diefstal cijfers motoren

Ik heb over mijn GPS tracker een video gemaakt, de Monimoto 7, mochten jullie ook een goede tracker zoeken, I gotchu:


Mochten jullie vragen hebben, geef een gil.
 
Over diefstal: ik zag vanmorgen een ingezonden brief in de krant en die man stelt dat je voor een elektrische fiets al een verzekering hebt voor 60 euro per jaar. En voor een camper kun je volgens die man een wielklem kopen voor ongeveer dat bedrag.

Punt een: ik heb wel eens een wielklem verwijderd met een klein waterpomptangetje en punt twee: ik vind het de omgekeerde wereld. Je blijft met je poten van een andermans spullen af.

Even extreem gesteld: stel dat je diefstal heel zwaar straft, bijvoorbeeld 25 jaar gevangenis, of nog erger, handen afhakken. Wedden dat er weinig dieven overblijven?
 
Even extreem gesteld: stel dat je diefstal heel zwaar straft, bijvoorbeeld 25 jaar gevangenis, of nog erger, handen afhakken. Wedden dat er weinig dieven overblijven?
In Noord Korea hebben ze daar prima oplossingen voor. Garantie dat hij/zij/non-binair het nooit meer doet. Zal in de regio Amsterdam e.o ook wel wat druk van de ketel af halen op de woningmarkt als je dat hier zou implementeren maar ben ondanks dat alsnog niet helemaal fan. 😂
 
Even extreem gesteld: stel dat je diefstal heel zwaar straft, bijvoorbeeld 25 jaar gevangenis, of nog erger, handen afhakken. Wedden dat er weinig dieven overblijven?
Zou dolgraag die weddenschap met je aangaan. Want er is ongelofelijk veel bewijs dat het niet zo werkt. Het enige wat helpt tegen criminaliteit is de pakkans verhogen. Maar ja, dan moeten de belastingen omhoog want dan heb je meer dienders nodig en dat willen we niet, stel je voor zeg.
 
Zou dolgraag die weddenschap met je aangaan. Want er is ongelofelijk veel bewijs dat het niet zo werkt. Het enige wat helpt tegen criminaliteit is de pakkans verhogen. Maar ja, dan moeten de belastingen omhoog want dan heb je meer dienders nodig en dat willen we niet, stel je voor zeg.
Daar heb je een punt, maar ik ga er vanuit dat je ze pakt en ze dan niet wegstuurt met een hark en een schoffel.

Maar waar het me eigenlijk om gaat is dat die brievenschrijver de wereld omkeert. En natuurlijk weten die dieven dat de pakkans nihil is. Maar als er vannacht iemand inbreekt en mijn motor probeert te stelen gaat hij er uit in een lijkzak.
 
Volgens die redenatie zouden er in Sharia landen geen dieven en moordenaars zijn. Helaas, daar is het niet beter. De dief gaat uit van de pakkans en die schat hij laag in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan