechtig belooft tot mijn 80ste lid te blijven :P . Bij deze een grote pluim voor deze jongens van ANWB centrum Naarden.
Tot slot bood een van de monteurs nog wat leuke dingetjes aan die ik hier maar ff gepost heb als dank voor de hulp.

Gixxer 750 2005 USD vork + rediale remmen

Yamaha Thunderace/cat onderdelen
 
Helemaal mee eens!!

Stond een keer stil met de auto, geen diesel meer |( |(

Stuk gelopen, kom terug, diesel ingegooid, niks......

Ik ANWB gebeld want ik wist wel iets van ontluchten enzo met een diesel, maar was geen lid. Vrouwtje bij centrale, ja dat kost je dan 200nogwat euro. Ik balen maar ja, moest toch weer verder.

Belt ze eerst even met de technische dienst, wordt binnen 2 minuten teruggebeld, devies: gewoon flink doorstarten. Gratis advies en verder niks en weer verder gereden *O* *O*

Natuurlijk thuis meteen lid geworden
 
Wauw!! Dus de wegenwacht kan zomaar:
*lege accu's vervangen
*loszittende stekkers weer bevestigen
*advies geven

Ge-wel-dig!! B|
 
Wauw!! Dus de wegenwacht kan zomaar:
*lege accu's vervangen
*loszittende stekkers weer bevestigen
*advies geven

Ge-wel-dig!! B|

Als je alleen wilt lopen zeiken met je geweldige technische kennis en ervaring adviseer ik je om gewoon je smoel te houden. Ik ben niet het type persoon om bij het kleinste wissewasje iemand een veer in de reet te steken maar 3 uur gratis lopen zoeken naar een intermittend elektra probleem en niet stoppen tot het gevonden is dan krijg je mijn respect :Y , jij daarentegen niet _O-
 
Ben toevallig ook lid van de ANWB, voor een daveringwekkende EUR 82,- per jaar als ik me niet vergis. Mijn mening berust dus niet op louter toeval, de anwb heeft me al meerdere malen met schade en schande wijs gemaakt.. :Y
 
Ben toevallig ook lid van de ANWB, voor een daveringwekkende EUR 82,- per jaar als ik me niet vergis. Mijn mening berust dus niet op louter toeval, de anwb heeft me al meerdere malen met schade en schande wijs gemaakt.. :Y
flikker vervangend vervoer en woonplaatsservice er uit en je betaald al €30 minder...
 
mooi he, gaaf zo een verhaal dat mensen nog moeite doen voor andere.
 
Vandaag was het zover, ik had es pech en kon zelf niets uitrichten. Ik was met de FZR fighter naar het werk tot ik stil kwam te staan net voor de hollandsebrug op de A6 richting A'dam. Ff nagedacht en toen maar de ANWB gebeld (we zijn geen lid). De accu was dood en dan doe je weinig meer behalve duwen. ANWB was na een 15 minuten ter plaatse met een sleepwagen en de FZRm en mezelf werden afgevoerd naar ANWB station Naarden waar al een wegenwachtmonteur klaarstond om me te helpen. Vlot werd geconstateert dat de accu echt compleet overleden was. Een nieuwe was op voorraad en kosste 50 euri. Ondertussen druk lullen over motoren etc want diegene die daar liepen bleken allemaal motor te rijden. Ik kreeg bij het invullen van de papieren de vraag wat me verteld was door het callcenter mbt de lidmaatschapsprijs. Ik zei dat er 201,- euro gezegd was maar zei erbij dat ik mijn geld er allang uithad door vanaf mijn 18e geen lid te zijn :P . Ik vertelde erbij dat ik direct ook maar es aan een partnerlidmaatschap zou denken, gezien ik nu toch verplicht lid was kon die 40 euri er ook nog wel af. Prompt zei de beste man: "als jij nou dat straks thuis regelt, dan maak ik er gewoon 84,- euro van ipv 201,-". :)
Ik denk: "toffe gast"!!
Enfin, alles geregeld, sta ik klaar om weg te rijden, helm op, startknop in.....niks....dood....als een pier...... :Y

Hup, kontje er weer af, nogmaals doormeten, overal prik :? ....druk op de stratknop....niks noppes nada...weer meten, weer niks, toen weer wel toen weer niet....zucht.
Inmiddels stonden we daar met 4 man strek om die motor heen te frutten en te zoeken naar een foutje in de kabelboom. Al met al haast 3 uur bezig geweest met die mensen en de halve motor en kabelboom gedemonteert om uiteindelijk dat ene massastekkertje middenin de kabelboom te vinden die los zat :} :} 1 woord, geweeeeldige service. Ik heb ze dan ook maar plechtig belooft tot mijn 80ste lid te blijven :P . Bij deze een grote pluim voor deze jongens van ANWB centrum Naarden.
Tot slot bood een van de monteurs nog wat leuke dingetjes aan die ik hier maar ff gepost heb als dank voor de hulp.

Gixxer 750 2005 USD vork + rediale remmen

Yamaha Thunderace/cat onderdelen

Blij dat ik mijn eigen (en die van anderen) anwb ben.
3 uur zoeken naar een los stekkertje _O-
Gelukkig rij je weer, maarre was die accu nou nodig of was het eigelijk alleen dat losse stekkertje of hadden ze zelf dat stekkertje niet opnieuw op de accu gezet?
 
Toch mooi die ANWB.

Omdat ik in het verleden zakelijk een duitse auto reed heb ik ruimschoots gebruik gemaakt van mijn lidmaatschap. Alleen al 5 keer door een bergingswagen teruggebracht, dat lidmaatschap is ruim terugverdiend. En het zijn handige sodemieters die mannen. (geen vrouwen?) Een keer heeft er een anwb-er een beugeltje gelast, langs de kant van de weg. Met twee startkabels aan de accu, en een laselectrode, gewoon gelast met de accustroom. En het zat nog goed vast ook.

Met de motor heb ik ze tot nu toe maar een keer nodig gehad. Sluiting in de koplamp van mijn RD250 uit 1974. En ik had geen gereedschap bij me.

Ik ben altijd snel, kundig en vriendelijk geholpen door de wegenwacht.
 
Nou de ANWB he :(

Ze kunnen mij wat.
Na een ongevaletje op de Duitse autobahn had ik een lekke achterband, en de velg kapot. Na door de ADAC naar een depot gebracht te zijn, is de motor later door de ANWB gerepatrieerd. Kom ik hem ophalen bij m'n motorzaak, hele BMW beschadigd, voor zo'n 900 Euro schade. En de ANWB niet betalen, zij wisten ook niet hoe het gekomen was. |( M'n assurandeur heeft toch nog 250 Euro van ze los gepeuterd.

Wij zijn dus geen lid meer. Als ik op vakantie ga verzeker ik me gewoon voor pechhulp, stukken goedkoper :Y
 
Beetje jammer dat een aantal mensen reageren alsof ik een domme naive blonde muts op lange benen ben die opperst verbaast en verheugd was door de service en vakkennis van de ANWB.

Zot, jij en ik hadden hier ook 3 uur naar lopen zoeken, deze zat in een stuk kabelboom dat ik voor de verandering niet opengehaald had afgelopen winter, het laatste stukje bedrading dat naar de achterlamp en de knippelichten loopt. IN de kabelboom zat een rond verbindingsstekkertje wat de massa gaf aan een aantal relais. doordat dit wel/niet massa gaf was het lastig te vinden in de hele kabelboom, ik heb deze compleet ommanteld. Nogmaals, ook ik had daar geen stekker verwacht (was niet af-fabriek). Alledrie mannen die me daar hielpen waren technisch zeer begaafd en sleutelden voor de hobby allemaal aan motorfietsen. Beetje jammer dat juist jij denkt dat we drie uur als een stel mongolen hebben lopen staren naar een losse stekker die in het zicht zat ofzo. De accu was nodig trouwens wat duidelijk op de amperemeter te zien was. Laadstroom was verder perfect in orde. Het feit dat ze een motorfiets accu op voorraad liggen hebben voor een enigzins normale prijs vind ik al heel wat.
Nogmaals, ik ben geen compleet a-technische mongool die zich een oor aan laat naaien. Ik ben nooit lid geweest van de ANWB omdat ik me met pech altijd wel gered heb met wat gereedschap en losse rotzooi bij de hand. er valt alleen weinig te McGyveren met een dooie accu en dan rest je weinig anders meer dan de ANWB bellen.

Beunhazen.. B|
 
Beetje jammer dat een aantal mensen reageren alsof ik een domme naive blonde muts op lange benen ben die opperst verbaast en verheugd was door de service en vakkennis van de ANWB.

Zot, jij en ik hadden hier ook 3 uur naar lopen zoeken, deze zat in een stuk kabelboom dat ik voor de verandering niet opengehaald had afgelopen winter, het laatste stukje bedrading dat naar de achterlamp en de knippelichten loopt. IN de kabelboom zat een rond verbindingsstekkertje wat de massa gaf aan een aantal relais. doordat dit wel/niet massa gaf was het lastig te vinden in de hele kabelboom, ik heb deze compleet ommanteld. Nogmaals, ook ik had daar geen stekker verwacht (was niet af-fabriek). Alledrie mannen die me daar hielpen waren technisch zeer begaafd en sleutelden voor de hobby allemaal aan motorfietsen. Beetje jammer dat juist jij denkt dat we drie uur als een stel mongolen hebben lopen staren naar een losse stekker die in het zicht zat ofzo. De accu was nodig trouwens wat duidelijk op de amperemeter te zien was. Laadstroom was verder perfect in orde. Het feit dat ze een motorfiets accu op voorraad liggen hebben voor een enigzins normale prijs vind ik al heel wat.
Nogmaals, ik ben geen compleet a-technische mongool die zich een oor aan laat naaien. Ik ben nooit lid geweest van de ANWB omdat ik me met pech altijd wel gered heb met wat gereedschap en losse rotzooi bij de hand. er valt alleen weinig te McGyveren met een dooie accu en dan rest je weinig anders meer dan de ANWB bellen.
 
Hmmmm. anwb die een motorrijder helpt. Je had geluk denk ik.

Ik stond ook eens stil op de vluchtstrook met een kapotgeslagen balans-as(bleek achteraf) Startte wel maar kwam geen meter vooruit.

Meneer ANWB had verder geen kennis van motoren en een ophaaldienst voor motoren hadden ze ook niet even op de plank liggen. Kon ik mooi gaan duwen tot de volgende afslag en daar een vriend bellen die een karretje kon fixen. Al met al ruim 3 uur bezig geweest de fiets op plaats van bestemming te krijgen, 20 km verder. Mooie gasten die van de ANWB B|

Maar als ik jouw verhaal zo lees dan verdienen die mannen wel een pluimpje. Ook al is dat niet in geheel nederland het geval... :Y
 
ja, leuk, geweldig...

maar is dat niet hun baan?.....

maargoed, ben vorige keer met auto ook leuk geholpen toen mn thermostaat het had begeven..
Maarjah.. 't is en blijft gewoon een baan hoor.. :Y
 
Niet alle ANWB mannen hebben verstand van motoren; maar ze hebben wel hun collega's onder de knop en ze zijn niet te stoer om er gebruik van te maken. Ik heb meerdere malen gebruik gemaakt van de diensten van de ANWB en ben nog nooit teleurgesteld. Als de ANWBer in kwestie niet kan helpen, omdat hij geen verstand heeft van motoren, dan heeft hij in ieder geval precies dat stukje gereedschap bij zich wat JIJ nodig hebt. Het is echt een rijdende werkplaats!
 
nou, nog ff over die steek van het voordeel om niet vanaf je 18e lid te zijn.

Ik ben het al vanaf mijn 16e en met mijn low budget 2e hands probleem voertuigjes heb ik het er ook al helemaal uit. :}
Incluis de juridische leden service om ludieke Belgen op afstand te houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan