diefstal cijfers motoren

Natuurlijk wordt er op bestelling gejat. Of dat het overgrote deel is daar heb ik alleen mn twijfels bij. Die dieven weten gewoon wat ze jatten en jatten dat wat ze makkelijk kwijt kunnen.

Kan me niet voorstellen dat een heler zegt 'sorry, die neem ik niet af want ik had je gevraagd om een rode en niet om een zwarte van 2 jaar ouder.'

Een dief ziet een motor staan, schat de verkoopbaarheid in en laad 'm in de bus. En zal idd wel weten waar wat geparkeerd staat.

Dat een fiets op bestelling is gejat, kan enkel de dief met zekerheid zeggen. En de heler, de mogelijke opdrachtgever.
OK, van de 3 fietsen waar ik weet van heb die gestolen zijn afgelopen ~2 jaar weet ik van twee vrijwel zeker dat het 'bestellingen' waren.

1e een BMW GS waarbij ze exact wisten op welke dag ze die moesten halen en hoe de poortdeur het beste gedemonteerd moest worden. De makkelijker meeneembare Kawa lieten ze staan.
De 2e een MT-09 Tech Black Edition die in een afgesloten algemene parking onder een appartement stond waar nog weer afgesloten prive garageboxen in staan. Ze hebben de moeite genomen om de hele garageboxdeur met gereedschap eruit te lichten, weer terug te zetten en beide schijfremsloten open te slijpen. Gelukkig werden ze betrapt en er zijn 3 noord-afrikanse ratten opgepakt. Dit slot is daarvan afkomstig.
Diezelfde eigenaar was in 2018 al eens aan de beurt geweest met zn MT-07, die stond af te koelen in een busje om de hoek. Toen slepen ze gewoon de schijf door dat was sneller dan het slot klaarblijkelijk. Waarmee dit topic-startbericht meteen bevestigd is, Yamaha is gewild bij het dievengilde.
De 3e was een GSX-R die op staat stond en met een Iveco open laadbak met de stratenmakerskraan opgetild is geworden geweest.
 

Bijlagen

  • Schijf_Rob MT-07.jpg
    Schijf_Rob MT-07.jpg
    165 KB · Weergaven: 43
  • Slot_Rob.jpg
    Slot_Rob.jpg
    27,1 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Zo gauw een GPS-tracker in een gesloten bus staat is die al niet meer te traceren. Die blikken omhulling blokkeert alle straling naar buiten.
Hetzelfde met navigatie apparaten. Die kunnen ook geen satellieten vinden in een afgesloten metalen ruimte.
 
Zo gauw een GPS-tracker in een gesloten bus staat is die al niet meer te traceren. Die blikken omhulling blokkeert alle straling naar buiten.
Hetzelfde met navigatie apparaten. Die kunnen ook geen satellieten vinden in een afgesloten metalen ruimte.
Daarom zitten er in goede trackers ook GSM zenders...
 
Zo gauw een GPS-tracker in een gesloten bus staat is die al niet meer te traceren. Die blikken omhulling blokkeert alle straling naar buiten.
Hetzelfde met navigatie apparaten. Die kunnen ook geen satellieten vinden in een afgesloten metalen ruimte.
Als dat zou kloppen dan zou elk GPS apparaat niet werken in een auto. Misschien bedoel je een speciaal hiervoor behandelde bus. Dan zou je gelijk kunnen hebben. Echter komt een dergelijk doorgronde werkwijze niet heel vaak voor.

Ga voor de aardigheid eens een poging te doen te bellen in een (afgesloten hoeft niet eens) zeecontainer...;)
In de tussentijd heb je wel kunnen zien dat de motor in kwestie in die zeecontainer terecht is gekomen. Al zou het signaal daar stoppen, heb je nog steeds een beter idee dan wanneer je geen GPS-tracker zou hebben gehad.

Niets helpt niets.
 
Dat klopt; het signaal stopt in Rotjeknor, en met een beetje geluk start het weer in Zimzalabim als jouw fiets de container weer uitkomt...

"Meneer de politie--agent, ik heb hem gevonden! Hij staat in Ngolo's grot in Mbesi..
Haalt u hem op?"...

Maar je hebt gelijk: niet schieten is altijd mis.
 
V
Georganiseerde misdaad steelt veelal op bestelling. Net zoals dat veel gebeurt onder de auto's met bijvoorbeeld Audi A3 airbags, Prius katalysatoren en etc, gebeurt dat onder de motoren net zo. Inladen en de grens over.

Pakkans is inderdaad schrikbarend laag. Om die reden heb ik een GPS tracker in mijn motor zitten, dan kan ik zelf tenminste nog wat. Hoe dan ook, goed om te zien dat de hoeveelheid diefstal is gedaald vorig jaar. Dat is een mooie ontwikkeling.
Voor trackers zijn weer blockers te koop,....
 
Liever een goeie verzekering dan een gps tracker. Vinden zij (jij) je bike terug met allemaal diefstalschade etcetera. Geef mij maar een nieuwe....
 
Preventie is dus het sleutelwoord, en verzekeren natuurlijk.
Op papier, én aan de grond O-)

Hoe weet Boris Boef trouwens waar dat glimmende hok staat?
Hebben die inzage in het kentekenregister?
Iemand achterna rijden valt ook zo op…
 
Mijn fietsendealer wist te vertellen dat de busjes tegenwoorig zo bekleed zijn aan binnenzijde dat GPS systeem signaal er verstoord wordt dus niet te volgen naar......? Als we nu eens de dieven vastketenen ipv van motoren en fietsen?
 
Dieven heb je in alle soorten en maten. Deze hebben een goede steelmethode, maar een wat primitieve manier van vervoeren. Als je dan ook niet al te onopvallend rijdt, ben je de Sjaak.

1264246D-C427-4CFB-B518-E0CF80DD10ED.jpg


Mijn motor is met een aantal zaken op slot &vast gezet en er zijn rondom nog wat mechanische en elektronische uitdagingen als je hem ongeoorloofd wilt hebben. Kost niet al teveel moeite en geld. Wel wat lastig als je even een ritje wilt maken.

Ik ben ook niet te bang. Maar ik kan moeilijk begrijpen hoe iemand er vrede mee kan hebben dat men jouw eigendom steelt en dat je daarna dan je schouders ophaalt en een andere gaat zoeken. Ik was al over de zeik toen hier van de zomer een motor uit de straat is gejat. En die was niet van mij.

Scheelde overigens wel een hoop teringherrie iedere ochtend vroeg :+
 
Dieven heb je in alle soorten en maten. Deze hebben een goede steelmethode, maar een wat primitieve manier van vervoeren. Als je dan ook niet al te onopvallend rijdt, ben je de Sjaak.

Bekijk bijlage 1726888

Mijn motor is met een aantal zaken op slot &vast gezet en er zijn rondom nog wat mechanische en elektronische uitdagingen als je hem ongeoorloofd wilt hebben. Kost niet al teveel moeite en geld. Wel wat lastig als je even een ritje wilt maken.

Ik ben ook niet te bang. Maar ik kan moeilijk begrijpen hoe iemand er vrede mee kan hebben dat men jouw eigendom steelt en dat je daarna dan je schouders ophaalt en een andere gaat zoeken. Ik was al over de zeik toen hier van de zomer een motor uit de straat is gejat. En die was niet van mij.

Scheelde overigens wel een hoop teringherrie iedere ochtend vroeg :+
Als ze m willen hebben nemen ze m mee. Ik kan me er wel druk om gaan maken, maar daar zijn verzekeringen voor. Enige irritante op het moment is dat je dan wel heel lang mag wachten op een nieuwe.
 
Terug
Bovenaan Onderaan