Die vermaledijde teerstrepen

Ook last van?

  • Wat doe je uberhaubt op de rechterrijstrook?

    Stemmen: 61 48,4%
  • Het is niet eens teer

    Stemmen: 3 2,4%
  • Ik heb hier ook last van

    Stemmen: 47 37,3%
  • Mwoah

    Stemmen: 15 11,9%

  • Totaal aantal stemmers
    126

Gilles

MF veteraan
21 okt 2002
32.427
130
Gotham City
Wel leuk hoor, die spitsstroken, maar op sommige plekken hebben ze iets gedaan waardoor er nu op de strook naast de spitsstrook (buiten de spits dus de meest rechterstrook), precies op de plek waar wij motorrijders willen rijden, kilometers lang een soort van teerstreep getrokken :? En in het donker, in de regen, ZIE je die dus niet B|

Soms voelen ze echt alsof je in de tramrails rijdt en als je erop remt, zijn die dingen gewoon spekglad, zo lijkt het B|

Ook last van? Of sta ik hierin ook weer alleen :?
 
Bitumen noemen ze dat spul geloof ik.
En volgens mij is het schade herstel spul. Of om de naad tussen het nieuwe en het oude stuk dicht te maken.

Heb er zelf nooit last van.
 
Een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest.

Ik heb meer vrees voor zichtbare gekleurde olievlekken die ontstaan bij regen.

edit: Ik dacht dat die bitumen niet mee mochten, of dat er een stroeve variant was?
witte strepen worden ook steeds stroever door betere verf.
 
Laatst bewerkt:
In de stromende regen op de A2 een keer op het linkerrijvak over een duoteerstreep gereden :( Erg leuk, je glibberde zo van de ene tegen de andere aan. En door de striemende regen zag ik het niet aankomen. Best spannend om even lekker wobbelend over de snelweg te gaan ...
 
Ik heb er minder last van, dan van de barst die er zit als ze het nog niet gerepareerd hebben.
 
Ik vind het wel briljant om het woord "vermaledijde" weer eens gebruikt te zien worden. :}

Vooral in deze tijd van OMG, WTF, ff, etc.........
 
Toch heeft Gilles gelijk en zijn die dingen spekglad bij nat weer.
:^ Ik had dat laatst een keer.. het voelde alsof beide wielen slipten, bij echt een minimale remactie. Ik weet niet zeker OF het zo was, want ik heb ABS, maar het voelde echt zo. Best eng.. :X
 
Dat eerste is plausibel. Dat tweede minder aangezien ze niet alleen op snelwegen voorkomen maar ook op N-wegen, A-Wegen, B-Wegen, sluipwegen, en Maartje van Weegen.

Als je mijn achterband ziet weet je dat ik meer dan genoeg snelweg zie in mijn leven ;) Was gewoon een matige grap... B|
 
Yup, dingen zijn spekglad bij nat weer. Op de A18 ligt ook zo'n lasnaad van kilometers langs. Vervelende van die is dat hij precies in het midden van de twee rijbanen ligt. Van rijbaan wisselen bij nat weer is bij mij dan geen optie.
 
Yup, dingen zijn spekglad bij nat weer. Op de A18 ligt ook zo'n lasnaad van kilometers langs. Vervelende van die is dat hij precies in het midden van de twee rijbanen ligt. Van rijbaan wisselen bij nat weer is bij mij dan geen optie.

Filerijden is dan ook echt heel erg prettig ...
 
Het is opvallend hoeveel van die lasnaden er inmiddels in de weg liggen en over grote lengten. Zelfs bij nieuw asfalt zitten er soms direct al lasnaden bij. :N
Veel van de lasnaden zijn niet echt een probleem. Maar sommige zijn niet vlak en liggen in de over een lange afstand parallel aan de weg-as. Dat rijdt als over een tramrails. |(
Melden bij de MAG, zodat zij kunnen zorgen dat er wat aan gebeurt.
 
In de regen glij ik alle kanten op over die teerstrepen met mijn tkc 80's .
Maar ik ben er aan gewend dus het boeit me eigenlijk niet meer zo.
 
In het bochtje, als ik van de N-weg mijn woonplaats indraai liggen ook een aantal van deze vermaledijde strepen... In het begin ging ik daar heel voorzichtig overheen, maar ik krijg er steeds meer vertrouwen in. Hoop alleen niet dat ik daar spijt van ga krijgen.
 
Ik heb er meer last van de spoorvorming door die dingen -O-

En glad? Ach, met de juiste motor maakt dat toch niet uit :P
 
Het is opvallend hoeveel van die lasnaden er inmiddels in de weg liggen en over grote lengten. Zelfs bij nieuw asfalt zitten er soms direct al lasnaden bij. :N
Veel van de lasnaden zijn niet echt een probleem. Maar sommige zijn niet vlak en liggen in de over een lange afstand parallel aan de weg-as. Dat rijdt als over een tramrails. |(
Melden bij de MAG, zodat zij kunnen zorgen dat er wat aan gebeurt.
Jah naja, ik denk toch niet dat men de A9 tussen de A4 en de A5 eventjes gaat afsluiten om voor ons een lasnaadje weg te poetsen... we zullen er gewoon mee moeten leren leven, maar naar is het wel -O-

A'damse Haarlemmerweg is ook zo'n mooi voorbeeld hiervan, dat is ook een lasnaad die je echt grijpt als je er niet goed overheen stuurt :X (in beide richtingen)
 
Laatst bewerkt:
Die vermaledijde Gilles heeft gelijk. Klotedingen die vermaledijde teerstrepen. Je ziet ze steeds vaker en ze worden steeds langer. Met name in bochten kunnen ze bij nat weer bloedlink zijn.

Het is een goedkope en snelle manier om wegen op te lappen. De laatste jaren wordt het steeds vaker toegepast lijkt het wel, omdat de overheden geen geld meer hebben en fatsoenlijke reparaties op deze manier uitstellen. Maar er moet, binnen het redelijke, toch wel een betere oplossing voor te verzinnen zijn?
 
Die vermaledijde Gilles heeft gelijk. Klotedingen die vermaledijde teerstrepen. Je ziet ze steeds vaker en ze worden steeds langer. Met name in bochten kunnen ze bij nat weer bloedlink zijn.

Het is een goedkope en snelle manier om wegen op te lappen. De laatste jaren wordt het steeds vaker toegepast lijkt het wel, omdat de overheden geen geld meer hebben en fatsoenlijke reparaties op deze manier uitstellen. Maar er moet, binnen het redelijke, toch wel een betere oplossing voor te verzinnen zijn?
:^

En ook bij nieuw wegdek om twee nieuwe lappen op elkaar aan te sluiten. In de bocht A2/A9 |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan